اخبار

۱۳۹۶/۰۶/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۹۰۹

بنیانگذار «واتس‌آپ» این شرکت را ترک کرد

رویترز| برایان اکتون یکی از موسسان شرکت واتس‌آپ که سرانجام توسط فیس‌بوک خریداری شد، این مجموعه را ترک می‌کند تا یک بنیاد جدید تاسیس کند.

 وی با ارسال پستی در فیس‌بوک این موضوع را تایید کرده است. وی 8 سال از عمر خود را در واتس‌آپ سپری کرده که در سال 2014 توسط فیس‌بوک با پرداخت 19 میلیارد دلار در قالب پول نقد و سهام خریداری شد. وی که فارغ‌التحصیل دانشگاه استنفورد است با همکاری یک مهاجر اوکراینی به نام جان کوم در سال 2009 واتس‌آپ را تاسیس کرد. این دو نفر قبل از راه‌اندازی واتس‌آپ در یاهو همکاری می‌کردند. وظیفه اصلی اکتون انجام امور مهندسی داخلی واتس‌آپ بود. منابع مطلع می‌گویند اصرار وی موجب شد تا واتس‌آپ تصمیم بگیرد تمام پیام‌های رد و بدل شده توسط کاربران برنامه گپ واتس‌آپ را رمزگذاری کند. فعلا قرار نیست کارمند جدیدی ایفای وظایف وی را برعهده بگیرد. وی که 45 ساله است در مورد برنامه‌های جدید خود توضیح دقیقی نداده، اما شرکت جدیدی که وی تاسیس می‌کند در حوزه فناوری و مخابرات فعال خواهد بود. ثروت خالص اکتون 6.5 میلیارد دلار برآورده شده است.

«پیچ گوشتی» هوشمند هم به بازار آمد

آسین ایج| بعد از عرضه محصولات هوشمند متنوع حالا شرکت بوش پیچ گوشتی هوشمند Bosch GO را عرضه کرده که مجهز به سیستم خاصی موسوم به E-clutch است. سیستم مذکور در مورد میزان سفت کردن پیچ‌ها تصمیم می‌گیرد و نحوه بستن آنها و حتی سرعت فعالیت پیچ گوشتی تصمیم می‌گیرد. این وسیله از نظر ابعاد و ظاهر تفاوت زیادی با پیچ گوشتی‌های عادی ندارد ولی باعث می‌شود کاربران از مشکلات بستن پیچ‌ها روی برخی سطوح سخت و ناهموار رهایی یابند و بدون فشار آوردن بیش از حد بتوانند از خوب متصل شدن سطوح مختلف به یکدیگر مطمئن شوند. سرعت حرکت این پیچ گوشی قابل تنظیم است و حداکثر میزان آن به ۳۶۰ دور در دقیقه می‌رسد. البته کاربران می‌توانند در صورت تمایل از این محصول به عنوان یک پیچ گوشتی عادی استفاده کنند. در داخل این پیچ گوشتی یک باتری 3.6 ولت و  1.5 آمپری وجود دارد که برای ۹۰ دقیقه استفاده کافی است. پورت شارژ میکرو یو اس بی‌و چراغ ال‌ای‌دی برای پی بردن به زمان پایان شارژ هم در نظر گرفته شده است. این پیچ گوشتی به قیمت حدود

۳۸ دلار از یک ماه دیگر قابل خریداری است.

عرضه اینترنت بی‌سیم رایگان در اروپا

سی‌نت| اتحادیه اروپا طرحی ۱۲۰ میلیون یورویی برای فراهم کردن اینترنت بی‌سیم (وای فای) رایگان عمومی در ۶ هزار شهر این منطقه تصویب کرده است. قانونگذاران این اتحادیه طرح چند میلیون یورویی برای دسترسی به اینترنت رایگان در سراسر این منطقه را تصویب کردند. برهمین اساس طرحی 3 ساله با بودجه  ۱۲۰ میلیون یورو (۱۴۱ میلیون دلار) در اتحادیه اروپا اجرا می‌شود تا اینترنت بی‌سیم در مراکز عمومی شهرها از جمله کتابخانه‌ها، ادارات عمومی و بیمارستان‌ها برقرار شود. به این ترتیب ۶ هزار شهر در اتحادیه اروپا می‌توانند از خدمات اینترنت بی‌سیم رایگان بهره ببرند. به گفته قانونگذاران، این طرح که WIFI4EU نام گرفته زندگی و درآمد افراد را تحت‌تاثیر قرار خواهد داد.

