روی موج خبر

۱۳۹۵/۰۴/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۷۴۲۶

اسلام رحمانی ارتباطی با تروریسم ندارد- فارس| آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه هدف برخی دولت‌های غربی از ترویج واژه «تروریسم اسلامی» را تلاش برای گسترش اسلام هراسی دانست و گفت: اسلام رحمانی ارتباطی با تروریسم ندارد و «تروریسم اسلامی» زاییده افکار غربیانی است که خودشان داعش و گروه‌های تکفیری را ایجاد کرده‌اند. آیت‌الله آملی لاریجانی در جلسه مسوولان عالی قضایی با ابراز تاسف از اقدام تروریستی اخیر در فرانسه و کودتای نافرجام در ترکیه که موجب کشته شدن انسان‌های بی‌گناه شد با اشاره به موضع منطقی جمهوری اسلامی ایران در قبال این حوادث به ویژه کودتا در ترکیه گفت: موضع اصولی و منطقی ایران محکوم کردن هر حرکتی بر خلاف ثبات، امنیت و آرامش کشورهایی است که دولت‌های آنها منتخب مردم و بر اساس آرای آنان است و براین اساس کودتای اخیر ترکیه نیز محکوم است.

قاچاق کالا دامنگیر تمامی مناطق کشور است- ایلنا| کاظم جلالی رییس مرکز پژوهش‌های مجلس در نشست بررسی لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی با بیان اینکه قاچاق دامنگیر تمامی مناطق کشور است و صرف مناطق آزاد نیست، گفت: قاچاق کالا معضلی است که از همه نقاط کشور صورت می‌گیرد و باید فکری ریشه‌یی و اساسی برای از بین بردن آن اندیشید. وی همچنین با اشاره به زمان ایجاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در دهه ۷۰ در کشور، گفت: ایجاد مناطق آزاد اقتصادی در بسیاری از کشورها با نتایج خوب و مثبتی همراه بوده است که باید تلاش کنیم تا در ایران نیز ایجاد و گسترش این مناطق با حصول اهداف تعیین شده همراه شود.

فیاض شجاعی باردیگر نامزد دادستانی دیوان محاسبات شد- ایرنا| محسن بیگلری عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای این کمیسیون فیاض شجاعی دادستان کنونی دیوان محاسبات را باردیگر به عنوان منتخب دادستانی این دیوان به مجلس معرفی کردند. وی افزود: انتخابات مجلس شورای اسلامی در مورد ریاست و دادستان دیوان محاسبات چهارشنبه هفته جاری انجام می‌شود. پیش از این اعضای این کمیسیون عادل آذر را به عنوان منتخب کمیسیون برای ریاست دیوان محاسبات انتخاب کرده بودند.

اعضای هیات نظارت بر برجام مشخص شدند- ایسنا| هیات 8 نفره اعضای برجام که تاکنون گمانه‌زنی‌های مختلفی درباره ترکیب آن انجام شده بود، مشخص شد. وظیفه هیات نظارت بر اجرای برجام براساس آنچه رهبری در نامه 9بندی خود پیش از آغاز اجرای برجام بر آن تاکید کرده بودند، رصد پیشرفت کارها و انجام تعهدات طرف مقابل است که در شورای عالی امنیت ملی تشکیل شده است. در همین راستا، اعضای این هیات که در شورای عالی امنیت ملی تشکیل جلسه می‌دهد به این شرح معرفی شدند: حسن روحانی رییس‌جمهوری، علی‌ لاریجانی رییس مجلس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، حسین دهقان وزیر دفاع، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، علی‌اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی، علی‌اکبر ولایتی مشاور بین‌الملل رهبری و سعید جلیلی دبیر پیشین شورای عالی امنیت ملی.

مرز سرخس برای تجار 24 ساعته شد- ایرنا| سیدمحمد احمدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان با تاکید بر نگرش مثبت ترکمن‌ها به مصرف کالاهای ایرانی، گفت: شرایط سهم خواهی بیشتر از بازار ترکمنستان فراهم است و با توجه به 24ساعته شدن مرز سرخس انتظار می‌رود تجار ایرانی از فرصت حضور در ترکمنستان کمال استفاده را ببرند. وی همچنین اظهار داشت: علاوه بر اشتراکات فرهنگی و همجواری جغرافیایی، بخشی از صدور خدمات فنی و مهندسی به ترکمنستان مربوط به تهاتر گاز در مقابل کالا و خدمات ایرانی است و خوشبختانه بخش خصوصی در این زمینه فعال شده است.

