پیام رسان «بله» با امکان پرداخت جایگزینی برای تلگرام
مدیرعامل شرکت دادهورزی سداد گفت: «بله» نخستین پیامرسان ایرانی با امکان پرداخت است که میتواند جایگزین مناسبی برای نرمافزار تلگرام باشد.
به گزارش«تعادل» فرامرز خالقی، مدیرعامل سداد از زیرمجموعههای بانک ملی در نشستی با خبرنگاران با بیان اینکه این پیامرسان در نمایشگاه الکامپ امسال رونمایی شد، اظهار کرد: در مدت یک هفته از رونمایی آن، این نرمافزار 230هزار بار نصب شده و تاکنون 11هزار و 500 کانال و 11هزار و 50 گروه در آن شکل گرفته است.
وی از شرکت سداد به عنوان بزرگترین هلدینگ فناوریهای اطلاعات نظام بانکی یاد کرد و گفت: سداد که بانک مرکزی و بانک ملی ایران سهامداران عمده آن هستند، قصد دارد با تلفیق فناوری اطلاعات و نظام بانکی به تسهیل امور مالی مردم کمک کند.
خالقی در ادامه میزان استقبال هموطنان از این پیامرسان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: برنامه سداد رساندن تعداد کاربران این پیامرسان به 10، 15و 30میلیون نفر در 3مرحله است.
وی با بیان اینکه این نرمافزار مورد استقبال مسوولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز قرار گرفته و محمود واعظی و محمدجواد آذریجهرمی، معاون وی کمک شایانی برای رفع محدودیتهای قانونی برای بسترسازی ارائه خدمات مالی به کاربران آن کردند، گفت: برای ایجاد امکان پرداخت در پیامرسان«بله» نیازمند مصوبه شورای عالی فضای مجازی بودیم که با همکاری وزیر ارتباطات این مشکل رفع شد.
وی پیامرسان «بله» را نرمافزاری ایمن توصیف کرد و گفت: به عقیده مسوولانی که با آن آشنا شدهاند، «بله» این امکان را دارد که از نظر مسائل سیاسی دغدغه مسوولان را در استفاده کاربران ایرانی از نرمافزارهای مشابه خارجی نظیر تلگرام رفع کند.
مدیرعامل شرکت دادهورزی سداد گفت: پیامرسان «بله» روی بستر مخابرات ایران تعریف شده و از این بابت هیچگاه قطعی نخواهد داشت مگر اینکه کل اینترنت کشور قطع شود.
خالقی از پیامرسان «بله» به عنوان پشتیبان سامانه بام بانک ملی ایران یاد کرد و گفت: هر دو این نرمافزارها در سامانههایی طراحی شدهاند که امکان هک کردن آن در حداقل ممکن است و تاکنون نیز چنین اتفاقی نیفتاده است.
وی افزود: البته در دنیای فناوری اطلاعات همواره نگرانی برای مقابله با هکرها وجود دارد اما میتوان از آن پیشگیری کرد و فضای تبادل اطلاعات را امن نگه داشت. وی با بیان اینکه هنوز سامانه «بام»(بانک اول من) با وجود قابلیتهای فراوان بین مشتریان بانک ملی ایران رواج نیافته است، گفت: بام اکنون یک میلیون و 200هزار کاربر دارد درحالی که بانک ملی ایران به تنهایی 30میلیون مشتری و 62 میلیون حساب بانکی دارد و هنوز نتوانسته با گذشت یک سال از رونمایی بام 10درصد مشتریان خود را جذب آن کند. خالقی بخشی از مشکل را در معرفی نکردن درست این سامانههای جدید به مشتریان دانست و از رسانهها خواست در معرفی این نرمافزارها برای رونق بانکداری الکترونیک و استقرار دولت الکترونیک یاری کنند. مدیرعامل شرکت دادهورزی سداد، این شرکت را یاریگر نظام بانکی کشور در امور فناوری اطلاعات دانست و گفت: هر چند رقابت در عرصه فناوریهای نوین بانکی وجود دارد اما برای پیروزی در این میدان قصد تخریب رقبا را نداریم بلکه اگر رقبا قویتر کار کنند، ما نیز باید کیفیت کار خود را بیش از پیش ارتقا بخشیم. وی یادآور شد: پیش از این، از آنجا که سامانه بام روی شماره سیمکارت کاربران تعریف میشد، امکان استفاده در خارج از کشور را نداشت که اکنون با استقرار پیامرسان «بله» این محدودیت رفع شده و کاربران میتوانند در سفرهای خارجی خود نیز مدیریت مالی حسابهای خود را به صورت اینترنتی انجام دهند. خالقی در ادامه با گرامیداشت 17مرداد روز خبرنگار را به فعالان عرصه خبر و رسانه تبریک گفت.