نمایشگرهای گوشی قاتل باکتری‌ها می‌شوند

دیجیتال ترندز| نمایشگرهای گوشی از جمله آلوده‌ترین ابزاری هستند که با آنها سروکار داریم. محققان موسسه Karolinska در استکهلم سوئد می‌گویند کاربرد تازه‌یی برای پلاستیک رسانای این نمایشگرها یافته‌اند.

پژوهشگران می‌گویند از پلاستیک رسانای مورد استفاده در نمایشگرهای لمسی می‌توان برای دستکاری روند رشد باکتری‌ها استفاده کرد و جلوی رشد برخی انواع باکتری‌ها را گرفت یا روند رشد برخی انواع آنها را تقویت کرد.

همچنین از این پلاستیک‌ها می‌توان برای فریب دادن و دستکاری متابولیسم برخی انواع باکتری‌های بیماری‌زا استفاده کرد و از طریق افزودن یا حذف چند الکترون به سطح پلاستیک نمایشگر لمسی روند رشد یک باکتری را به دلخواه کند یا تند کرد. این دستاورد علمی هنوز در مراحل اولیه خود قرار دارد. اما در نهایت می‌توان از این روش برای تولید پوشش‌های بسیار موثر ضدباکتری استفاده کرد و از میزان آلودگی شدید فعلی در گوشی‌ها و تبلت‌ها کاست. همچنین استفاده از این روش از میزان شیوع عفونت و آلودگی در بیمارستان‌ها می‌کاهد و در صورت لزوم به پزشکان امکان می‌دهد رشد یک باکتری را برای تحقق اهداف خاصی تسریع کنند.

آیفون‌های جدید و شارژ سریع

انگجت| اپل در مراسم رونمایی از محصولات جدید خود، از قابلیت شارژ سریع آیفون X، آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس نیز پرده‌برداری کرد.

 اپل مانند سایر رویدادهای خود در ماه سپتامبر، دیشب از محصولات جدید خود از جمله آیفون‌ ۸ و ۸ پلاس، آیفون ایکس، نسل سوم ساعت اپل و نسخه جدید تلویزیون هوشمند اپل (اپل تی وی) معرفی و رونمایی کرد.

اپل همزمان با رونمایی از مدل‌های جدید آیفون اعلام کرد که باتری مدل‌های جدید آیفون می‌توانند در عرض ۳۰ دقیقه تا ۵۰ درصد شارژ شوند. از لحاظ باتری، شرکت اپل تاکنون از رقبای اندرویدی خود عقب‌تر مانده بود، اما اکنون با معرفی قابلیت جدید شارژ بی‌سیم و سریع می‌توان گفت که باتری آیفون‌های جدید دیگر چیزی از رقبای اندرویدی خود کم ندارند. هم‌اکنون شرکت اپل ادعا می‌کند که گوشی‌های جدید آیفون ایکس، آیفون ۸ و ۸ پلاس که در مراسمی در اپل پارک واقع در کوپرتینوی کالیفرنیا رونمایی شد، از قابلیت شارژ سریع بهره می‌برند، به‌گونه‌یی که در عرض ۳۰ دقیقه، تا ۵۰ درصد شارژ می‌شوند. این امر می‌تواند پیشرفت چشمگیری نسبت به آیفون ۷ باشد که شارژ کامل آن یک ساعت و نیم طول می‌کشید. البته قابلیت شارژ سریع به صورت پیش‌فرض برای آیفون‌های جدید عمل نمی‌کند و کاربران در صورت خرید یکی از مدل‌های جدید آیفون، باید بودجه‌یی جداگانه برای خرید لوازم جانبی جهت شارژ سریع درنظر بگیرند.

 

ارسال نظر