کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۶/۰۵/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۶۳۵

احیای کشف‌رود با کمک یونسکو

پاون| قائم‌مقام وزیر نیرو در امور بین‌الملل و پشتیبانی صنایع آب و برق در دیدار با نماینده و مدیر دفتر منطقه‌یی یونسکو در تهران از همکاری یونسکو در احیای کشف‌رود خبر داد.

علیرضا دایمی قائم‌مقام وزیر نیرو در امور بین‌الملل و پشتیبانی صنایع آب و برق، روز گذشته در حاشیه دیدار با «استر کیش لاروش» نماینده و مدیر دفتر منطقه‌یی یونسکو در تهران که در ساختمان ستادی این وزارتخانه برگزار شد، درباره همکاری با یونسکو و مجموعه مشاوران بین‌المللی برای ساماندهی حوضه آبریز کشف‌رود شهر مشهد گفت: جمهوری اسلامی در کنفرانس JVD چین درخصوص همکاری‌های مشترک برای حوضه‌های آبریز پیشنهادی ارائه داد و قرار شد از حضور علمی یونسکو و جامعه بین‌المللی در مدیریت حوضه کشف‌رود که یکی از حوضه‌های مهم کشور بوده و شهر مشهد نیز در این حوضه قرار دارد، در زمینه ساماندهی و استفاده صحیح از آب‌های زیرزمینی استفاده شود. وی با اشاره به این مطلب که مباحث ارائه شده نشان از آن دارد که یونسکو آمادگی همکاری در این زمینه را دارد و باید منابع مالی لازم برای اینکه ما بتوانیم از مشارکت سازمان‌های بین‌المللی و مشاوران بین‌المللی و آموزش‌های لازم بهره‌مند شویم را فراهم کند، گفت: قرار شد در چند ماه آینده این منابع برای آموزش‌های لازم و مطالعات مورد نیاز اختصاص داده شود.

عربستان نفت کمتری به آسیا خواهد فروخت

تسنیم| عربستان برای تبعیت از توافق کاهش تولید، میزان عرضه نفت خود به اکثر مشتریان آسیایی‌اش را تا ۱۰درصد کاهش خواهد داد.

منابع آگاه به رویترز گفتند، عربستان، بزرگ‌ترین صادر‌کننده نفت جهان در ماه سپتامبر برای تبعیت از توافق کاهش تولید، میزان عرضه نفت خود به اکثر مشتریان آسیایی‌اش را تا 10 درصد کاهش خواهد داد. از 7 پالایشگاهی که مورد پرسش قرار گرفته‌اند،

4 پالایشگاه نخستین کاهش دریافت نفت خود را از زمان توافق کاهش تولید در ماه نوامبر تجربه کرده‌اند. یک منبع آگاه گفت: عرضه نفت عربستان به پالایشگاه‌های چینی عمدتا بین 5 تا 10درصد کاهش خواهد داشت. هر چند که یک خریدار گفته که کل نفتی را که مقرر شده بود دریافت کرده و یک مشتری دیگر هم گفته کاهش عرضه کمتر از 5درصد بوده است.

اوکراین به جمع خریداران نفت ایران پیوست

تسنیم| براساس اعلام دولت اوکراین، این کشور از ماه ژوئن خرید نفت خام از پیمانکاران ایرانی را آغاز کرده است. به گزارش پایگاه خبری کیف پست، براساس اعلام دولت اوکراین، این کشور از ماه ژوئن خرید نفت خام از پیمانکاران ایرانی را آغاز کرده است.

براساس این گزارش، اگر اوکراین در ماه ژوئن 236هزار دلار از ایران نفت خریده باشد، این رقم در ماه جولای به 5.442 میلیون دلار رسیده است. در بازه زمانی ژانویه تا جولای، اوکراین 508 هزار و 105تن نفت خام به ارزش 231 میلیون دلار نفت وارد کرده که 284.858 میلیون دلار آن از آذربایجان، 17.504 میلیون دلار آن از قزاقستان و

 5.678 میلیون دلار از ایران بوده است. میزان خرید نفت از سایر کشورها نیز مجموعا 5.961 میلیون دلار بوده است. اوکراین در ماه جولای 152.655 تن، معادل 30.224میلیون دلار نفت وارد کرده است.

افزایش تولید نفت نیجریه

ایسنا| وزارت نفت نیجریه اعلام کرد متوسط تولید نفت این کشور شامل میعانات در جولای به 2.06میلیون بشکه در روز افزایش یافت.

این وزارتخانه اعلام کرد: تولید نفت در جولای در 2.06میلیون بشکه در روز ایستاد که در مقایسه با 2.05میلیون بشکه در روز در ژوئن افزایش داشت و همچنین در مقایسه با 1.6 میلیون بشکه در روز در مدت مشابه سال گذشته که تاسیسات تولید هدف حمله شبه نظامیان نیجر دلتا قرار گرفته بودند، رشد چشم‌گیری نشان می‌دهد. تولید نفت نیجریه پس از توقف حملات شبه‌نظامیانی که خواستار کنترل منابع نفتی این منطقه هستند، به‌طور مستمر رو به افزایش بوده است.

 

ارسال نظر