وصول100درصدی اظهارنامه مالیاتی

۱۳۹۵/۰۴/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۷۴۶۷

مرکزی مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی گفت: برای نخستین‌بار در سال‌های اخیر 100‌درصد اظهارنامه مشاغل در خرداد ماه امسال وصول شد.

محمد رضا سالارفرد در نشست بررسی مشکلات مالیاتی اصناف و صنعتگران خمین افزود: هر ساله اظهارنامه‌های اصناف تا پایان تیر ماه وصول می‌شد که برای نخستین‌بار امسال در خرداد ماه همه اظهارنامه مشاغل وصول شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی علت استقبال از ارائه اظهارنامه مالیاتی در این استان را فرهنگ‌سازی بیان کرد و ادامه داد: آگاهی مردم نسبت به مالیات و زمان پرداخت آن از طریق رسانه‌ها و تشکل‌ها ارتقا یافته است.

وی اظهارکرد: بیش از 65هزار اظهارنامه مالیاتی از مشاغل این استان وصول شده که نسبت به سال گذشته پنج‌درصد افزایش دارد. سالارفرد دربخش دیگری از سخنان خود گفت: فرار مالیاتی در بخش صنعت بخشودنی نیست و با صنایعی که بخواهند از بدهی معوقه مالیاتی فرار کنند با اهرم‌های قانونی به‌شدت برخورد می‌شود. وی ادامه داد: صنعتگران و مودیان شهرستان خمین در صورتی که نسبت به بدهی خود تا پایان شهریور ماه امسال اقدام کنند از بخشودگی 100‌درصدی جرایم بهره مند می‌شوند.

وی در ارتباط با میانگین مالیات وصولی در استان مرکزی گفت: بیشترین مالیات در سطح استان مرکزی از حقوق بگیران وصول می‌شود.

سالارفرد بیان کرد: علت بیشترین پرداختی‌های مالیاتی توسط حقوق بگیران وجود جمعیت زیاد کارگران در واحدهای صنعتی استان است. وی ادامه داد: ساوه و خمین نیز به ترتیب بالاترین و کمترین میانگین پرداخت مالیات را در بخش اصناف دارند.

مشاهده صفحات روزنامه