زمان رسیدگی به شکایت ایران در دادگاه لاهه تعیین شد- آنا| وب‌سایت دیوان بین‌المللی دادگستری دادگاه لاهه اعلام کرد: این دیوان، طبق دستوری به ترتیب 1 فوریه 2017 (13 بهمن 1395) و 1 سپتامبر 2017 (10 شهریور 1396) را به عنوان زمان تهیه لایحه توسط ایران و لایحه متقابل به وسیله ایالات متحده امریکا تعیین کرد. دیوان زمان را با توجه به نظریات دو طرف و اوضاع و احوال پرونده تعیین کرده است. لازم به ذکر است، پرونده برخی دارایی‌های ایران، به موضوع شکایت کشورمان علیه امریکا به دلیل مصادره اموال بانک مرکزی به میزان 2میلیارد دلار مربوط می‌شود.

عراقچی برای شرکت در چهارمین نشست کمیسیون مشترک برجام عازم وین شد- فارس| هیات مذاکره‌کننده ایرانی به ریاست سید عباس عراقچی رییس ستاد پیگیری اجرای برجام بامداد امروز برای شرکت در چهارمین نشست کمیسیون مشترک برجام عازم وین شد. عراقچی پیش‌تر در نشست خبری روز یک‌شنبه خود در این خصوص گفته بود: این کمیسیون با مروری بر ابعاد فنی و تحریمی برجام تلاش می‌کند در صورت وجود هرگونه مشکل و برای جلوگیری از اینکه این مشکلات تبدیل به موانع اساسی در اجرای برجام شود، آنها را در جلسات مطرح و موانع را برطرف کند.

روند اجرای برجام در مذاکرات روسیه و امریکا بررسی شد - ایرنا| روند اجرای برجام در مذاکرات معاون وزیر خارجه روسیه و مذاکره‌کننده ارشد هسته‌یی این کشور با هماهنگ‌کننده امریکا در اجرای این توافق در مسکو مورد بررسی قرار گرفت. وزارت خارجه روسیه روز گذشته با اعلام این خبر افزود: سرگئی ریابکوف و استفان مال در نشست خود ابعاد مختلف در حال اجرای برجام از جمله همکاری روسیه و دیگر طرف‌ها را بررسی کردند. در این گزارش آمده است: دستاوردهای گذشته یک‌سال از آغاز اجرای برجام و گام‌های پیش رو مورد مذاکره مفصل مقام‌های روسی و امریکایی قرار گرفت.

پوشش رسانه‌ای کشورها از احتمال تغییر سفیر ایران در سوریه- فارس| برخی رسانه‌های عربی به نقل از منابع داخلی در ایران، به سرعت احتمال تغییر سفیر ایران در سوریه را بازتاب دادند. وبگاه خبری ارم امارات، عیون الخلیج و وبگاه خبری تحلیلی النشره لبنان گزارش دادند که وزارت خارجه ایران تصمیم گرفته است حسین شیخ‌الاسلام مشاور علی لاریجانی در امور بین‌الملل را به عنوان سفیر تهران در دمشق، جایگزین محمدرضا رووف شیبانی کند. این رسانه‌ها به سمت احتمالی جدید حسین امیر عبداللهیان نیز اشاره کردند و نوشتند که وی همزمان، عهده‌دار سِمت مشاور رییس پارلمان در امور بین‌الملل ایران خواهد شد.

دولت با فساد برخورد می‌کند- ایسنا| سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در مشهد گفت: در حوزه مفاسد کلان هر جا دولت خلافی دیده بلافاصله اقدام شده و اثر لازم را هم در پی داشته است. وی ادامه داد: بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری در مبارزه با مفاسد، مسوولیت مبارزه با مفاسد کلان اقتصادی را برعهده داریم و مباحث جزئی‌تر برعهده دستگاه‌های دیگر همانند دیوان محاسبات، سازمان بازرسی کل کشور و دستگاه‌های مشابه است.

مشاهده صفحات روزنامه