برای ایجاد بی‌ثباتی در ایران به ما فشار می‌آورند

۱۳۹۵/۰۴/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۷۴۲۵

مشاهد حسین دبیرکل حزب مسلم لیگ پاکستان با بیان اینکه برای ایجاد بی‌ثباتی در ایران به ما فشار می‌آورند، تاکید کرد که لبیک پاکستان به همه خواسته‌های عربستان حرف درستی نیست. عربستانی که این روزها با استفاده از تمام ابزارهایش تلاش می‌کند ایران را دچار بی‌ثباتی کند.

این مقام پاکستانی در گفت‌وگو با ایلنا، در توضیح دلایل کاهش روابط پراگماتیک از سوی دولت پاکستان در سال‌های اخیر، باوجود روابط عمیق ایران و پاکستان در طول تاریخ ابراز داشت: این درست است که ما روابط عمیق و باسابقه‌یی داریم و در بسیاری موارد به هم نزدیک هستیم، ولی گاهی اوقات معضلاتی در روابط دو کشور وجود داشته است.

مشاهد حسین بااشاره به موضوع خط لوله مشترک «ایران-پاکستان-هند» موسوم به خط لوله صلح گفت: دلیل اینکه پروژه خط لوله متوقف شده است، روشن است؛ زمانی که امریکا بر پاکستان و هند فشار آورد، هند ترسید و عقب‌نشینی کرد اما ما عقب‌نشینی نکردیم، چراکه معتقدیم ایران به روشنی در راستای منافع ما قدم برداشته‌ است.

دبیرکل حزب مسلم لیگ پاکستان در مورد معضلات مربوط به خط لوله صلح خاطرنشان کرد: مهم‌ترین معضل تحریم‌ها هستند. امریکایی‌ها لیستی را به ما داده‌اند و گفتند اگر به سمت خط لوله با ایران بروید، این لیست تحریم‌ها شامل حال شما خواهد شد.

او در ادامه اظهار داشت: با این وجود ما قراردادی را با چین امضا کردیم که بر اساس آن خط لوله‌یی از بندر گوادار توسعه خواهد یافت و تنها چیزی که باقی می‌ماند فاصله ۶۰ یا ۷۰کیلومتری بندر تا ایران است.

مشاهده صفحات روزنامه