پیروزی جمهوری‌خواهان در جورجیا

۱۳۹۶/۰۳/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۷۴۸
پیروزی جمهوری‌خواهان در جورجیا

  وال‌استریت ‌ژورنال:

این روزنامه در صفحه اول خود از پیروزی جمهوری‌خواهان در ایالت جورجیا خبر داد. طبق گزارش‌ به دست آمده، دموکرات‌های امریکا در دور دوم انتخابات سنا در ایالت جورجیا، شکست خوردند و بدین‌ترتیب، از به دست آوردن اکثریت سنا بازماندند. آنطور که این روزنامه گزارش داده است، در حالی که 35درصد آرا شمارش شده، جیم مارتین نامزد دموکرات‌ها شکست خود را در مقابل ساکسبی چامبلیس نامزد جمهوری‌خواهان برای راهیابی به سنا از ایالت جورجیا پذیرفت. چامبلیس با کسب 58درصد آرا، در برابر 42درصد آرای مارتین، توانست نامزد دموکرات‌ها را شکست بدهد. با پیروزی جمهوری‌خواهان در این انتخابات، فقط تکلیف یک‌ کرسی سنای امریکا، معلوم نشده است. پیش‌تر، این دو نامزد در رقابتی تنگاتنگ، آرای نزدیکی به دست آوردند و به همین علت، انتخابات به مرحله دوم کشیده شد.

  گاردین:

این روزنامه در صفحه اول خود، به افزایش فشارها بر ترزا می ‌برای تشکیل هرچه ‌سریع‌تر دولتش اشاره دارد. به گزارش گاردین، دیروز ملکه بریتانیا، به پارلمان رفت تا دستورالعمل قانونی دولت آتی را اعلام کند؛ این سخنرانی در آغاز به‌کار پارلمان جدید انجام می‌شود. سخنرانی ملکه قرار بود در روز دوشنبه انجام شود که به امروز موکول شد. این جابه‌جایی به این علت بود که ترزا می‌بتواند با حزبی از ایرلند شمالی، برای تشکیل دولت اقلیت به توافق برسد، اما تاکنون نتوانسته است. ملکه بریتانیا در این سخنرانی، دستور کار سال آینده را مشخص کرده و قوانین جدیدی را در خصوص مسائل پیش آمده اعلام کرد؛ این قوانین در ارتباط با برگزیت، مهاجرت و بحران پناهجویان، ‌همچنین مبارزه با تروریسم بود. این سخنرانی برای نخست‌وزیر بریتانیا، پس از شکست حزب محافظه‌کاران و از دست دادن اکثریت پارلمان، بسیاری تعیین‌کننده بود.

  نیویورک‌تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود، به اظهارات ترامپ درباره موضع چین در مقابل کره‌ شمالی پرداخت. این روزنامه با اعلام نظر ترامپ مبنی‌بر شکست چین برای مهار برنامه‌های موشکی و اتمی کره‌ شمالی، گزارش داد که پیش از این دونالد ترامپ و شی‌جین‌پینگ در فلوریدا با یکدیگر دیدار کرده بودند و ترامپ از تلاش‌های رییس‌جمهوری چین برای مهار برنامه‌های اتمی کره‌شمالی قدردانی کرده بود. رییس‌جمهوری امریکا روز سه‌شنبه در واکنش به مرگ یک دانشجوی امریکایی که در کره شمالی تحت بازداشت قرار داشت، تاکید کرد: تلاش‌های چین برای مهار و متوقف کردن برنامه هسته‌یی کره شمالی، به جایی نرسیده و با شکست روبه‌رو شده است. دونالد ترامپ با انتشار پیامی در توییتر نوشت: از تلاش‌های رییس‌جمهوری چین درباره مساله کره‌شمالی تشکر می‌کنم اما می‌دانم که این تلاش‌ها موفقیت‌آمیز نبوده است. به گفته تحلیلگران، هنوز مشخص نیست که آیا اظهارات ترامپ می‌تواند تغییر مهمی در سیاست امریکا برای مهار برنامه‌های موشکی چین ایجاد کند یا اینکه قرار است سیاست امریکا را در مقابل چین تغییر دهد.

 

 

ارسال نظر