اخبار

۱۳۹۶/۰۵/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۶۲۹

 بنزین یک کلان‌شهر  استاندارد نیست

 فارس| رییس سازمان استاندارد با تاکید بر اینکه با سختگیری‌ بیشتری واردات بنزین را کنترل می‌کنیم، گفت: با استخراج نتایج آزمایش واردات بنزین متوجه شدیم، بنزین وارداتی توزیع شده در دو کلان‌شهر دارای مشکل بوده و بنزین یک کلان‌شهر خارج از استاندارد بود.  نیره پیروزبخت درباره ارزیابی سازمان ملی استاندارد از کیفیت بنزین‌های وارداتی گفت: سازمان ملی استاندارد همچنان همکاری گسترده‌یی با وزارت نفت و سازمان محیط زیست دارد و قوانین جدیدی هم در این ارتباط تدوین شده است. وی افزود: با سختگیری‌هایی که سازمان ملی استاندارد انجام داده است، در حال حاضر در تعدادی از پالایشگاه‌های کشور بنزین یورو 4 تولید می‌شود و واردات بنزین نیز کنترل می‌شود. پیروزبخت تاکید کرد: با توجه به مصوبه هیات وزیران از اول امسال 17 کلان‌شهر مشمول شدند که تا اینجا 10 کلان‌شهر را نمونه گرفته‌ایم و جواب‌ها را استخراج کرده‌ایم.

  بازاریابی بین‌المللی معضل تولید فرش

ایرنا|  رییس اتاق اصناف ایران مهم‌ترین معضل مجموعه تولید فرش را بازاریابی بین‌المللی می‌داند، چرا که بازار داخلی مصرف‌کننده خود را پیدا کرده است. علی فاضلی در مراسم افتتاح نمایشگاه آخرین دستاوردهای صنعت فرش ماشینی، موکت و کفپوش افزود: هم‌اکنون بازار تولیدی ١٧٠میلیون مترمربعی فرش داریم که 55 درصد آن مصرف داخلی است. وی با بیان اینکه در گذشته وارد‌کننده فرش ماشینی بودیم، گفت: در ٢ دهه اخیر شاهد رشد بسیار خوب تولید داخل بودیم و با کمک دولت در امر نوسازی و بهسازی ماشین‌آلات و افزایش نقدینگی شاهد رشد این صنعت خواهیم بود. فاضلی تاکید کرد: باید صنعت فرش دستباف را تقویت کنیم و اجازه ندهیم تحت تاثیر صنعت فرش ماشینی قرار گیرد.

  طراحی محصول جدید به جای پراید

تسنیم| مدیرعامل سایپا گفت: پراید را ١٧ماه دیگر از رده خارج می‌کنیم. مهدی جمالی با بیان اینکه قصد داریم به صورت خودجوش و پیش از اینکه زمان اجرای استانداردهای اجباری ٨٣گانه در تاریخ اول دی ماه ٩٧ برسد، پراید را از بازار خارج کنیم، اظهار کرد: در مورد نگرانی مردم نسبت به جایگزینی پراید هم باید بگویم در سایپا مطالعات خوبی انجام شده و محصولاتی طراحی شده تا بتواند پاسخگوی نیازها باشد. وی درباره وضعیت قرارداد رنو هم افزود: قرارداد جدید رنو با ایدرو ارتباطی به سایپا ندارد، البته تا زمانی که محصولات ال 90 و بی‌90 تولید شود، همکاری ما با رنو ادامه دارد. جمالی با بیان اینکه رنو از شرکای خوب ماست و اگر بتواند شرایط ما را بپذیرد، همکاری‌ها با این خودروساز در آینده ادامه پیدا خواهد کرد، گفت: صادرات 30درصدی، داخلی‌سازی 70درصدی از جمله شروط ما در همکاری‌های جدید با شرکای بین‌المللی است.

