روی موج خبر

۱۳۹۴/۰۴/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۲۹۰۸

استقبال از بازگرداندن پناهجویان-ایسنا جولی بیشاپ وزیر امور خارجه استرالیا ضمن تایید رایزنی‌ها بر سر توافقی برای بازگشت پناهجویان ایرانی از استرالیا، آن را عادلانه توصیف کرد. وی افزود: ‌13هزار و 200نفر از 52هزار پناهجویی که قصد ورود به استرالیا را داشته‌اند ایرانی بوده‌اند.

جلوگیری از تایید عضویت رژیم صهیونیستی- ایسنا در جریان برگزاری پنجاه‌وهشتمین نشست کمیته استفاده صلح‌آمیز از فضای ماورای جو سازمان ملل (کوپوس) که طی هفته گذشته در وین برگزار شد، با تلاش جمهوری اسلامی ایران و تعداد دیگری از کشورها از تایید عضویت رژیم صهیونیستی در این کمیته جلوگیری شد.

مسیر حل بحران یمن-ایسنا حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی آفریقایی وزارت خارجه اظهار کرد: بحران یمن صرفا از مسیر سیاسی و گفت‌وگوی واقعی قابل حل است. حضور احزاب و گروه‌های سیاسی یمنی در ژنو نشان داد که انصارالله و همه جریان‌ها و گروه‌های ریشه‌دار یمن از مذاکره جدی و واقع‌بینانه حمایت می‌کنند.

دفتر ولایتی تکذیب کرد -ایرنا دفتر علی‌اکبر ولایتی، مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری، با صدور اطلاعیه‌یی اعلام کرد که ادعای سایت ویکی‌لیکس مبنی‌بر اینکه در سال 2007 یک پزشک ایرانی (مجهول‌الهویه) در دیدار با یک دیپلمات امریکایی از او برای فعالیت‌ انتخاباتی درخواست کمک مالی داشته است از اساس دروغ بوده و قویا تکذیب می‌شود.

تحویل آنتی2500 به جای اس300- فارس روزنامه روسی کامرسانت خبر داد که روسیه قصد دارد پس از لغو شکایت ایران از این کشور، به جای سامانه اس300، سامانه دفاعی آنتی2500 به ایران تحویل دهد.

حمایت از سلفی‌ها در مقابل ایران- فارس در یکی از صدها سند فاش‌شده توسط ویکی‌لیکس از وزارت خارجه، کشور و وزارت دفاع عربستان، سندی موجود است که نشان می‌دهد عربستان به دنبال حمایت از شبکه‌های سلفی برای مقابله با ایران است. براساس این سند سفارت عربستان تاکید کرده که تنها راه موفقیت‌آمیز‌بودن این طرح وحدت دیدگاه‌های عربی یا دست‌کم جهت رسانه‌یی کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس در برابر ایران از طریق حمایت از شبکه‌های سلفی و اعزام مبلغان به این کشور است.

انتشار کتاب شهرزاد- کتاب شهرزاد یک داستان واقعی شرح دوران 5ساله محکومیت و حبس غیرقانونی شهرزاد میرقلی‌خان در زندان‌های امریکا به زبان انگلیسی منتشر شد. وی به 5سال حبس در امریکا محکوم شد و ۱۹دسامبر ۲۰۰۷ در امریکا زندانی شد و بعد از گذراندن ۵سال دوران محکومیتش تیرماه ۱۳۹۱ به کشور بازگشت.

ضرب‌الاجل برای پرونده رحیمی- ایلنا

محمدعلی پورمختار رییس کمیسیون اصل90 با اعلام این خبر که به علت عدم پاسخگویی دادگستری پیوست سوم برای درخواست استعلام اسامی 170کاندیدای مجلس هشتم که از محمدرضا رحیمی پول دریافت کرده‌اند، زده شده است، گفت: اگر دادگستری تا مهلت زمانی مقرر پاسخ مناسب را ارایه ندهد کمیسیون اصل90 از ابزار‌های قانونی خود برای دریافت پاسخ استعلام‌ها استفاده خواهد کرد.

