آثار مخرب بيعدالتي آموزشي كمتر از بيعدالتي اقتصادي نيست
معاون آموزش ابتدايي وزير آموزش و پرورش گفت: ناباوري به يادگيري در مدارس دولتي وجود دارد كه آثار مخرب اين موضوع كمتر از اختلاف طبقاتي اجتماعي و اقتصادي نيست.
معاون آموزش ابتدايي وزير آموزش و پرورش گفت: ناباوري به يادگيري در مدارس دولتي وجود دارد كه آثار مخرب اين موضوع كمتر از اختلاف طبقاتي اجتماعي و اقتصادي نيست. رضوان حكيمزاده افزود: در برخي مناطق كمتر برخوردار، معلمان بسيار خوب و توانمندي حضور دارند كه ميتوانند در شرايط كلاس عدالت آموزشي را محقق كنند، اما نابرابري بعد از پايان كلاس آغاز ميشود؛ جايي كه خانوادهها پايگاههاي اقتصادي-اجتماعي و سواد فرهنگي متفاوتي دارند و در نتيجه دانشآموزان در محيطي نابرابر تكاليف خود را انجام و مسير يادگيري خود را ادامه ميدهند. از اين رو، توجه به دانشآموزان لازم التوجه يكي از اولويتهاي معاونت ابتدايي وزارت آموزش و پرورش در دور جديد است. وي افزود: يكي از مصاديق مدرسهياري، استفاده از ظرفيت خيرين براي حمايت بيشتر از دانشآموزان در فعاليتهاي بيرون از مدرسهاي و انجام تكاليف براي تكميل فرآيند يادگيري است. موضوعي كه بهطور خاص در مناطق كمتر برخوردار، روستايي، عشايري و دوزبانه اهميت بيشتري پيدا ميكند. معاون آموزش ابتدايي وزير آموزش و پرورش تصريح كرد: جداسازي دانشآموزان و ايجاد مدارس خاص يكي ديگر از اشتباهات راهبردي در نظام آموزشي كشور است. موضوعي كه سبب ميشود دانشآموزان مدارس دولتي پيام منفي «ناتواني در يادگيري» دريافت كنند. وي افزود: تا زماني كه نظام آموزشي بر حسب برچسبهاي هوشي اشتباه دانشآموزان را از يكديگر جدا ميكند، ناباوري به يادگيري در مدارس دولتي وجود دارد كه آثار مخرب اين موضوع كمتر از اختلاف طبقاتي اجتماعي و اقتصادي نيست.