گردهمایی هایماسواران ایران

۱۳۹۶/۰۶/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۰۷۳
گردهمایی هایماسواران ایران

کلوپ‌های تخصصی خودروها در سراسر جهان فعالیت‌های گسترده‌یی دارند و اعضای آنها همواره از برنامه‌های مختلف برگزار شده، استقبال می‌کنند. در ایران نیز کلوپ‌های تخصصی خودرو غریبه نیستند و چند سالی است که به همت کمیته کلاسیک فدراسیون موتورسواری و اتومبیل‌رانی کلوپ‌های تخصصی خودروها نیز فعال شده‌اند. ازجمله این کلوپ‌ها باید به کلوپ

BMW، Ford Mustang و حتی کلوپ‌های موتورسیکلت‌های Vespa اشاره کرد.

اما این همه ماجرا نیست و دامنه شکل گرفتن رسمی یا غیررسمی کلوپ‌های خودرو به خودروهای کلاسیک ختم نمی‌شود زیرا به تازگی کلوپ‌های مختلفی از خودروهای جدید نیز در ایران شکل گرفته که یکی از آنها کلوپ HAIMA است. خودرویی که دو سال از حضورش در بازار ایران می‌گذرد و از نظر کیفی جزو تولیدات خوب شرکت ایران‌خودرو به شمار می‌رود.

داستان شکل‌گیری کلوپ این خودرو نیز در نوع خودش جالب است. حسین نعلبندیان، مسوول کلوپ هایما ایران در این خصوص می‌گوید: واقعیت این است که ما خودمان هم فکر نمی‌کردیم کار اینقدر جدی شود. اما بنده بعد از خریداری یک دستگاه هایما اتوماتیک در سال 95 و آشنایی با دوستان دیگری که آنها نیز مالک این خودرو بودند، گاهی قرار‌هایی با هم داشتیم و در امور مختلف فنی با هم مشورت‌هایی کردیم، سرانجام این دیدارها جدی‌تر شد و دوستان دیگر مالک‌ هایما نیز به ما پیوستند.

وی ادامه می‌دهد: کم‌کم تصمیم گرفتیم یک گروه در تلگرام راه‌اندازی کنیم که به تبادل نظر در‌خصوص این خودرو بپردازیم و اگر کسی تجربه‌‌یی دارد با دیگر اعضای گروه در میان بگذارد. این موضوع کم‌کم جدی شد و حالا این گروه و کانال تلگرامی حدود 1190عضو دارد.

به گفته مسوول این کلوپ بعد از جدی شدن دیدارهای دوستان با هم در اسفند ماه سال 95 و اردیبهشت ماه سال جاری دو همایش در محل دریاچه تهران برگزار شد که استقبال از این برنامه‌ها باعث شد حتی سایت

WWW.HAIMACLUPIRAN.COM نیز راه‌اندازی شود.

یکی از همایش‌های کلوپ هایما جمعه گذشته 27مرداد ماه در محل آبشار تهران در منطقه غرب تهران برگزار شد. با وجود اینکه قرار بود همایش ساعت 10صبح برگزار شود اما اعضای کلوپ هایما ایران که با خانواده راهی محل برگزاری همایش شده بودند قبل از ساعت 10 در این محل حضور داشتند و با هم خوش و بش می‌کردند.

به گفته مسئول کلوپ هایما ایران 111خودرو هایما از انواع اتوماتیک، دستی و توربو در این همایش حضور داشتند و ساعتی را در کنار هم تبادل نظر کردند. نکته جالب توجه حضور مسوولان بازاریابی و فروش کمپانی هایما چین در این همایش بود! آنها که از استقبال مردم و مالکان خودروهای هایما شگفت‌زده شده بودند، اذعان کردند در چین هم همایش‌هایی از این دست برای خودروهای هایما برگزار می‌شود اما استقبال مردم ایران از برگزاری این همایش واقعا جالب است.

در این همایش حضور کارشناسان امداد خودرو ایران خودرو هم جالب بود. آنها ضمن حضور در این برنامه با اعضای کلوپ هایما ایران نیز به گفت وگو پرداختند و به سوالات فنی مردم درخصوص خودروهای هایما پاسخ دادند همچنین چند خودرو هم به صورت سطحی مورد بازدید کارشناسان امداد خودرو قرار گرفت.