  برنامه‌های پیشنهادی حجتی اعلام شد

ایسنا| محمود حجتی که برای سومین بار به عنوان وزیر جهاد کشاورزی به مجلس پیشنهاد می‌شود، برنامه‌های پیشنهادی خود را برای این وزارتخانه ارائه کرد. در متن برنامه حجتی آمده است: در دولت دوازدهم در چارچوب اسناد بالادستی به خصوص در راستای محورهای ششم و هفتم سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و محور دوم سیاست کلی کشاورزی و ماده ۳۱ قانون ششم برنامه توسعه اهداف و راهبردها حسب مورد اتخاذ و ارائه شود که عملیاتی شدن آنها مستلزم طراحی و پیاده‌سازی چهار برنامه اجرایی و تداوم اجرای پروژه‌ها و برنامه‌های اولویت‌دار ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شامل برنامه اجرایی تولید محصولات و نهاده‌های راهبردی، برنامه اجرایی توسعه زنجیره‌ها و مدیریت کلان بازار و توسعه تشکل‌ها، برنامه اجرایی حفاظت و صیانت از منابع طبیعی و عملیات آبخیزداری، برنامه‌ اجرایی توسعه زیرساخت‌ها، پشتیبانی و انتقال دانش نوین و تداوم اجرای پروژه‌ها و برنامه‌های اولویت‌دار اقتصاد مقاومتی است. در ادامه این برنامه تاکید شده که وزارت جهاد کشاورزی در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و با رویکرد تولید و اشتغال برای عملیاتی شدن پروژه‌ها و برنامه اجرایی ارائه شده، نسبت به تعیین اهداف کمی و کیفی و الزامات مورد نیاز آنها برنامه‌ریزی و برای یکایک این پروژه‌ها برنامه عملیاتی در سطوح ملی و استانی تنظیم و اقدام لازم را معمول داشته است.

 اعتماد مشتری را جلب کنیم

ایسنا| رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ضمن تاکید بر مشتری‌مداری گفت: در کشورهای توسعه یافته وقتی پوشاکی می‌خرند و حتی آن لباس را می‌پوشند و بعد به مغازه مراجعه می‌کنند و می‌گویند که با سلیقه من جور نبود و می‌خواهم آن را پس دهم، فروشنده حتی سوال هم نمی‌پرسد بلکه کالا را پس می‌گیرد، چون برای او مهم است که اعتماد مشتری را به این «برند» حفظ کند. محمود نوابی اظهار کرد: حتی در برخی موارد در کشورهای پیشرفته تولیدکننده یا فروشنده علاوه بر پس گرفتن، هزینه‌یی را به عنوان خسارت اعتماد برند به خریداری که آن را نپسندیده پرداخت می‌کند تا دوباره مشتری را حفظ کند؛ این دقیقا پیرو شعار «مشتری باید برگردد اما کالا نباید برگردد» است. وی عنوان کرد: زمانی مصرف‌کنندگان ما مجبور به خرید کالا و خدمات بودند اما امروز تنوعی وجود دارد که قدرت انتخاب را به همه مصرف‌کنندگان می‌دهد.

 تولید توتون ۵ برابر می‌شود

ایسنا| رییس مرکز برنامه‌ریزی دخانیات کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر سطح زیر کشت توتون در کل کشور تنها ۲۰درصد نیاز داخلی را تامین می‌کند، گفت: تولید توتون را تا حد نیاز کشور افزایش خواهیم داد. علی‌اصغر رمزی اظهار کرد: مطابق قانون برنامه‌ریزی کشت، داشت و برداشت توتون در مرکز برنامه‌ریزی دخانیات کشور در وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت می‌گیرد و از آنجاکه ۸۰ درصد از این محصول از خارج وارد می‌شود، برنامه‌ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت، توسعه سطح زیر کشت این محصول تا پنج برابر تولید فعلی است که کشور در این زمینه خودکفاست و از خروج ارز نیز جلوگیری خواهد شد.

 

ارسال نظر