خدمات نمای خیابانی گوگل هوشمندسازی شد
ورج|
گوگل بعد از هشت سال از دوربینهای هوشمند و بهروز شده در خدمات نمای خیابانی خود بهره گرفته تا عکسهای بهتری از خیابانهای شهرهای مختلف در دسترس علاقهمندان قرار دهد. دوربینهای قبلی مورد استفاده گوگل برای عکسبرداری از خیابانها برای نمایش در سرویس نمای خیابانی بسیار بزرگ بوده و روی سقف خودروها نصب میشدند.
اما دوربینهای جدید که از فناوری هوش مصنوعی بهره میگیرند هم دقت بسیار بیشتری دارند و هم تصاویری با وضوح وشفافیت بالاتر را به ارمغان میآورند.
این دوربینها هم روی سقف خودروها نصب میشوند و مجهز به حسگرهای قدرتمند 20 مگاپیکسلی هستند، آنها قبلا برای شکار تصاویر 360 درجه مجهز به 15 لنز بودند که حالا این رقم به 7 لنز کاهش یافته است. در این مجموعه دو دوربین هم برای شکار تصاویر فوق دقیق یا اچ دی به کار میروند. هوشمندسازی این سیستم بدان معناست که بعد از عکسبرداری از هر خیابان شناسایی اسامی هر خیابان و شماره پلاک و دیگر اطلاعات مربوط به هر خیابان بهطور خودکار صورت میگیرد و این اطلاعات به پایگاه دادههای گوگل افزوده میشوند. این نرمافزار حتی قادر به شناسایی لوگو و اسامی موسسات تجاری نیز هست. گوگل میگوید این نرمافزار هوش مصنوعی در آینده باز هم به روز خواهد شد تا بتواند انواع فروشگاههای موجود در یک خیابان را بر مبنای ظاهر و دیگر مشخصات ظاهری شناسایی کند.
با افزوده شدن این اطلاعات به خدمات نقشه گوگل در آینده میتوان پاسخ سوالاتی مانند اسم آن فروشگاه صورتی در کنار خیابان چیست را نیز از این موتور جستوجو دریافت کرد. خدمات نمای خیابانی گوگل از سال 2007 راهاندازی شده است.