ازجمله مباحثی که توسط کارشناسان امداد خودرو برای مالکان خودروهای هایما توضیح داده شد، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (Esc) در خودروهای هایما بود. سیستم کنترل پایداری یک سیستم پیشرفته کامپیوتری در خودروهای هایماست که از طریق تشخیص و کاهش هرزگردی چرخ‌ها، کنترل و پایداری اتومبیل را افزایش می‌دهد. وقتی که این سیستم، عدم فرمان‌پذیری مناسب را در خودرو تشخیص می‌دهد به طور هوشمندانه، خودرو را با استفاده از ترمزها کنترل می‌کند. در این سیستم، ترمزها به صورت مجزا به چرخ‌ها اعمال می‌شوند.

این سیستم به طور دائم جهت حرکت و فرمان‌پذیری خودرو را طی رانندگی کنترل می‌کند و همواره درحال مقایسه مسیر مقصد راننده با مسیر واقعی خودروست. وقتی که میزان قابل ملاحظه‌یی از عدم فرمان‌پذیری توسط سیستم کنترل پایداری تشخیص داده شود، این سیستم وارد عمل می‌شود. به طور مثال، هنگامی که در جاده‌های لغزنده و در پیچ‌های تند، خودرو مسیری غیر از مسیر مقصد را طی می‌کند در این هنگام جهت لغزش تخمین زده می‌شود و ترمزها به طور جداگانه به چرخی که درحال لغزش غیرعادی است، اعمال می‌شود. در نتیجه لغزش اضافی خنثی می‌شود و اتومبیل به مسیر اصلی بازمی‌گردد.

بهمن نظری یکی از اعضای فعال کلوپ که مالک یک هایما توربو است درخصوص این خودرو می‌گوید: من از دوران قبل از انقلاب تا به حال خودروهای مختلفی از شورولت بلیزر گرفته تا کامارو و سمند داشته‌ام  و به دلیل شغل پدری کمی هم با مسائل فنی آشنایی دارم. به همین دلیل وقتی خودروی هایما معرفی شد، تحقیقات زیادی در موردش انجام دادم و در آخر به این نتیجه رسیدم که در بازار قیمتی این خودرو هایما از هر نظر نسبت به رقیبان برتری دارد.  

این عضو کلوپ هایما ادامه می‌دهد: هایما خودرویی است که نیازهای یک خانواده را برآورده می‌کند. از نظر هندلینگ و نرمی بسیار بهتر از رقیبانش است زیرا من خودروهای دیگری در این کلاس هم داشتم و این موضوع را لمس کردم. ضمن اینکه آپشن‌های مناسبی هم دارد که ازجمله آنها باید به دوربین 360درجه و کیفیت صندلی‌ها اشاره کرد.

وی از عضویت در کلوپ هایما ایران هم ابراز خرسندی می‌کند و عقیده دارد: تشکیل این کلوپ‌ها برای اعضا و مالکان بسیار مفید است. زیرا وقتی خودرو جدید راهی بازار می‌شود، خریداران آن اطلاعات گسترده‌یی از آن ندارند. تشکیل کلوپ‌های تخصصی می‌تواند باعث تبادل نظر و گرفتن پاسخ‌های اعضای کلوپ شود.

حسین نعلبندیان، مسوول کلوپ هایما سواران ایران نیز درخصوص این همایش گفت: قبلا دو همایش دیگر را برگزار کرده بودیم که یکی در اسفند ماه سال 95 و دیگری در اردیبهشت امسال برگزار شد. در واقع این سومین همایش کلوپ هایماسواران ایران است که برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه کلوپ هایما‌سواران ایران سعی می‌کند با ایران خودرو ارتباط برقرار کند، گفت: درحال حاضر کانال تخصصی هایما که به کمک دوستان آن را اداره می‌کنیم بیش از 1190عضو دارد و سایت

www.Haimaclubiran.com نیز که به همت اعضای کلوپ اداره می‌شود از سایت‌های پر بازدید درخصوص برند هایماست.

وی در پایان گفت: انشالله در آینده به دنبال برگزاری تورهای تفریحی با حضور اعضای کلوپ هستیم.