پراید به فروش پایانی رسید

۱۳۹۶/۰۶/۰۷ - ۰۰:۲۱:۱۲
کد خبر: ۱۰۵۹۲۷

مهر|

مدیر فروش گروه خودروسازی سایپا از اجرای طرح فروش و تولید پایانی پراید خبر داد و گفت: تولید هر پراید 3تا 4میلیون تومان زیان برای سایپا دارد؛ چراکه قیمت را شورای رقابت تعیین می‌کند. رضا تقی‌زاده با اشاره به افزایش استقبال مردم از خودروهای داخلی گفت: دولت یازدهم روی ارتقای استانداردهای ٥٥گانه و ٨٢ تاکید بسیاری داشت و یکی از مصوبات شورای خودرو هم همین بود که خودروهایی همچون پراید، سمند، ال ٩٠، پژو ٢٠٦ مشمول این مصوبه است؛ بر همین اساس است که سایپا به این دغدغه پاسخ داده و در مورد خودرو پراید که دغدغه بسیاری از رسانه‌ها و مردم است، تصمیماتی گرفته است. مدیر فروش گروه خودروسازی سایپا افزود: پراید رتبه اول فروش را در بین مردم در برخی سال‌ها کسب کرده که البته با وجود قضاوت‌ها این خودرو در حوزه صادرات و فروش داخلی سهم قابل توجهی داشته است؛ البته پراید یکی از محصولات پرتقاضاست که از سال ٧٢ در ایران عرضه شده و از سال ٨٩ پلتفرم این خودرو تغییر کرده است، به نحوی که بدنه و ستون‌های خودرو مقاوم‌سازی شد و تنها خودرویی است که ٢٥‌درصد قیمت تمام شده آن را تجهیزات ایمنی تشکیل می‌دهد. تقی‌زاده گفت: طرح از فردا شروع می‌شود و در این طرح برای نماینده‌ها محدودیت وجود دارد و هر فرد با یک کدملی تنها یک خودرو می‌تواند خریداری کند؛ بر این اساس بازنشستگان، افراد جویای کار، طلاب و دانشجویان و در نهایت مزدوجین سال ٩٦ متقاضیان اصلی خواهند بود. وی افزود: برای هر مشتری و نهادهای طرف قرارداد استعلام اخذ می‌شود. وی افزود: برای مشتریان خاص آخرین مرحله فروش پراید است و سقف فروش نیز بر اساس نیاز مشتری است و تلاش داریم تا خودروها را امسال تحویل بدهیم. وی تصریح کرد: از سال ٨٩ به بعد در حوزه تصادفات سهم پراید کمتر شد؛ اکنون بنا بر این است که برای پراید مشتریان خاص در نظر گرفته شد؛ چراکه هنوز متقاضی برای این خودرو وجود دارد و طرحی گذاشتیم تا با یک کد ملی خودرو را خریداری کنند و اکنون تولیدات پراید تا آذرماه خریداری شده و برای مصرف‌کنندگان نهایی این فروش در نظر گرفته شده است. تقی‌زاده در خصوص جایگزین پراید نیز گفت: فروش همه خانواده پراید از جمله وانت‌پراید نیز متوقف خواهد شد؛ اما نزدیک‌ترین پلتفرم برای جایگزینی پراید گروه تیباست که قیمت کمتری خواهد داشت ولی کیفیت حفظ و ارتقا خواهد یافت. وی افزود: در سال گذشته ١٢٠٠میلیارد تومان زیان برای پراید بوده است. در این میان 2سال گارانتی و 10سال تامین قطعات را خواهیم داد. به گفته او، بانک مرکزی به صورت جدی در حال کنترل بر نرخ سود تسهیلات است و امیدواریم تولیدکننده خودرو را با منابع ارزان‌تری تولید کند. او همچنین با اشاره به بخشنامه جدید بانک مرکزی در خصوص نرخ سود بانکی و توقف طرح‌های ویژه خودروسازان با نرخ سود بالاتر از مصوب گفت: با بانک مرکزی به توافق رسیدیم و حداکثر سود نیز 3‌درصد بالاتر از نرخ مصوب شورای پول و اعتبار است.