روی موج خبر

۱۳۹۴/۰۸/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۳۳۱۴

ترور در فرانسه حاصل بذری است که خودشان نشاندند؛ تعادل آیت‌الله سیداحمد خاتمی خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه‌های نماز جمعه گفت: ترورهای انجام شده در کشور فرانسه حاصل بذری است که خودشان نشاندند و کسی که باد بکارد توفان درو می‌کند. وی ادامه داد: تنها راه مبارزه با خطر تروریست ائتلاف واقعی ضدتروریسم است نه این ائتلاف صوری که اگر خیلی کوتاه بیاییم باید بگوییم این ائتلاف، ائتلاف ضدداعش نبود بلکه حمایت از داعش بود.

دیدار اعضای اتحادیه تاکسی‌داران و مرغداران با رییس مجلس؛ ایلنا جمعی از اعضای اتحادیه تعاونی تاکسی‌داران قم با علی لاریجانی دیدار کرده و با تشکر از حمایت‌های رییس مجلس شورای اسلامی به بیان دغدغه‌ها و مسائل خود پرداختند. براساس این گزارش، موضوع ساماندهی تاکسی‌داران و حمایت از مشکلات در رابطه با بیمه تاکسی‌داران در این نشست مطرح شد. همچنین جمعی از اعضای اتحادیه تعاونی مرغداران قم در دیدار با علی لاریجانی مسائل خود را مطرح کردند که براساس این گزارش در این دیدار بر حل مشکلات مرغداران قم تاکید شد.

وزیر کشور خواستار شناسایی متخلفان تجمع ورامین شد؛ ایسنا عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور، در نامه‌یی به استاندار تهران بااشاره به تجمع عده‌یی برای برهم زدن جلسه قانونی یک گروه سیاسی خواستار این شد که استاندار متخلفان را شناسایی و آنها را به مراجع قضایی معرفی کند. رحمانی‌فضلی در این نامه تاکید کرده است: با انتشار اخباری مبنی بر هم خوردن تجمع قانونی در ورامین لازم است در اسرع‌‌وقت موضوع را بررسی کرده و در صورت صحت وقوع چنین اتفاقی که نقض حقوق شهروندی و مغایر با فضای آرام و همراه با همدلی و همبستگی ملی برای برگزاری انتخاباتی باشکوه و حماسی است، ضمن شناسایی متخلفان نسبت به معرفی آنها به مراجع قضایی اقدام شود.

قطعنامه ضدایرانی برداشت گزینشی و سیاسی از واقعیات است؛ ایسنا غلامحسین دهقانی نماینده ایران در سازمان ملل با انتقاد از قطعنامه ضدایرانی کمیته حقوق‌بشر گفت: این قطعنامه یک گونه برداشت گزینشی و سیاسی از واقعیات است که تنها نشان‌دهنده گمانه‌زنی‌های بی‌پایه و اساس و ترویج ایران‌هراسی است. گفتنی است کمیته حقوق بشر سازمان ملل با تصویب قطعنامه‌یی ضدایرانی، کشورمان را به سرکوب فعالان، روزنامه‌نگاران و مخالفانش و نیز افزایش استفاده از حکم اعدام متهم کرده است.

درمورد محیط‌زیست با هیچ‌کسی شوخی نداریم؛ ایلنا معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست با بیان اینکه امکان محاسبه خسارات زیست‌محیطی سد گتوند وجود دارد، گفت: برای گرفتن خسارات زیست‌محیطی با هیچ‌کسی شوخی نداریم. وی در ارتباط با جبران خسارات زیست‌محیطی که در سیاست‌های کلی ابلاغی محیط‌زیست ازسوی مقام معظم رهبری به آن اشاره شده است، گفت: کسی که خسارت به محیط‌زیست می‌زند، باید ساز‌‌وکار جبران آن را نیز پیش‌بینی کند، می‌توانیم به این موضوع اقتصادی نگاه کنیم.

پوتین با مقام معظم رهبری دیدار می‌کند؛ فارس کرملین در بیانیه‌یی اعلام کرد ولادیمیر پوتین در سفر به ایران با آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای رهبر ایران و حسن روحانی رییس‌جمهور کشورمان دیدار خواهد کرد. شبکه المیادین به نقل از کرملین افزود: در این دیدارها درباره مبارزه با تروریسم و داعش صحبت خواهد شد. براساس این گزارش، هم‌اکنون هیاتی از روسیه در تهران، مقدمات سفر پوتین را آماده می‌کنند.

