از منطقه

۱۳۹۶/۰۴/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۸۸۵

داعش مرگ البغدادی را تایید کرد

گروه تروریستی داعش مرگ ابوبکر بغدادی، رهبر این گروه تروریستی را تایید کرد. به گزارش النشره، داعش در بیانیه‌یی گفته به زودی نام جانشین وی را اعلام می‌کند. داعش همچنین از اعضای این گروه خواسته در پایگاه‌های خود بمانند و به مقاومت ادامه دهند. گرچه برخی منابع خبری به‌ویژه رسانه‌های عراقی خبر مرگ البغدادی را پوشش داده‌اند اما پایگاه‌های ویژه افراط‌گرایان این خبر را تایید یا تکذیب نکرده بودند.

 

۲ سال حبس برای نبیل رجب

فعال حقوقی بحرین به اتهام انتشار اخبار کذب درباره این کشور به 2سال حبس محکوم شد. به گزارش رویترز، مجمع حقوق و دموکراسی بحرین اعلام کرده نبیل رجب به‌دلیل وخامت اوضاع جسمانی‌اش از ماه آوریل تاکنون نتوانسته در دادگاه حضور داشته باشد. وی حدود یک سال پیش به اتهام انتشار اخبار کذب درباره بحرین بازداشت شد. مقامات بحرین مدعی‌اند نبیل رجب در ژانویه ۲۰۱۵ در مصاحبه مطبوعاتی خود درباره زندانیان بحرین و طرز شکنجه دادن زندانیان سیاسی سخن گفته است. نبیل رجب یک شخصیت مهم و برجسته در انتفاضه بحرین برای دموکراسی در ۲۰۱۱ بود که بحرین با کمک کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس توانست آن را سرکوب کند. وزارت خارجه امریکا با اعلام اینکه حکم صادر شده علیه نبیل رجب باعث ناامیدی است خواستار آزادی وی شده است.

دمیرتاش خطاب به اردوغان: ثابت کن تروریستم!

صلاح‌الدین دمیرتاش رهبر حزب دموکراتیک خلق ترکیه با ارسال نامه‌یی از رجب طیب اردوغان خواسته که ثابت کند تروریست است. به گزارش حریت، براساس متن نامه منتشر شده توسط وکلای دمیرتاش، وی با اشاره به سخنان اردوغان در هامبورگ که دمیرتاش را تروریست خوانده بود، گفته است: «در طول هشت ماه گذشته دادستان‌های شما و برخی قضات در فرماندهی شما نتوانستند کوچک‌ترین شواهدی درباره مشارکت من در ایجاد ناآرامی عمومی در مناطق کردنشین به دست آورند. اگر شما چنین مدرکی دارید به دادستان‌های خودتان تحویل دهید. از شما می‌خواهم مدارکی را نشان دهید که من باعث کشته شدن 54 نفر از مردم کرد شده‌ام و تروریست هستم. «حزب دموکراتیک خلق نیز یک دادخواست شکایت علیه اردوغان تنظیم کرده و به دفتر دادستان عمومی آنکارا ارسال کرده است.

جدال امارات و عمان در یمن

استان المهره در شرق یمن شاهد کشمکش عمان و امارات است. «عربی 21» نوشته، تلاش امارات برای نفوذ در المهره یمن، خشم عمان را برانگیخته زیرا عمان به‌طور سنتی این منطقه را مرکز نفوذ خود می‌داند. منابع یمنی گفته‌اند که نقش ابوظبی در این شهر مبتنی‌بر کادر امنیتی است که پشت نقاب نهاد بشردوست و مدنی به نام سازمان هلال احمر امارات مخفی شده است. این در حالی است که عمان در میان رهبران رسمی و عشایر این استان نفوذ بسیاری دارد. روابط امارات و عمان همواره شاهد فراز و نشیب‌های بسیاری بوده است.

 

ارسال نظر