چالشهای فروش آنلاین صنایعدستی
با هماهنگیهای انجام شده با یک شرکت کانادایی از یکماه آینده تمام محصولات در کشورهای کانادا، امریکا، روسیه، ژاپن و کشورهای اروپایی عرضه میشود. به گزارش ایسنا، عماد بهاور فعال در حوزه صنایعدستی، جذب و تامین سرمایه را مهمترین چالش استارتآپهای فروش آنلاین صنایعدستی دانست و بیان کرد: بازارهای آنلاین باید با معرفی مشخصههای محصولات خود بین مصرفکنندگان فراگیر شوند. در حال حاضر جذب سرمایه برای توسعه سازمانی، لجستیک، تامین کالا، ارسال کالا و بستهبندی در سایتهای فروش مهمترین مساله است. او درباره اهمیت برندینگ در استارتآپها توضیح داد: استارتآپها برای فراگیر شدن در بازارها باید در حوزه برندینگ فعالیت کنند، ما محصولات صنایعدستی را با نام شرکت خود در بازار ارائه و مشخصههایی را درباره کیفیت محصولات و نحوه ارائه آنها معرفی میکنیم تا اعتماد مخاطبان جلب شود. در این صورت مردم با اطمینان بیشتری نسبت به کیفیت، اصالت و قیمت محصولات مورد نظر خود را میخرند. این فعال حوزه صنایعدستی درباره اهمیت بستهبندی صنایعدستی در حوزه فروش آنلاین گفت: فروشگاههای آنلاین صنایعدستی و بازارهای محلی معمولا به بستهبندی خاصی نیاز ندارند و کالا را فقط در یک کیسه به مشتری میدهند؛ اما در فروش آنلاین چون بحث ارسال محصولات برای مشتری حتی در مسیرهای طولانی مطرح است، باید بستهبندی ایمن برای آنها فراهم باشد. ما در هر صورت باید برای هر کالایی متناسب با ویژگیها و ابعاد آن بستهبندیای طراحی کنیم. بهاور با بیان اینکه نبودن استاندارد در قیمتگذاری صنایعدستی یکی از مشکلات فروشگاههاست، اظهار کرد: صنایعدستی قیمت استانداردی ندارد و این مساله فقط مختص ایران نیست. ما تجربه فروش آنلاین و قیمتگذاری را از قبل داشتیم و سعی میکنیم با قیمت معقول و مناسب، طوری که به ضرر فروشندگان آفلاین و تولیدکنندگان نباشد و از طرفی هم خریداران رغبت به خرید داشته باشند، قیمت را تعیین کنیم. او بیان کرد: تعیین قیمت برای محصولات صنایعدستی به کار دقیق و کارشناسی نیاز دارد و باید کیفیت و اصالت آثار با محصولات مشابه به درستی مقایسه و بررسی شود. فقط با تعیین قیمت مناسب میتوان علاوه بر حفظ ارزش محصول و کسب سود معقول، بازار را گسترش داد.