عملكرد مثبت بيمه ملت در جلب رضايت بيمهگزاران
شركت بيمه ملت با توجه به گستردگي خدمات، ارزيابي منصفانه از خسارات، سرعت در انجام تعهدات و پرداخت خسارت و همچنين به عنوان توانگرترين بيمه كشور عملكرد قابل توجهي در جلب رضايت بيمهگزاران و ذينفعان خود در ۱۰ ماهه امسال به ثبت رسانده است.به گزارش روابط عمومي بيمه ملت، بيمه مركزي آمار كلي شكايات ثبتشده بيمهگزاران را تا پايان ديماه منتشر كرده است كه بر اساس آن، بيمه ملت با توجه به حق بيمه توليدي ۱۹ هزار ميليارد توماني، آمار قابل توجهي را به دست آورده است.
شركت بيمه ملت با توجه به گستردگي خدمات، ارزيابي منصفانه از خسارات، سرعت در انجام تعهدات و پرداخت خسارت و همچنين به عنوان توانگرترين بيمه كشور عملكرد قابل توجهي در جلب رضايت بيمهگزاران و ذينفعان خود در ۱۰ ماهه امسال به ثبت رسانده است.به گزارش روابط عمومي بيمه ملت، بيمه مركزي آمار كلي شكايات ثبتشده بيمهگزاران را تا پايان ديماه منتشر كرده است كه بر اساس آن، بيمه ملت با توجه به حق بيمه توليدي ۱۹ هزار ميليارد توماني، آمار قابل توجهي را به دست آورده است. آمارهاي بيمه مركزي نشان ميدهند كه در اين مدت، بيمهگزاران و ذينفعان ۷,۴۳۰ فقره شكايت از شركتهاي بيمه ثبت كردهاند كه تنها ۳۳۴ فقره از اين تعداد مربوط به بيمه ملت بوده است. اين بدان معناست كه تنها حدود ۴.۵ درصد از شكايات ثبتشده طي اين مدت به بيمه ملت مربوط ميشود. با اين حال، حق بيمه توليدي بيمه ملت به دلايلي همچون تحت پوشش قرار دادن بيمه تكميلي بازنشستگان صندوق بازنشستگي كشوري و عملكرد مطلوب در بخشهاي مختلف، رشدي بيش از ۳۰۰ درصد داشته است.بر اساس اعلام بيمه مركزي، از تعداد ۷,۴۳۰ فقره شكايت ثبتشده، به ۶۶۲۹ فقره رسيدگي شده است. از اين تعداد، ۴۲۲۴ فقره شكايت وارد و ۲۴۰۵ فقره شكايت نيز ناوارد تشخيص داده شدهاند. همچنين، ۸۰۱ فقره شكايت ديگر در حال بررسي هستند. اين آمارها نشان ميدهند كه از ۳۳۴ فقره شكايت ثبتشده مربوط به بيمه ملت، به ۳۰۱ فقره رسيدگي شده و ۱۱۵ فقره (بيش از ۳۸ درصد) از اين تعداد ناوارد تشخيص داده شدهاند. همچنين، ۳۳ فقره شكايت ديگر در حال بررسي هستند و هنوز نهاد ناظر تصميمي درباره وارد يا ناوارد بودن آنها نگرفته است. بخش قابل توجهي از شكايات صنعت بيمه به رشته درمان اختصاص دارد و اين مساله تحت تاثير شرايط اقتصادي كشور قرار دارد، بهطوري كه بيمه ملت نيز از اين روند مستثني نيست. علاوه بر اين، پرتفوي بيمهاي درمان تكميلي بازنشستگان براي نخستينبار در سال جاري وارد صنعت بيمه شده و تجربه مشابهي در اين مقياس و شيوه پيش از اين در صنعت وجود نداشته است. اين موضوع باعث شده است كه روند شكايات در اين بخش نسبت به عملكرد قبلي بيمه ملت افزايش يابد، هرچند كه اين شركت همچنان تنها ۴.۵ درصد از كل شكايات صنعت را به خود اختصاص داده است. دليل پايين بودن تعداد شكايات و رضايتمندي مشتريان از خدمات بيمه ملت، آموزش مستمر كاركنان، شبكه فروش، و توسعه استفاده از ابزارهاي فناورانه بوده است. اين شركت براي جلب نظر بيمهگزاران خود توجه ويژهاي به نظرات آنها داشته و كانالهاي ارتباطي متنوعي را با استفاده از ابزارهاي مختلف ايجاد كرده تا رضايتمندي حداكثري را به دست آورد. همچنين توسعه شبكه شعب بيمه ملت در سراسر كشور راهكاري مناسب براي ارايه خدمات با كيفيتتر و جلب رضايت بيشتر بيمهگزاران بوده كه طي اين مدت پيگيري شده است. بيمه ملت با وجود رشد چشمگير در حق بيمه توليدي خود و تحت پوشش قرار دادن جمعيت بيشتري از بيمهگزاران، توانسته است با ارايه خدمات باكيفيت و رسيدگي سريع به شكايات، رضايت بالايي را در ميان مشتريان خود ايجاد كند. سهم اندك شكايات ثبتشده مربوط به بيمه ملت كه بخش قابل توجهي از آن نيز به عنوان شكايات ناوارد تشخيص داده شده، نشاندهنده عملكرد مثبت بيمه ملت در مديريت تعهدات و جلب اعتماد بيمهگزاران است.