افزایش میزان فروش «سیتروئن»
تسنیم
گروه خودروسازی پژو سیتروئن فرانسه اعلام کرد بازگشت رسمی این شرکت به بازار ایران موجب شده باوجود کاهش فروش به اروپا و چین میزان فروش جهانی شرکت افزایشی باقی بماند. براساس اعلام پژو، میزان فروش خودروهای این شرکت به لطف بازگشت مجدد این شرکت به بازار ایران بعد از لغو تحریمها، در بازه زمانی ژانویه تا ژوئن رشدی 2.3درصدی داشته است. این شرکت تولیدکننده خودروهای برند پژو، سیتروئن و اسدی که سال گذشته توافق کرد برند اوپل را نیز از شرکت جنرال موتور خریداری کند، در 6ماهه نخست امسال رکورد فروش 1.58میلیون دستگاه خودرو را بهجای گذاشته، درحالی که یک سال قبل در همین بازه زمانی 1.54میلیون دستگاه خودرو فروخته بود. اما با کاهش 49درصد دیگر از فروش این شرکت در بازار چین و رسیدن تعداد کل فروش آن به 152هزار و 380دستگاه در این بازار بزرگ و همچنین کاهش 63درصدی ارزش برند سیتروئن، نگرانیهای گروه پژو سیتروئن عمیقتر شده است.