دومینوی افزایش قیمت کالاهای مختلف این هفته به خودرو رسید و ایران خودرو و سایپا سرانجام توانستند مجوز افزایش نرخ محصولات خود را از شورای رقابت بگیرند. پس از دریافت این مجوز بازار آزاد خودرو هم دچار تلاطمی شدید شد.
افزایش قیمت کارخانهای خودروها موجب جهش ۵۰ میلیون تومانی در بازار آزاد و واکنشهای انتقادی شده است. در ادامه به بررسی تغییرات قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار امروز می پردازیم:
قیمت محصولات بهمن موتور در آخرین روز آبان ۱۴۰۳ به تبعیت از سایر شرکتهای داخلی و مونتاژی افزایش یافته است، طوریکه این افزایشها تا ۹۰ میلیون تومان نیز مشاهده میشود.
کمیسیون تلفیق در جلسه عصر امروز تصویب کرد که تعرفه واردات خودروهای نو در سال آینده از ۸۰ درصد به ۶۰ درصد کاهش پیدا کند.
شورای رقابت در تمام مراحل افزایش اخیر قیمت خودرو در جریان رایزنی خودروسازان و ارسال صورتهای مالی آنها به سازمان حمایت بوده و در نهایت افزایش قیمتها را تأیید کرده است.
رئیس ستاد نوسازی ناوگان حملونقل کشور، گفت: اسقاط خودروها در کشور افزایش٣٠٠ درصدی را نسبت به سال گذشته، ثبت کرده است.
بعد از افزایش نرخ مصوب محصولات ایرانخودرو و سایپا، قیمت بازار این محصولات بلافاصله روند صعودی گرفت تا شکاف قیمتی در صنعت خودرو همچنان حفظ شود. حال سوال اینجاست که اختلاف قیمت انواع پژو 207 چقدر است؟
دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور گفت: اگر روند سیاست گذاری ها و قیمت گذاری دستوری به شیوه قبل ادامه پیدا کند در آینده نزدیک چرخ صنعت خودروسازی و زنجیره تامین از حرکت خواهد ایستاد.
فعالان بازار دلیل توقف معاملات را بلاتکلیفی قیمت ها عنوان کرده و میگویند با اعلام خبر افزایش قیمت ها بازار هم هیجانی عمل کرده و هرکس به سلیقه خود قیمتی را برای خودروها اعلام میکند به نحوی که از صبح امروز قیمت انواع خودروهای داخلی رشد نجومی دارد.
پس از افزایش قیمت محصولات ایرانخودرو و سایپا، اختلاف قیمت اطلس از کارخانه تا بازار به 137.1 میلیون تومان رسید.