علاوه‌بر تعامل، منتقد و مطالبه‌گریم

۱۳۹۴/۰۴/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۲۹۱۹

هنوز مدت زمان زیادی از انتخاب محسن جلالپور به عنوان رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نگذشته است که وی در معدود گفت‌وگوهای خود طی این مدت بر بازگشت جایگاه اتاق به عنوان مشاوره سه قوه تاکید کرده است. وی همچنین از تشکیل شورای عالی پیشکسوتان اتاق ایران خبر داده است. از طرف دیگر با توجه به برگزاری مراسم بزرگداشت روز ملی اصناف طی روز گذشته و حضور جلالپور در این مراسم، وی در حاشیه این رویداد طی گفت‌وگویی با «تعادل» از برنامه‌های جدید اتاق در دوره جدید همچنین نحوه تعامل دولت با بخش خصوصی و در آخر آخرین وضعیت برگزاری شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی سخن گفته است. رییس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه در دوره جدید یکی از مهم‌ترین رویکرد‌های مهم اتاق بازگشت به عنوان مشاوره سه قوه است، اظهارکرد: برای نیل به این مقصود باید بنیه کارشناسی اتاق تقویت شود تا از این رهگذر مشاوره‌هایی که به قوای

سه‌گانه ارایه می‌شود مورد تایید آنها باشد.

به گفته رییس پارلمان بخش خصوصی برای رسیدن به این جایگاه، مرکز تحقیقات اتاق همچنین مرکز آمار اتاق باید مورد تقویت قرار گیرد.

جلالپور همچنین در رابطه با تعامل دولت و بخش خصوصی گفت: اتاق در حالی که بنای تعامل جدی با دولت تدبیر و امید را در دستور کار خود قرار دارد به دنبال آن است که مطالبات و خواسته‌های به حق بخش خصوصی را از دولت تقاضا کند. این فعال بخش خصوصی اذعان کرد: در دوره جدید اتاق به آنچه نیاز داشته باشد، آن را مطالبه می‌کند، به آنچه منتقد باشد از آن انتقاد می‌کند و آنچه مورد تایید اتاق باشد با آن همراهی خواهد کرد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه بدون تعامل جدی با دولت نمی‌توان خواسته‌ها و کارهای بخش خصوصی را به جلو پیش برد، ادامه داد: ‌باید از طریق تعامل جدی با دولت مطالبات بخش خصوصی را پیگیری کرد. جلالپور در ادامه در پاسخ به پرسشی در رابطه با برگزار نشدن جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که هر دو هفته یک ‌بار برگزار می‌شد اما درحال حاضر چند صباحی است که به دلیل برگزاری انتخابات اتاق برگزار نشده است، گفت: با توجه به برگزار نشدن جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی طی این مدت به محض پایان ماه مبارک رمضان جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی از سر گرفته خواهد شد. به گفته وی بازنگری‌هایی در رابطه با جلسات شورا درحال انجام است که در نخستین جلسه مورد اجرا قرار خواهد گرفت.

مشاهده صفحات روزنامه