حوالی خبر

۱۳۹۴/۰۴/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۲۹۷۳

چین قطعه‌سازان ایران را بیکار کرد

تسنیم دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازی خودرو گفت: ورود هر دستگاه خودرو خارجی به بازار به بیکارشدن قطعه‌سازان داخلی در مقابل خارجی‌ها ختم می‌شود. آرش محبی‌نژاد بااشاره به آمار نگران‌کننده ورود قطعات چینی به بازار خودرو کشور اظهار داشت: کشور چین سیاست‌های حمایتی از صادر‌کنندگان خود انجام می‌دهد که این امر باعث شده تا بازارهای هدف این کالاها ازجمله ایران پر از کالاهای این کشور شود. وی با بیان اینکه افزایش حجم واردات قطعات چینی تولید‌کنندگان داخلی را با مشکلات متعددی رو‌به‌رو ساخته است، افزود: اخیرا قطعه‌سازان چینی به صادرات محصولات خود به این ایران اکتفا نکرده و حتی به تامین قطعات خودرو‌های ایرانی نیز پرداخته‌اند که این موضوع برای ما بسیار نگران‌کننده است.


ارتقای کیفیت خودروها درگرو اعمال استاندارد

خانه ملت عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه اعمال استانداردها و ارتباط با مراکز علمی و دانشگاهی در رشد کیفیت خودرو اثرگذار است، گفت: می‌توان با استفاده از این ظرفیت‌های علمی در راستای ارتقای کیفیت و کاهش مصرف سوخت گام برداشت. روح‌الله عباسپور درخصوص انتقاد برخی مسوولان دولتی از کاهش کیفیت خودروهای داخلی گفت: مدیریت در خودروسازی‌های بزرگ کشور کاملا دولتی بوده و وزارت صنعت، معدن و تجارت، به صورت غیرمستقیم مدیران این خودروسازی‌ها را تعیین می‌کند، پس انتقاد از بی‌کیفیتی ازسوی مسوولان دولتی امری غیرمنطقی است. نماینده بوئین‌زهرا درمجلس شورای اسلامی افزود: به هرحال ارتقای کیفیت خودرو، برعهده خودروسازان و وزارت صنایع بوده و این مجموعه‌ها باید نسبت به اصلاح کیفیت اقدام کنند.


کیفیت وانت‌های داخلی

ایسنا گزارش رده‌بندی کیفی وانت‌های تولیدی در اردیبهشت‌ماه امسال منتشر شد. براساس جدیدترین گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، وانت پیکاپ فوتون با 57.9 نمره منفی با کیفیت‌ترین وانت تولیدی در اردیبهشت امسال بوده است. پس از آن وانت سایپا 151 با 68.3 نمره منفی در رتبه دوم رده‌بندی قرار دارد. وانت کارا تک‌کابین نیز با 95.9 نمره منفی در رتبه سوم رده‌بندی وانت‌های تولیدی در اردیبهشت‌ماه قرار دارد. وانت نیسان تک‌سوز با 118.3 نمره منفی در رتبه چهارم رده‌بندی قرار دارد. وانت نیسان دوگانه‌سوز نیز با 121.8 نمره منفی در رتبه پنجم رده‌بندی قرار گرفته است. وانت کارا دوکابین نیز با 121.9 نمره منفی در رتبه ششم و آخر رده‌بندی وانت‌های تولیدی در اردیبهشت‌ماه امسال قرار دارد.

مشاهده صفحات روزنامه