صنعت داروي كشور فرسوده است

صنعت داروي كشور فرسوده است

توليد كنندگان دارو مدت‌هاي زيادي است كه از فرسودگي صنعت داروي كشور حرف مي‌زنند. اين در حالي است كه مسوولان وزارت بهداشت و درمان كه داعيه خودكفايي در توليد دارو را دارند وقتي نوبت به نوسازي صنعت دارويي كشور مي‌شود كسري بودجه را بهانه مي‌كنند براي شانه خالي كردن از بار مسووليت. اين در حالي است كه از طرف ديگر با قيمت‌هاي دستوری توليد كننده را وادار مي‌كنند تا داروي توليدي را به قيمتي كمتر از آنچه براي او تمام شده است وارد بازار كند تا به اين ترتيب بتوانند بگويند گران شدن داروها در كشور مربوط به داروهاي وارداتي است و داروي توليدي تغيير قيمت نداشته است.

هزينه صدور گذرنامه زيارتي ۶۵ هزار تومان است

سخنگوي پليس با بيان اينكه هزينه صدور گذرنامه زيارتي ۶۵ هزار تومان است، گفت: زيرساخت‌هاي لازم براي تسهيل و تسريع در ارايه خدمات به زائران كربلاي معلي و گردهمايي بزرگ فرهنگي، اجتماعي، معنوي اربعين ايجاد شده است.
ارايه تسهيلات مهارت‌آموزي به ۹۰۰۰ سرباز واجد شرايط

ارايه تسهيلات مهارت‌آموزي به ۹۰۰۰ سرباز واجد شرايط

فرمانده قرارگاه مركزي مهارت آموزي سربازان نيروهاي مسلح با اشاره به برگزاري دوره‌هاي مهارت‌آموزي ويژه سربازان از پرداخت تسهيلات به ۹ هزار سرباز واجد شرايط خبر داد.
تعداد مبتلايان تب دنگي  در كشور به ۱۴۶ نفر رسيد
۴۰۰ ميليون مبتلا به تب دنگي در سراسر دنيا

تعداد مبتلايان تب دنگي در كشور به ۱۴۶ نفر رسيد

وقتي در خرداد ماه اولين بار خبرهاي مربوط به تب دانگي در كشور منتشر شد براي كسي آنقدرها مهم نبود.

الزام جديد براي واردات گوشت

استقرار ناظران بهداشتي در كشتارگاه‌هاي خارجي در مبدا براي واردات گوشت بار ديگر اجباري شد. براساس مصوبه هيات وزيران شركت‌هاي واردكننده گوشت موظف شده‌اند حداكثر در مدت يك ماه نسبت به استقرار ناظرين بهداشتي در مبادي وارداتي اقدام كنند.

رويكرد دولت چهاردهم تقويت جايگاه اصناف باشد

رييس اتاق اصناف ايران خواستار تقويت جايگاه اصناف در رويكرد دولت چهاردهم شد. بديهي است كه درآن راه، دولت جديد مي‌تواند نقش تسهيل‌گري ايفا كرده و مسير حركت اصناف را هموار كند.

مشتريان خودروهاي وارداتي حساب وكالتي باز كنند

به گزارش خبرگزاري تسنيم، تقدسي مدير سامانه يكپارچه فروش خودروهاي وارداتي اعلام كرد: مشتريان مي‌توانند از امروز دوشنبه مورخ 18 تير 1403 صرفاً در بانك‌هاي مورد تاييد اين سامانه مبلغ 500 ميليون تومان را در حساب وكالتي قرار دهند.

اصناف در انتظار تحقق وعده‌هاي رييس‌جمهور جديد

نايب‌رييس اتاق اصناف تهران يكي از مهم‌ترين دغدغه‌هاي بخش‌خصوصي را رفع تحريم و جلوگيري از هدر رفت منابع طبيعي خواند و خواهان مشاركت‌دهي بخش خصوصي در سياست‌گذاري‌هاي اقتصادي شد.

كاهش سهميه بازرگانان نوپا فعلا متوقف شد

كنفدراسيون صادرات ايران در واكنش به اطلاعيه سازمان توسعه و تجارت اعلام كرد، اجراي دستورالعمل سقف صادرات و رتبه‌بندي كارت‌هاي بازرگاني فعلا متوقف شد.