اخبار کلان

۱۳۹۴/۰۴/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۲۹۱۴

آموزش‌های بازارمحور ضامن اشتغال جویندگان کار

ایسنا معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرای الگوی آموزش‌های بازارمحور را در به‌کارگیری توانمندی‌های افراد در عرصه‌های تولید و اشتغال موثر دانست.

کوروش پرند یکی از برنامه‌های مهم سازمان آموزش فنی و حرفه‌یی را گسترش آموزش‌های بازارمحور ذکر کرد و گفت: آموزش‌های بازارمحور ضامن اشتغال افراد جویای کار است و اجرای این طرح زمینه اتصال مهارت و اشتغال را فراهم می‌کند.

وی از تعاونی‌ها، کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و نخبگان مهارتی به‌عنوان پشتیبانان طرح آموزش‌های بازارمحور نام برد و تصریح کرد: این افراد با ایجاد تیم‌های حرفه‌یی و استفاده از تجارب مشاوران، زنجیره تولید را به وجود آورده و به موفقیت اجرای طرح کمک می‌کنند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بااشاره به ظرفیت صندوق کارآفرینی امید و رویکرد حمایتی آن ابراز امیدواری کرد: با اجرای الگوی آموزشی بازارمحور و حمایت این صندوق، توانمندی افراد در زمینه تولید و اشتغال به نحو شایسته‌ به کار گرفته شود.

به گفته وی آموزش‌های بازارمحور با محوریت کارآفرینان دنبال می‌شود و براساس آن مهارت‌جویان پس از طی دوره‌های آموزشی لازم به فرصت‌های شغلی دست می‌یابند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در عین حال یکی از مشکلات کسب‌وکارهای کوچک را عدم بازاریابی و فروش عنوان کرد و گفت: بسیاری از کسب‌وکارهای خرد و کوچک باوجود رسیدن به مرحله تولید با مشکل عرضه محصول و بازاریابی مواجه هستند که امیدواریم با اجرای الگوی آموزش‌های بازارمحور این معضل برطرف شود.


سامانه اعتراض به قطع یارانه دایمی شد

تسنیم سامانه اعتراض به قطع یارانه نقدی دایمی شد و شهروندانی که یارانه آنها قطع شود می‌توانند به مدت ۲ ماه پس از قطع یارانه به سایت www. yaraneh۱۰. ir مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند.

پس از آنکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سامانه www. yaraneh10. ir برای اعتراض حذف‌شدگان یارانه نقدی رونمایی کرد، مقرر شد تا معترضان تا پایان خرداد ماه اعتراض خود را اعلام کنند.

این مهلت مطابق اطلاعیه 19خرداد سال‌جاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تا پایان خرداد ماه بود. اما روز گذشته وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیه‌یی اعلام کرد: درخصوص اجرای تبصره20 قانون بودجه1394 درباره قطع یارانه افراد غیرنیازمند به اطلاع می‌رساند، به‌دلیل اینکه برخی شهروندان موفق به ارسال درخواست بررسی علت قطع یارانه در سایت یارانه10نشده‌اند، برای ایجاد فرصت در این دسته از هموطنان اعلام می‌شود، هموطنانی که یارانه آنها قطع شده تا مدت 2ماه پس از قطع یارانه می‌توانند به سایت یارانه10 مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند.

براساس این اطلاعیه، شهروندانی که یارانه آنها در ماه‌های آتی هم قطع شود، می‌توانند به مدت 2ماه پس از قطع یارانه به سایت یارانه10مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند. نکته مهم این است که فرآیند بررسی اعتراض (از ثبت درخواست تا پاسخ) کاملا غیر حضوری صورت خواهد گرفت.


هزینه ایجاد شغل توسط بسیج سازندگی

فارس مرکز اجرایی قرارگاه جهاد اقتصادی گزارش عملکرد سازمان بسیج سازندگی در حوزه اقتصاد مقاومتی طی سال‌های92 و 93 را منتشر کرده است.

براساس این گزارش تا پایان سال94، نزدیک به 2هزار میلیارد تومان توسط سازمان بسیج سازندگی به طرح‌های تولیدی اقتصاد مقاومتی تسهیلات اختصاص می‌یابد.

این گزارش حاکی از آن است که حداقل اشتغال مستقیم ایجاد شده در طرح‌های تولیدی و اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی تا پایان سال1394 به 166هزار نفر در سطح کشور خواهد رسید.

در این گزارش اشاره‌یی به میزان اشتغال غیرمستقیم ایجاد شده در حاشیه فعالیت این واحدهای تولیدی نشده است. بر این اساس بسیج سازندگی برای ایجاد هر شغل در کشور کمتر از 12میلیون تومان هزینه کرده است.


برگزاری مذاکرات مسوولان مالیاتی ایران و مجارستان

ایرنا نخستین دور مذاکرات کارشناسی انعقاد موافقتنامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف میان مسوولان مالیاتی ایران و مجارستان برگزار شد.

در این دور از مذاکرات که به مدت سه روز در محل سالن جلسات سازمان امور مالیاتی کشور برگزار شد، پیش‌نویس موافقتنامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف میان دو کشور به‌طور کامل مورد بحث، بررسی و مذاکره قرار گرفت و مقرر شد تا موارد باقی‌مانده از مذاکرات در دور بعدی مورد حل‌وفصل قرار گیرد.

شایان ذکر است که ریاست هیات ایرانی مذاکره‌کننده برعهده محمدرضا عبدی معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل سازمان مالیاتی است.

مشاهده صفحات روزنامه