ایرانشهر

۱۳۹۶/۰۳/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۵۰۹

عضویت فرودگاه‌ امام (ره) در سازمان بین‌المللی فرودگاه‌ها

مدیر همکاری‌های بین‌المللی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از تایید عضویت رسمی شرکت شهر فرودگاهی امام از سوی ACI (سازمان بین‌المللی فرودگاه‌ها‌ی جهان) خبر داد. ‌به گزارش «تعادل» و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، احمدرضا بیاتی در این باره اظهار کرد: دبیرکل آسیا پاسیفیک سازمان بین‌المللی فرودگاه‌های جهان (ACI) طی نامه‌یی عضویت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) را رسما اعلام و تایید کرده است. بنا به گفته وی، «پتی چاو» در این نامه ضمن تبریک الحاق فرودگاه امام خمینی(ره) به این سازمان‌، ابراز امیدواری کرد که عضویت این فرودگاه در ACI سبب ارتقای کیفیت ایمنی و خدمات فرودگاهی شود. بیاتی همچنین در زمینه همکاری‌های دوجانبه ابراز تمایل‌ و تاکید کرده است که تعاملات فرودگاهی موجب رشد صنعت فرودگاهی و هوانوردی در ایران ‌شود.

تبدیل آسمان ایران به نقطه تعادل در منطقه

رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: شرکت هواپیمایی قطر برای پرواز به نقاط مختلف جهان پس از ورود به فضای ترافیکی ایران ادامه مسیر به مقاصد خود می‌دهد.  به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی علی عابدزاده گفت: هم‌اکنون فضای ایران به نقطه تعادل در منطقه تبدیل شده و هر زمان که مشکلی در فضای منطقه به وجود آمده است، صنعت هوانوردی جمهوری اسلامی ایران با ارائه سرویس‌های هوایی مناسب در حل آن پیشقدم شده است.  معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سابقه افزایش پروازهای عبوری از آسمان ایران به ایرنا گفت: زمانی که برای امنیت پروازهای هوایی در آسمان افغانستان، عراق و اوکراین مشکلاتی به وجود آمد، ایران اجازه نداد پروازهای عبوری در منطقه با وقفه مواجه شود و هم‌اکنون بیشتر پروازهای قطری از آسمان ایران برای عبور استفاده می‌کنند.  با قطع رابطه کشورهای عربستان، امارات، بحرین، مصر با قطر شرکت هواپیمایی قطر ایرویز مجبور شد، بسیاری از پروازهای بین‌المللی خود را به کشورهای آسیایی، اروپا و امریکا با عبور از فضای ایران انجام دهد و هم‌اکنون تعداد پروازهای عبوری از آسمان ایران روزانه به بیش از یک هزار و ۱۰۰پرواز افزایش یافته است. سه روز پیش اکبر البکر مدیر اجرایی قطر ایرویز در گفت‌وگو با شبکه الجزیره اعلام کرده بود: هواپیمایی قطر دوستانی مانند ایران، ترکیه و عمان در منطقه دارد که پروازهایش را از آسمان این کشورها انجام می‌دهد.  البکر گفته است که پس از بسته شدن مسیر هوایی عربستان سعودی، امارات و بحرین به روی هواپیماهای قطر، در حال حاضر بسیاری از پروازهای این شرکت هواپیمایی از آسمان ایران استفاده می‌کنند.

اجرای نوبت مجازی حمل کالا در پایانه بار بندر امام(ره)

 طرح نوبت مجازی حمل کالا پس از اجرای موفق در پایانه بار بندر شهید رجایی، برای دومین بار در پایانه بار بندر امام خمینی(ره) در استان خوزستان به مرحله اجرا درآمد. به گزارش «تعادل» و به نقل از روابط ‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌یی، غلامحسین دغاغله، مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالای این سازمان با بیان این خبر اظهار داشت‌: پایانه بار بندر امام خمینی(ره) به عنوان یکی دیگر از پایانه‌های مهم کشور همیشه مورد توجه رانندگان بوده و سیستمی بودن کلیه فرآیندها باعث شده تا رانندگان به صحت انجام فرآیندها تا حدود بسیار زیادی اطمینان داشته باشند.

وی افزود: با توجه به اینکه زمان اخذ مجوز بارگیری متغیر است، این امر سبب می‌شود رانندگان پس از اخذ نوبت بین ۴ الی ۱۵ روز (بستگی به وجود بار) در پایانه بار بندر امام خمینی‌ (ره) انتظارداشته باشند که با توجه به موقعیت جغرافیایی استان خوزستان تردد در مسیرهای دیگر در زمان انتظار مقرون به صرفه نبوده و همچنین هزینه‌های ناشی از توقف از جمله معیشت، سوخت، استهلاک، اقساط بانکی و دوری از خانواده نیز ایجاد نارضایتی برای رانندگان را در پیش خواهد داشت.

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا بیان کرد: با اجرای طرح نوبت مجازی در پایانه بار بندر امام خمینی(ره) تاکنون حدود ۱۵هزار و ۸۷۷ راننده در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند که این آمار همچنان در حال افزایش است. در حال حاضر ثبت‌نام در ۲ شیفت و از ساعت 7:30 لغایت ۲۳ انجام می‌شود.

مشارکت مردم مبنای اصلی اقدامات بازآفرینی

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر ضرورت مشارکت مردم در فرآیند بازآفرینی گفت: نقش مردم و سمن‌ها در طول فرآیند بازآفرینی نباید جابه‌جا شود چراکه در غیر این صورت انحرافی پدید می‌آید که امکان جلوگیری از آن وجود نخواهد داشت.  به گزارش ایسنا، عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در سی و یکمین جلسه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار مشارکت ساکنان در اجرای اقدامات ضروری در بافت‌های ناکارآمد و حاشیه‌یی را اصل اولیه و مبنای این فعالیت‌ها دانست و گفت‌: ما نمی‌خواهیم جای مشارکت ساکنان و سمن‌ها جابه‌جا شود چراکه قصد داریم ساکنان محلات هدف در این فرآیند توانمند شوند، در غیر این صورت، جابه‌جایی نقش‌ها آغاز انحرافی خواهد بود که امکان جلوگیری از آن وجود ندارد.  وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه در صورت جابه‌جایی نقش سمن‌ها و ساکنان در اقدامات بازآفرینی قطعا شاهد نتیجه معکوس خواهیم بود، ‌گفت: این مساله باعث بروز مشکلات فراوان و وارونه شدن تمام اهداف مورد نظر در این حوزه خواهد شد پس باید به‌شدت مورد توجه قرار گیرد.  عضو کابینه دولت یازدهم در این باره اضافه کرد: این منشور اخلاقی باید در ابتدای فعالیت سمن‌ها و کارگروه مورد نظر در ستاد تهیه و مدنظر قرار گرفته شود، ما نمی‌خواهیم با دعوت سازمان‌های مردم‌نهاد در فعالیت‌های مربوطه، ساکنان محلات را اعانه‌بگیر کرده و باعث نادیده گرفتن حقوق شهروندی آنها شویم بلکه می‌خواهیم از این طریق کمک به ایجاد فضایی کنیم تا افراد از طریق آن توانمند شده و خود زندگی‌شان را تامین کنند، قطعا سازمان‌های مردم‌نهاد در نهایت امور نباید جانشین افراد و ساکنان محلات هدف شوند.