پیش‌بینی درآمد خدمات ابری گوگل از پلتفرم

۱۳۹۴/۰۸/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۳۳۷۶

گوگل از ابتدای کارش تا به امروز همواره در بازارهای نوپا حضور یافته و سعی کرده با استراتژی‌هایی متفاوت سهم بزرگی از این بازارها را به دست آورد. اهالی مانتین ویو نخستین موفقیت‌شان را در زمینه جست‌وجو‌های اینترنتی و ابداع موتور جست‌وجویی کاملا کاربردی به دست آوردند، بعد در عرصه تلفن‌های هوشمند به پیروزی رسیدند و اکنون ظاهرا هدف بعدی آنها تصاحب بازار خدمات ابری است. در همین راستا طی کنفرانس «Structure» که در شهر سان‌فرانسیسکو برگزار شده Urs Hölze، معاون ارشد واحد زیرساخت‌های فنی گوگل، اعلام کرده که پیش‌بینی می‌کند تا سال ۲۰۲۰ درآمد سرویس‌های کلاود کمپانی متبوعش از درآمدی که به وسیله پلتفرم تبلیغاتی آن به دست می‌آید، پیشی بگیرد و بدین‌ترتیب مانتین ویویی‌ها به عنوان یک شرکت پیشرو در عرصه خدمات ابری شناخته شوند. ناگفته نماند سرویس‌های ابری گوگل همانند «درایو» کاربران و هواداران بسیاری دارند، اما به دست آوردن سهم بزرگی از بازار خدمات ابری و بدل شدن به نخستین برند این رقابت با چالش‌های بزرگی مواجه است. مایکروسافت با پلتفرم آژور خود و آمازون با سرویس‌های مبتنی بر وب ابری‌اش غول‌های این روزهای دنیای کلاود به حساب می‌آیند. این نکته‌یی است که Hölze هم از آن غافل نبوده و در دفاع از وضعیت موجود به آغاز رقابت اندروید با سایر پلتفرم‌های موبایلی اشاره می‌کند و می‌گوید: هم‌اکنون در نقطه‌یی ایستاده‌ایم که روزگاری اندروید ایستاده بود؛ آیفون پیش از ما وارد میدان شده بود ولی حالا اندروید بیشترین کاربران را در سطح جهان دارد.

مشاهده صفحات روزنامه