ساماندهی‌ سهمیه سوخت بر اساس پیمایش در ناوگان درون‌شهری

۱۳۹۶/۰۷/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۶۲۲

سخنگوی کارگروه سامانه نظارت و پایش هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل عمومی‌ با اشاره به روند مطلوب پروژه اختصاص سهمیه سوخت بر اساس پیمایش به ناوگان عمومی درون‌‌شهری از اجرای بسیار موفق پروژه در ناوگان برون‌شهری و کاهش روزانه ۸ میلیون لیتر‌ مصرف گاز‌وییل خبر داد. شهرام آدم‌نژاد در گفت‌وگو با فارس درباره برنامه‌های انجام شده در حوزه پایش مصرف سوخت ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی، اختصاص سهمیه سوخت بر اساس پیمایش و صرفه‌جویی حاصل از آن بیان کرد: با توجه به مصوبه هیات وزیران مقرر شد، توزیع سوخت گازوییل برای ناوگان حمل و نقل عمومی براساس پیمایش انجام شود. سخنگوی کارگروه سامانه نظارت و پایش هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل عمومی‌ افزود: در این راستا طی همکاری شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت و ارگان‌های ذی‌ربط، کارگروهی در این باره تشکیل شد. آدم‌نژاد افزود: از سال 94 طرح توزیع سوخت بر اساس پیمایش انجام شد و کارگروه سامانه نظارت و پایش هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل عمومی‌ در این زمینه فعالیت خود را آغاز و تصمیمات زیادی اتخاذ کرد. سخنگوی کارگروه سامانه نظارت و پایش هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل عمومی‌ با بیان اینکه این کارگروه کمیته‌های مختلفی ایجاد کرد، افزود: براساس برنامه، ابتدا به دنبال آن رفتیم که داده‌ها و اطلاعات در حوزه حمل و نقل‌ کشور و میزان مصرف سوخت شناسایی شوند و برنامه‌ریزی درستی برای آن داشته باشیم. وی با اشاره به مشکلات آغازین پروژه بیان کرد: در روزهای نخست اجرای این پروژه حتی جایگاه‌های ارائه سوخت هم آنلاین نبود و تغییر اساسی باید در آنها ایجاد می‌شد یا اینکه تعداد طبقه‌بندی‌ها حدود 10عدد بود که امروز به ازای هر خودرو یک طبقه‌بندی داریم‌ یعنی اگر 800 هزار دستگاه خودرو در ناوگان فعال باشد، 800 هزار طبقه‌بندی ایجاد شد و این بزرگ‌ترین فهمی بود که باید از این پروژه داشته باشیم. سخنگوی کارگروه سامانه نظارت و پایش هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل عمومی‌ اظهار کرد: مشکلات زیادی در رابطه با انتقال اطلاعات داشتیم و در ارتباط با شناخت چارچوب‌ها هم موانعی وجود داشت که همه رفع شد. وی با بیان اینکه در قالب دو پیش‌فرض این تصمیم را اجرایی کردیم، افزود: پیش‌فرض اول آن بود که شناسه‌ها را به درستی محاسبه کنیم، یعنی مثلا اسناد حمل، میزان مصرف سوخت و غیره را به درستی استخراج کنیم و به همین دلیل به دنبال راه‌اندازی «جدول قواعد» رفتیم که این جدول قواعد هم چندین بار تغییر یافت.