تاکید ایران بر نقش سازمان ملل دریافتن راه‌حل سیاسی بحران یمن؛ ایرنا محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با اسماعیل ولد الشیخ احمد نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن با تاکید بر مواضع اصولی ایران مبنی بر برقراری آتش‌بس و موفقیت روند سیاسی آغاز شده در یمن، گفت: جمهوری اسلامی ایران بر نقش و اعتبار سازمان ملل متحد در یافتن راه‌حل سیاسی بحران در یمن تاکید دارد و خواستار مشارکت همه گروه‌های یمنی در این فرآیند است. حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وزارت خارجه ایران نیز در این دیدار ابراز امیدواری کرد: کشورهای منطقه کمک کنند تا این دور از گفت‌وگوها به یک توافق پایدار بینجامد.

ایران و روسیه باید درمورد اسد تصمیم بگیرند؛ ایسنا باراک اوباما رییس‌جمهور امریکا که به فیلیپین سفر کرده است روز پنج‌شنبه مدعی شد: روسیه و متحدش ایران اگر قصد پیوستن به ائتلاف جهانی برای مبارزه علیه تندروها و گروه‌های تروریستی را دارند باید هرچه سریع‌تر تصمیم نهایی خود را درمورد بشار اسد رییس‌جمهور کنونی سوریه مشخص کنند. وی بار دیگر بر لزوم کنار گذاشتن اسد از قدرت تاکید کرد.

ایران برای قطعنامه‌ها با انگیزه سیاسی ارزشی قائل نیست؛ ایرنا حسین جابرانصاری سخنگوی وزارت خارجه ایران درمورد قطعنامه حقوق بشری صادره ازسوی کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد اظهار کرد: ‎ ایران براساس تعالیم اسلامی و انسانی و اصول قانون اساسی، تلاش درراستای ارتقای حقوق بشر را از مهم‌ترین وظایف خود در برابر شهروندانش می‌داند، اما برای قطعنامه‌هایی که با انگیزه‌های سیاسی ارائه و تصویب آن نه براساس محتوا بلکه براساس جبهه‌بندی سیاسی کشورها و لابی‌های پنهان انجام می‌شود، ارزشی قائل نیست.

باید با ایران و روسیه علیه داعش ائتلاف کنیم؛ تسنیم فرانسوا فیون نخست‌وزیر سابق فرانسه بر لزوم ائتلاف کشورهای غربی با ایران، روسیه و سوریه برای ازبین بردن گروه تروریستی داعش تاکید کرد. وی گفت: دولت پاریس در ائتلاف‌های خود با کشورهای منطقه خاورمیانه در موضع کاملا اشتباهی قرار گرفته است. فیون تاکید کرد: قطر و عربستان به‌خاطر حمایت از تروریسم باید مورد بازخواست قرار گیرند.

مرگ طراح حملات پاریس تایید شد؛ یورونیوز دادستان فرانسه تایید کرد «عبدالحمید اباعود»، طراح حملات مرگبار پاریس در یورش روز چهارشنبه گذشته پلیس کشته شده است. براساس این گزارش، چهارشنبه گذشته پلیس فرانسه به ساختمانی در حومه شمالی پاریس حمله کرد. درنتیجه این حمله دست‌کم دو نفر کشته شدند و پلیس توانست هشت نفر دیگر را دستگیر کند که عبدالحمید اباعود در میان آنان نبود. گلوله‌های شلیک شده در درگیری صورت و بدن این بلژیکی ۲۷ساله را متلاشی کرده بود درنتیجه پلیس فرانسه توانست او را از روی اثر انگشتش شناسایی کند.

حرف‌های عادل‌الجبیر بوی نژادپرستی می‌دهد؛ ایسنا سید محمد صدر، مشاور ارشد وزیر خارجه کشورمان با انتقاد شدید از موضع‌گیری‌های وزیر خارجه عربستان در مورد ایران گفت: حرف‌های اخیر عادل الجبیر در مورد ایران بوی نژادپرستی می‌دهد و به خوبی مشخص است که عربستان در یکی، دو سال اخیر مواضعش در مورد ایران به خصوص موضوع هسته‌یی شبیه رژیم‌صهیونیستی بوده است.

مشاهده صفحات روزنامه