کوتاه از تجارت

۱۳۹۴/۰۴/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۲۹۲۳

اتصال اطلاعات تجار و کشتی‌ها به پنجره تجارت فرامرزی

فارس| رییس کل گمرک ایران گفت: مانیفست و اطلاعات کالاهای وارداتی تجار و کشتی‌ها به پنجره واحد تجارت فرامرزی متصل شد. مسعود کرباسیان، بااشاره به موضوع پنجره واحد تجارت فرامرزی اظهار داشت: طبق قانون متولی و مسوول اجرای پنجره واحد گمرک ایران بوده، براین اساس تمام فرآیندهای مربوط به این حوزه با همکاری دستگاه‌های همکار گمرک انجام می‌شود. رییس کل گمرک ایران به تعریف ساده و شفاف از پنجره واحد تجارت واحد فرامرزی پرداخت و گفت: در دنیا تجارت یک متولی دارد و اینکه چه کالایی با چه عوارض و تعرفه‌یی وارد شود. انجام این امور وظیفه دولت بوده که معمولا به دستگاه‌ها واگذار می‌شود، به‌طور مثال اکنون وزارت صنعت و معدن براساس اقتصاد درون‌نگر و برای حمایت از تولیدات داخلی تعرفه و عوارض وضع می‌کند تا کالاهای داخلی بتوانند با نمونه‌های خارجی خود رقابت کرده و به نوعی توان صادراتی ایجاد شود. وی ادامه داد: بنابراین مجری اعمال قانون گمرک است. برای پنجره واحد ارتباط دوطرفه از مبدأ به مقصد نیاز است تا در یک درگاه پنجره‌یی واحد شکل گیرد. درحال حاضر تاجر و واردکننده در قالب پنجره واحد کالاهای خود را اظهار می‌کنند و پس از ارتباط با کشتی‌رانی و دریافت کد کالای خود را در بندری که موردنظر است، ترخیص خواهد کرد. کرباسیان با اعلام این خبرکه درحال حاضر مانیفست کشتی‌های وارداتی باربری و شرکت‌های بیمه‌یی به سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی وصل شده‌اند و تمامی کار تجار از طریق این سامانه انجام خواهد شد.


دبیرکل اتاق بازرگانی ایران منصوب شد

اتاق بازرگانی ایران| رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران درحکمی احمد فیاض‌بخش را به عنوان دبیرکل اتاق ایران منصوب کرد. محسن جلالپور در این حکم خطاب به فیاض‌بخش آورده است: نظر به مراتب شایستگی، دانش، تعهد و تجارب اجرایی ارزنده جنابعالی به موجب این حکم به سمت دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران منصوب می‌شوید. امید است با عنایت‌اللهی و حمایت اعضای هیات‌رییسه و همکاری و هماهنگی معاونان، مدیران و همکاران تمامی واحدها و بخش‌های اتاق با جنابعالی، در تحقق برنامه‌های راهبردی و عملیاتی اتاق و تامین هماهنگی و سرعت لازم درامور اجرایی اتاق ایران و کمک به توانمندسازی اتاق‌ها و تشکل‌های بخش خصوصی، موفق و موید باشید. پیش از این احمد فیاض‌بخش (متولد ۱۳۴۶ درشمیرانات) مسوولیت مدیرعاملی شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی موسوم به شستا را برعهده داشته است. وی پیش از تصدی ریاست شستا، دارای سمت‌های متعددی در بنگاه‌های اقتصادی حاضر در ایران بوده است.


افزایش همکاری‌ اقتصادی ایران با آلمان

اتاق بازرگانی تهران| در ملاقات سفیر آلمان در ایران با هیات‌رییسه اتاق تهران، دو طرف نسبت به توسعه همکاری‌های تجاری تاکید کردند. صبح دیروز میکاییل بارون انگرن- اشتنبرگ، سفیر آلمان در تهران به اتفاق رایزن بازرگانی این سفارتخانه، در اتاق تهران حضور یافتند تا علاوه بر دیدار با هیات‌رییسه جدید اتاق تهران، درباره راهکارهای افزایش مبادلات تجاری و نیز سرمایه‌گذاری‌های مشترک گفت‌وگو کنند. این چهارمین بار است که بارون انگرن- اشتنبرگ به اتاق تهران می‌آید و با هیات‌رییسه اتاق تهران پای میز مذاکره می‌نشیند. او در این نشست از تمایل شرکت‌های آلمانی برای سرمایه‌گذاری مستقیم در ایران سخن گفت و این نکته را مورد تاکید قرار داد که در آلمان اراده خوبی برای برقراری ارتباطات تجاری بیشتر با ایران وجود دارد. دوطرف با ابراز امیدواری به رفع موانع جاری بر سر راه توسعه تجارت میان ایران و آلمان در آینده نزدیک، خواستار برقراری ارتباطات نزدیک‌تر بین تجار و کارآفرینان دوکشور برای فراهم آمدن شرایط مناسب همکاری‌های تجاری و سرمایه‌گذاری مشترک شدند. مسعود خوانساری، رییس اتاق تهران نیز بااشاره به روابط عمیق فعالان اقتصادی ایران و آلمان، ابراز امیدواری کرد که با رفع تحریم‌ها، افزایش تبادل هیات‌های تجاری و برگزاری نمایشگاه‌ها، توانمندی‌های دوکشور بیش از پیش برای طرف مقابل آشکار شود و روابط تجاری ایران و آلمان به سطح قابل ‌قبولی افزایش یابد.


صادرات شاه میگوی آذربایجان غربی به 4 کشور

ایرنا| مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: شاه میگوی تولیدی در استان به کشورهای فرانسه، آلمان، ایتالیا و ارمنستان صادر می‌شود. محمد شیرولیلو افزود: استحصال 52 تن شاه میگو توسط پنج شرکت بهره‌بردار انجام شده و شاه میگوهای صیدشده بعد از عمل‌آوری و بسته‌بندی به صورت زنده به کشورهای اروپایی صادر می‌شوند. وی اظهار کرد: میزان ارزآوری سالانه شاه میگو از طریق صادرات بیش از 30میلیارد ریال است. مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: شاه میگوی دراز آب شیرین دریاچه پشت سد ارس جانداری مختص منابع آبی در آذربایجان غربی است و 70نفر صیاد محلی سالانه زیرنظر مدیریت شیلات استان اقدام به صید این موجود می‌کنند. مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی بااشاره به میزان صادرات آبزیان از استان به سایر کشورها گفت: صادرات 400 تن انواع آبزیان سردابی و گرمابی و یک‌میلیون قطعه ماهیان زینتی به کشورهای عراق و جمهوری آذربایجان ازجمله فعالیت‌های دیگر این بخش در استان است. وی با بیان اینکه دوهزارو36نفر در مراکز آبزی‌پروری آذربایجان غربی اشتغال دارند، اظهار کرد: در یک سال گذشته 16هزارو527 تن انواع آبزیان در منابع آبی و 543 مرکز و مزرعه تکثیر و پرورش آبزیان تولید شده است.

مشاهده صفحات روزنامه