حمله شبه‌نظامیان پاکستان را در خاموشی فرو برد

۱۳۹۳/۱۱/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۰۱

جهان حمله شبه‌نظامیان پاکستان به دکل‌های برق، حدود 80درصد این کشور را در خاموشی فرو برد و این کشور را برای چندین ساعت فلج کرد.

به گزارش رویترز، سخنگوی وزارت آب و برق پاکستان یک‌شنبه تایید کرد که عامل قطع برق دو روز اخیر در این کشور، حمله شبه‌نظامیان به یک دکل در ولایت بلوچستان، در جنوب غربی کشور بوده است. بنابر گزارش‌ها، نزدیک به 80درصد پاکستان، ازجمله شهرهای بزرگی مانند اسلام‌آباد، کراچی و لاهور، دیروز را با قطع برق سپری کردند. مقام‌های پاکستان ابراز امیدواری کرده‌اند که این مشکل حداکثر تا پایان یک‌شنبه حل شود. گفته می‌شود فعالیت‌های فرودگاه‌های این کشور نیز از قطعی برق تاثیر پذیرفته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این خاموشی زمانی اتفاق افتاد که یک خط 500کیلوواتی انتقال برق از شرکت برق خصوصی هابکو به شبکه ملی انتقال برق این کشور دچار اشکال شد. سیستم توزیع برق پاکستان، سیستمی پیچیده است و اغلب بروز یک مشکل در یک بخش منجر به واکنش‌های زنجیره‌یی و از کارافتادن نیروگاه‌های تولید برق و شبکه انتقال می‌شود. اوایل هفته جاری نیز، نواز شریف، نخست‎وزیر پاکستان سفر خود به داووس برای شرکت در اجلاس مجمع جهانی اقتصاد را به‌دلیل کمبود شدید بنزین در کشور لغو کرده بود.

حل بحران انرژی پاکستان یکی از وعده‌های اصلی دولت نواز شریف قبل از رسیدن به قدرت در سال2013میلادی بود و حل نشدن این مساله، اکنون فشارها بر دولت وی را افزایش داده است. پیش‌تر و در اوایل سال‌جاری نیز وزارت انرژی پاکستان اعلام کرد که به‌دلیل کمبود برق و عدم تسویه‌حساب، برق‌ شماری از سازمان‌های دولتی ازجمله دفتر ریاست‎جمهوری و نخست‌وزیری را قطع می‌کند. پاکستان در شرایط عادی با کمبود برق روبه‌رو ست و بنابر گزارش‌ها، حمله اخیر یکی از بدترین موارد قطعی‌ برق در سال‌های اخیر به‌شمار می‌رود.

مشاهده صفحات روزنامه