رونمایی از نخستین پلتفرم هوش مصنوعی موبایل

۱۳۹۶/۰۶/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۳۴۸
رونمایی از نخستین پلتفرم هوش مصنوعی موبایل

مهر|

در نمایشگاه تجهیزات رادیویی آلمان از نخستین پلتفرم هوش مصنوعی موبایل رونمایی شد.  پس از سال‌ها توسعه، هوش مصنوعی در فضای ابری کاربردهای جدیدی یافته است، ولی تجربه کاربری آن همچنان فضای بیشتری برای بهبود در حوزه‌هایی مانند سرعت، پایداری و حفظ اطلاعات شخصی دارد. از این رو کمپانی چینی هوآوی در نمایشگاه IFA برلین با پرده‌برداری از عصر جدید حوزه تلفن‌های هوشمند، از فناوری هوش مصنوعی روی موبایل رونمایی کرد.

هوآوی معتقد است، هوش مصنوعی در فضای ابری و هوش مصنوعی در خود دستگاه همدیگر را کامل می‌کنند. هوش مصنوعی در خود دستگاه، قابلیت‌های تشخیصی قدرتمندی را که پایه فهم و یاری رساندن به مردم است ارائه می‌کند و همچنین حسگرها، حجم زیادی از داده‌های بهنگام، هدفمند و شخصی‌سازی شده را فراهم می‌کنند. با پشتیبانی قابلیت‌های قدرتمند پردازشی در چیپ، دستگاه شناخت بهتری از نیازهای کاربر پیدا کرده و خدمات کاملا شخصی‌سازی شده و در دسترسی را به کاربر خود ارائه می‌کند. چیپ Kirin 970 از ۸ هسته پردازشی CPU و ۱۲ هسته پردازش گرافیکی (GPU) نسل جدید بهره‌مند است. معماری ساخت این چیپ ۱۰ نانومتری بوده و در آن ۵.۵ میلیارد ترانزیستور در تنها یک سانتی‌متر مربع جای گرفته است. نخستین پلتفرم هوش مصنوعی موبایل از یک واحد پردازش عصبی یا Neural Processing Unit (NPU)

مختص به خود بهره مند شده است. در مقایسه با یک پردازنده ۸ هسته‌یی

Cortex-A73، Kirin 970 با معماری ساخت و محاسباتی خاص خود می‌تواند تا ۲۵ برابر کارایی بیشتر  با ۵۰ درصد بهره‌وری بهتر را ارائه کند.

 

ارسال نظر