«ترامپیسم» بر دیوارهای تهران

۱۳۹۶/۰۴/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۸۳۱
«ترامپیسم» بر دیوارهای تهران

نمایشگاه مسابقه کارتون «ترامپیسم» با حضور ۷۵ کشور جهان ۱۲ تیرماه در حالی افتتاح می‌شود که قرار است، آثار این مسابقه در فضای شهری در معرض دید علاقه‌مندان قرار بگیرد.

به گزارش مهر، مسابقه کارتون «ترامپیسم» با تلاش بنیاد حفظ ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس و همکاری حوزه هنری و سازمان زیباسازی شهرداری تهران به دبیری سید مسعود شجاعی‌طباطبایی ۱۲ تیرماه در محل سوره مهر افتتاح می‌شود.

شجاعی‌طباطبایی درباره آخرین اخبار این مسابقه به مهر گفت: ۱۶۱۴ اثر از ۷۵ کشور به دستمان رسیده است که در مجموع ۵۵۸ هنرمند در این مسابقه اثر ارائه کرده‌اند و ۱۶۸ نفر آنها از کشور ایران بوده است.

وی با اشاره به اینکه در این مسابقه از خاور دور، اندونزی، چین و ژاپن تا امریکا و کشورهای اروپایی حضور دارند، بیان کرد: چهار نفر از بهترین کارتونیست‌های امریکایی اثر ارائه کرده‌اند و حتی برخی در گروه برگزاری در ابتدا این شک را کردند که شاید این چهره‌های معتبر برای این در مسابقه شرکت کردند که مظلوم‌نمایی کنند اما وقتی با آنها وارد مذاکره شدیم، دیدیم میزان نفرت در امریکا از ترامپ بسیار بالاست. این کارتونیست بیان کرد: عوامل سیاسی بسیار در استقبال از این مسابقه تاثیرگذار بود. وقتی نتانیاهو در جواب بحث دیوارکشی که ترامپ میان امریکا و مکزیک می‌گوید بالاخره یکی پیدا شد درد ما را بفهمد یا ترامپ می‌گوید ما این دیوار را می‌کشیم و پولش را هم از مکزیکی‌ها می‌گیریم، ما می‌بینیم بیشترین آثار رسیده در این مسابقه از امریکای لاتین است. ۵۵ کارتونیست فقط از برزیل در این مسابقه شرکت کرده‌اند. البته در برزیل کارتون به شکل بسیار حرفه‌یی دنبال می‌شود و کاریکاتوریست‌ها با نشریات در ارتباط هستند و درآمدهای خوبی هم دارند چون آنجا روزنامه‌ها بسیار پرتیراژ است.

طباطبایی درباره اهداف برگزاری این رویداد بیان کرد: ترامپ در واقع برای ما یک استعاره است و ما یک شیوه فکری را در این مسابقه بررسی می‌کنیم؛ تفکری که بنایش بر اساس تنفر شکل گرفته است.

دبیر مسابقه «ترامپیسم» درباره زمان برگزاری این رویداد نیز بیان کرد: 12تیرماه همزمان با فاجعه سقوط هواپیمای مسافربری ما توسط ناو امریکایی این نمایشگاه را افتتاح می‌کنیم. یکی از اتفاقات خوبی که قرار است بیفتد، این است که آثار این رویداد در عرشه‌ها و فضاهای شهری نصب می‌شود و مشارکت با سازمان زیباسازی اتفاقات خوبی را برای این رویداد رقم زد.

 

ارسال نظر