اخبار

۱۳۹۶/۰۶/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۹۴۸

استقبال مسافران از پیشخوان‌های شهرنت اصفهان

رییس سرپرستی منطقه 3 بانک شهر از استقبال گسترده مسافران تابستانی از پیشخوان‌های شهرنت مستقر در این منطقه خبر داد.

به گزارش مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر، حسن خدابنده با اشاره به اینکه در سرپرستی منطقه 3 این بانک هم‌اکنون 28پیشخوان شهرنت به هموطنان خدمت‌رسانی می‌کند، افزود: امیدواریم در آینده نزدیک این تعداد افزایش یابد. وی با تاکید بر اینکه راه‌اندازی شهرنت‌ها در شهرهای سراسر کشور و ارائه خدمات نوین توسط آنها عاملی بر پیشتازی بانک شهر در راستای بانکداری الکترونیک است، افزود: ارائه انواع خدمات بانکی از قبیل صدور کارت هدیه، واریز وجه نقد، صدور کارت هدیه از طریق موبایل و محل شهرنت، دریافت ضمانتنامه نقدی، افتتاح حساب، وصول چک و... موجب استقبال چشمگیر مسافران تابستانی از پیشخوان‌های منطقه به خصوص در شهرهای مسافر‌پذیر منطقه شده است. وی افزود: حضور 28 پیشخوان شهرنت در منطقه؛ تا حد قابل توجهی از بار ترافیک مشتری در شعب کاسته که این موضوع موجب ارائه خدمات بهتر و سریع‌تر به مشتریان در داخل شعب شده است.

شناسایی ۸۰۰ بدهکار عمده

گروه بانک وبیمه| رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از شناسایی ۸۰۰ بدهکار عمده بانکی خبر داد. رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان این مطلب به خبرگزاری میزان، از تکمیل و نهایی شدن گزارش بدهکاران بانکی در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس خبر داد. داوود محمدی از نهایی شدن گزارش بدهکاران بانکی در این کمیسیون خبر داد و گفت: بدهکاران زیادی شناسایی و وجود دارند، اما تعداد عمده بدهکاران ۸۰۰ نفر است. رقم کلی بدهی بدهکاران بانکی تعیین شده و میزان بدهی این ۸۰۰ نفر هم مشخص شده است.

تمدید سپرده‌گیری چند بانک خصوصی غیرحرفه‌ای است

رییس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی با اشاره به اینکه چند بانک خصوصی سپرده‌گذاران را با شرایط جدید تمدید کرده‌اند، این کار را غیرحرفه‌یی دانست و گفت: همه باید به نرخ‌های متعادل ابلاغی پایبند باشند تا بازی به هم نخورد.

به گزارش«تعادل» محمدرضا حسین‌زاده در حاشیه همایش بانکداری اسلامی با اشاره به موضوع کاهش سود بانکی به ۱۵درصد از ۱۱شهریور ماه در نظام بانکی اظهار کرد: به همه بانک‌ها توصیه می‌کنم براساس روابط و مقررات عمل کرده و قطعا بانکی که خارج از روابط اقدام کند با مشکلات خاصی روبه‌رو می‌شود. باید همه از نرخ‌های متعادل تبعیت کنند.

وی با اشاره به اینکه معمولا 3تا 4درصد نرخ سود تسهیلات بالاتر از سپرده در نظر گرفته می‌شود، گفت: این نرخ 18درصد بوده و اینکه 2درصد نرخ عملیاتی اضافه به آن می‌شود،

درست نیست. وی با رد اینکه بانک‌های دولتی برای تمدید مجدد سپرده‌گذاری‌ها خود در فرصت ایجاد شده تا 11شهریور پیامک برای سپرده‌گذاران ارسال کرده‌اند، خاطرنشان کرد: این کار توسط 2یا 3 بانک خصوصی انجام شد که البته کار غیرحرفه‌یی و غیراخلاقی است. همه باید در راستای اجرای ضوابط هماهنگ باشند و نرخ‌های متعادل را در نظر بگیرند تا بازی به هم نخورد و از همه بانک‌ها تقاضا دارم که این موضوع را رعایت کنند.

نوسان در بازار ارز و سکه

سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با افزایش حدود ۸هزار تومانی به قیمت یک‌میلیون و ۲۳۲هزار و ۴۰۰تومان معامله شد و هر دلار امریکا نیز ۳۸۵۸تومان قیمت خورد.

به گزارش «تعادل»، صرافی‌ها هر دلار امریکا را با کاهش یک تومانی ۳هزار و ۸۵۸تومان ارزش‌گذاری کردند همچنین هر یورو با افزایش ۳۶تومانی نسبت به روز دوشنبه، ۴هزار و ۷۱۵تومان فروخته شد و قیمت هر پوند انگلیس نیز با ۱۵تومان رشد، ۴هزار و ۹۹۲تومان بود.هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید روز سه‌شنبه در بازار تهران با ۸هزار و ۳۰۰تومان افزایش نسبت به روز دوشنبه، یک‌میلیون و ۲۳۲هزار و ۴۰۰تومان فروخته شد. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با ۶هزار و ۹۰۰تومان رشد، یک‌میلیون و ۲۰۴هزار تومان است. هر قطعه نیم سکه بهار آزادی نیز با ۱۱هزار و ۷۰۰تومان افزایش، ۶۵۳هزار تومان داد و ستد شد؛ در عین حال، هر قطعه ربع سکه بهار آزادی نیز با ۷هزار تومان رشد نسبت به روز دوشنبه، ۳۸۱هزار تومان قیمت خورد. هر قطعه سکه گرمی نیز با یک‌هزار تومان افت، ۲۵۱هزار تومان است همچنین قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار نیز در بازار با ۲هزار و ۱۹۳تومان رشد، ۱۲۳هزار و ۱۹۰تومان معامله شد.

 

پرداخت بدهی دولت با تسعیر ارز دردی را دوا نمی‌کند

پرویز عقیلی‌کرمانی، کارشناس بانکی با بیان اینکه پرداخت بدهی از محل تسعیر ارز و تجدید ارزیابی دارایی‌ها در قبال بانک‌ها دردی را دوا نمی‌کند، گفت: این مباحث فقط کاغذی بوده و باید پول تزریق شود.

به گزارش«تعادل» وی در همایش بانکداری اسلامی با اشاره به موضوع بدهی‌های دولت به نظام بانکی اظهار کرد: رییس سازمان برنامه و بودجه طی سخنانی اظهار کرد که بیش از 50 هزارمیلیارد تومان برای افزایش سرمایه و پرداخت بدهی‌ بانک‌های دولتی پرداخت شده که البته این موضوع روی کاغذ بوده و فقط روش حسابداری است. وی تاکید کرد: شیوه پرداخت بدهی به صورت کاغذی دردی از سیستم بانکی و بانک‌ها دوا نمی‌کند بلکه باید منابع و پول به بانک برای افزایش قدرت تسهیلات‌دهی و تامین مالی طرح‌ها صورت بگیرد. این مسوول تاکید کرد: پرداخت بدهی به بانک‌های دولتی فقط از طریق تسعیر و تجدید ارزیابی‌های دارایی‌ها بوده که مشکل نظام بانکی را حل نمی‌کند و فقط ارقام صورت‌های مالی تغییر کرده است.

 

 

ارسال نظر