روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۶/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۹۵۴

 لاریحانی حمله تروریستی در استان «ذی‌قار» عراق را محکوم کرد؛ایرنا|علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی شهادت جمعی از مردم عراق و زایران ایرانی در استان ذی‌قار عراق را تسلیت گفت و «پیگیری فوری موضوع و رسیدگی به مداوای مجروحان» را از مسوولان خواست. در بخش‌هایی از این پیام آمده است: «جای تردید وجود ندارد که این وقایع ناشی از درماندگی و استیصال تروریست‌ها و حامیان آنها و به دلیل پیروزی و موفقیت‌های بزرگ و پی در پی دولت، ملت، نیروهای مسلح و حشدالشعبی عراق در صحنه سیاسی و میدانی در مبارزه با تروریسم تکفیری است.»

 تبادل نظر درباره متن نهایی بیانیه پایانی آستانه 6 ؛خبرآنلاین| نشست سه‌جانبه هیات‌های عالی‌رتبه ایران، روسیه و ترکیه، روزگذشته در هتل رکسوس آستانه برگزار شد. در این نشست سه ساعته حسین جابری‌انصاری، آلکساندر لاورنتیف و سدات اونال مذاکره‌کنندگان ارشد سه دولت ضامن روند آستانه، ضمن بررسی آخرین وضعیت مذاکرات و نهایی کردن توافقات کارشناسی به عمل آمده پیرامون اسناد چهارگانه ششمین کنفرانس بین‌المللی آستانه، درخصوص متن نهایی بیانیه پایانی این کنفرانس بحث و تبادل نظر کردند. در این نشست همچنین توافق شد، هفتمین کنفرانس آستانه اواخر اکتبر ۲۰۱۷ (دهه اول آبان ۹۶) برگزار شود.

 گزارش آژانس شکست بزرگی برای ترامپ بود؛ایلنا| مهدی ذاکریان استاد حقوق و روابط بین‌الملل دانشگاه تاکید کرد: اگر ایران رویکرد کنونی خود را دنبال کند و بهانه‌یی به امریکا ندهد، ترامپ و دولت امریکا همچنان در انزوا باقی خواهند ماند. او همچنان در پشت سنگر است و هنوز سنگری را فتح نکرده است. وی در رابطه با مواضع دولت امریکا پس از تایید مجدد برجام از سوی آژانس در رابطه با توافق هسته‌یی چگونه بوده است؟ گفت: دونالد ترامپ تمام تلاش خود را کرد تا جامعه جهانی را قانع کند که فعالیت‌های هسته‌یی ایران دارای محل تردید است و برجام نمی‌تواند ضمانتی برای فعالیت‌های صلح‌آمیز ایران باشد.

 پیگیری مصادره اموال خاوری بعد از محاکمه غیابی امکان‌پذیر است؛خانه‌ملت| حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس معتقد است با وجود حضور خاوری در کانادا می‌توان بعد از صدور حکم رسمی دادگاه، مصادره اموال وی را از طرق بین‌المللی دنبال کرد. وی در خصوص اعلام اخیر دادستان تهران مبنی بر محاکمه غیابی خاوری گفت: وقتی فردی مرتکب جرمی می‌شود، راه احقاق حق در نهایت در محکمه حضوری یا غیابی است. نماینده رباط‌کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: زمانی که فرد محکوم شد، می‌تواند از دادگاه مربوطه واخواهی کند که دادگاه به عنوان مدعی‌العموم می‌تواند پیگیر موضوع باشد.

 همه‌پرسی اقلیم جیب بارزانی را پر می‌کند اما اکراد متضرر می‌شوند؛مهر| ولی‌الله نانواکناری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دست‌اندازی مسعود بارزانی به شهر کرکوک با توجه به تنوع قومیتی این شهر و نیز نظرات مخالف و موافق همه‌پرسی منجر به وقوع جنگ قومیتی می‌شود. وی افزود: اقلیم کردستان پس از سقوط رژیم صدام به لطف دولت مرکزی بغداد و سیستم فدرالی توانسته به توسعه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی دست پیدا کند. نماینده بابلسر در مجلس شورای اسلامی گفت: مسعود بارزانی با ولع قدرت و ثروت تحت نقشه امریکایی‌ها به دنبال همه‌پرسی اقلیم کردستان است.

 اجازه فضولی درباره مراکز نظامی را نمی‌دهیم؛ایرنا| امام جمعه موقت تهران گفت: مراکز نظامی، اسرار و ناموس یک ملت است و به یاری خداوند نه مسوولان و نه مردم اجازه فضولی در این عرصه را به اجانب نخواهند داد. آیت‌الله سیداحمد خاتمی در خطبه دوم نماز عبادی-سیاسی جمعه تهران افزود: دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفته است در بازرسی بین سایت‌های نظامی و غیرنظامی تفاوتی نیست. وی ادامه داد: نه در پروتکل (الحاقی) و نه در برجام برای آگاهی یافتن از اسرار کشور به اجانب اجازه‌یی داده نشده است. آیت‌الله خاتمی درباره فاجعه میانمار گفت: حدود 400هزار نفر را کشتند، سر بریدند، آتش زدند و آواره کردند که این یک فاجعه بزرگ انسانی است. وی ادامه داد: بدون تردید در پشت صحنه این جنایات رژیم‌صهیونیستی است و این را من به عنوان خطیب نماز جمعه نمی‌گویم؛ بلکه نماینده ویژه سازمان ملل گفته است که حامی اصلی نظامی ارتش میانمار رژیم‌صهیونیستی است.

 برخوردهای سلیقه‌ای نباید با دانشجویان صورت بگیرد؛ایلنا| سرپرست وزارت علوم بر لزوم استفاده همه افراد از ظرفیت‌ها در کشور تاکید و گفت: معتقدیم نباید با دانشجویان برخوردهای سلیقه‌یی صورت بگیرد. سیدضیا هاشمی درباره گفته یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه دانشجویان ستاره‌دار با مجوز سرپرست وزارت علوم در دانشگاه‌ها ثبت‌نام شده‌اند، گفت: ما عنوانی با این تعبیر نداریم و دانشجویانی که مسیر قانونی را طی می‌کنند، حقشان است از ظرفیت‌ها استفاده کنند. سرپرست وزارت علوم تصریح کرد: مبنای عملکرد ما همواره قوانین موجود که همان مصوبات مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی است که باید رعایت شود.

 نخستین محموله کمک‌های ایران راهی بنگلادش شد؛ایسنا| نخستین محموله از کمک‌های انسان‌دوستانه ایران برای کمک به آوارگان میانماری بامداد روز جمعه از تهران به بنگلادش ارسال شد. ابراهیم رحیم‌پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه، ریاست تیم ایران را برای سفر به بنگلادش جهت ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به آوارگان میانماری و بررسی وضعیت آنها بر عهده دارد.

 مخالفت پوتین با درخواست نتانیاهو در خصوص ایران؛مهر| رییس‌جمهور روسیه با درخواست نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی درباره دور کردن نیروهای ایرانی حاضر در سوریه از مرز اسراییل مخالفت کرده است. «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور روسیه با خواسته «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسراییل برای ایجاد فاصله ۶۰ تا ۸۰کیلومتری نظامیان ایرانی در سوریه از مرز اسراییل مخالفت کرده است. به نوشته رسانه‌های صهیونیستی گویا پوتین خطاب به نتانیاهو گفته که فقط ۵کیلومتر فاصله ایجاد می‌کنیم.

 

 

ارسال نظر