تاکید بر تکمیل پروژه شاندیز-ایسنا حسین سبحانی‌نیا نایب‌رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که جمع‌بندی این کمیسیون در بررسی موضوع پدیده شاندیز این بود که ضمن رسیدگی به تخلفات انجام شده باید این پروژه بعد از رفع اشکالات قانونی در مسیر اقتصادی‌اش قرار گیرد. وی ادامه داد: کمیسیون برحسب وظیفه‌اش جلسه‌یی را برای بررسی جامع‌تر اتفاقات پدیده شاندیز جهت جمع‌بندی و سامان یافتن این پروژه با حضور مسوولانی برگزار کرد.

نامه بسیج به لاریجانی- تسنیم بسیج دانشجویی ۸دانشگاه بزرگ تهران در نامه‌یی به رییس مجلس تاکید کردند: مجلس لغو یک‌باره تحریم‌ها و ممنوعیت بازرسی از مراکز نظامی را قانون کند. در ادامه این نامه با اشاره به حساسیت مقطع کنونی مذاکرات هسته‌یی تاکید شده است: ملت شریف ایران انتظار دارد تا مجلس به وظیفه خود در پاسداری از آرمان‌های انقلاب و حفظ عزت و منافع ملی کشور عمل کند.

به دنبال استیضاح فانی نیستند- فارس محمد دهقان نماینده طرقبه و چناران با بیان اینکه فراکسیون‌های اصولگرای مجلس به دنبال استیضاح فانی نیستند، گفت که استیضاح وزیر آموزش و پرورش به نتیجه نمی‌رسد. وی تاکید کرد تقاضای استیضاح‌کنندگان وزیر آموزش و پرورش در رسیدگی به وضعیت فرهنگیان، نیتی خیرخواهانه است اما دولت باید اعتبارات داشته باشد تا بتواند به این وزارتخانه کمک کند که متاسفانه در حال حاضر از نظر اعتبارات در مضیقه است.

تفحص از شرکت حفاری شمال-فارس جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح تحقیق و تفحص از شرکت حفاری شمال را تهیه و تدوین کردند. در متن این طرح آمده است: با توجه به گزارش‌های به دست آمده و واصله از کارکنان و مدیران خدوم و پرتلاش درخصوص تبعیض و بی‌عدالتی‌ها در عملکرد مدیریت شرکت حفاری شمال تقاضای تحقیق و تفحص از شرکت حفاری شمال کلید خورد.

تلاش برای رسیدن به توافق-ایسنا مارتین شافر سخنگوی وزارت خارجه آلمان در یک کنفرانس خبری بااشاره به مذاکرات هسته‌یی ایران و گروه 1+5‌ بیان کرد: ضرب‌الاجل این مذاکرات بسیار نزدیک است و هشت روز باقی مانده زمان زیادی نیست و همه ما تمام تلاش‌های‌مان را روی اینکه 30ژوئن همچنان ضرب‌الاجل باقی می‌ماند، متمرکز کرده‌ایم. وی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم تا 30ژوئن به توافق نهایی دست یابیم.

حمایت خاتمی از تیم مذاکرات -ایرنا آیت‌الله سیداحمد خاتمی ضمن آرزوی توفیق برای تیم مذاکره‌کننده، متهم کردن مذاکره‌کنندگان ارشد را امری ناروا دانست و آنان را سربازان واقعی نظام خواند. وی افزود: باید دانست که ملت بزرگ ایران همواره نان مقاومت خود را می‌خورد. هر اندازه که بر اقتدار خود بیفزاییم به همان اندازه می‌توانیم حضور مقتدرانه‌یی در عرصه سیاسی داشته باشیم.

مشاهده صفحات روزنامه