جزئیات پذیره‌نویسی سهام جدید خودرویی خارج از بازار

۱۳۹۶/۰۷/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۲۹۵

گروه بورس  هادی خسروی

در پی پذیره‌نویسی 20درصد از سهام جدید ناشی از سلب حق تقدم گروه اقتصادی کرمان خودرو که از 2 مهر به مدت 30 روز آغاز شده، مدیران این شرکت خودرویی قبل از ظهر روز گذشته به تشریح آخرین وضعیت مالی و عملکردی و توضیح اطلاعات پذیره‌نویسی پرداختند. مدیرعامل و یک عضو هیات‌مدیره گروه اقتصادی کرمان خودرو پذیره‌نویسی ۲۰درصدی سهام جدید که با ۲ هدف تامین مالی و ورود به بورس انجام شد را از مهم‌ترین دلایل پذیره‌نویسی و عرضه سهام این شرکت اعلام کرد.

 اطلاعاتی از پذیره‌نویسی سهام جدید

به گزارش «تعادل» مهدی علم‌الهدی معاون پذیرش و ناشران فرابورس در خصوص این پذیره‌نویسی توضیح داد: این نوع پذیره‌نویسی و افزایش سرمایه به روش سلب حق تقدم در بازار سرمایه و فرابورس سابقه دارد و این هفتمین پذیره‌نویسی با روش سلب حق تقدم در فرابورس است.  وی افزود: نخستین پذیره‌نویسی مربوط به مجموعه بانک پاسارگاد در سال 89 بود و پس از آن، تامین مالی شرکت‌های پارس آرین، میدکو، توسعه بازرگانی آهن و فولادمیلاد، بانک قوامین و بازرگانی بهشت پارس نیز از این طریق انجام شد. وی ادامه داد: در مدت پذیره‌نویسی بحث درخواست پذیرش شرکت نیز در هیات پذیرش بررسی خواهد شد و در صورت عدم گشایش نماد در بازار اول یا دوم، در بازار پایه ج بازگشایی و معاملات انجام خواهد شد.  علم‌الهدی اظهار داشت: در این پذیره‌نویسی 979 میلیون و 400هزار سهم به قیمت ثابت 100تومان عرضه می‌شود که حداقل خرید هزار و حداکثر خرید مقدار کل سهام است. از مقدار سهام ذکر شده تاکنون 12.6میلیون سهم توسط هزار نفر خریداری شده و خریداران از بابت خرید در این دوره یک ماهه کارمزدی پرداخت نخواهند کرد.

 تاریخچه شرکت از زبان مدیرعامل

مهران امیرزاده مدیرعامل کرمان خودرو با بیان اینکه این شرکت در تیر سال 94 تاسیس شده، گفت: موضوع فعالیت اصلی شرکت به امور تولید و مونتاژ انواع خودرو، مشارکت در پروژه‌های تولیدی، خدماتی، ساختمانی داخل و انواع خدمات اقتصادی و امور بازرگانی و تجارت متمرکز است. وی با اشاره به اینکه 51درصد سهام این شرکت به صنایع خودروسازی کرمان و 41درصد سهام نیز به شرکت خودروسازان بم تعلق دارد، افزود: صنایع خودروسازی کرمان در سال 94 توانسته زیان 26 میلیون تومانی را در سال 95 به سود 6.3میلیارد تومانی تعدیل کند. همچنین سود تلفیقی این شرکت در سال 95 به 45.5میلیارد تومان رسیده است.  این مقام مسوول با اشاره به عدم بدهی شرکت در حال حاضر در خصوص شرکت‌های فرعی گفت: در شرکت آرمان موتور ارگ با 95درصد سهم، در شرکت خدمات و تجارت بم خودرو با مالکیت 96درصدی و در مدیران خودرو 10درصد سهام را در اختیار داریم.

 افزایش سرمایه از طریق قرارداد با شرکت آلمانی

وی با اشاره به هدف این شرکت خودرویی که استفاده از ظرفیت‌های خالی منطقه و تولید خودرو در درجه اول و شناسایی کمبودها و بهره‌برداری از آن در مرحله بعدی بوده، گفت: بزرگ‌ترین معضل منطقه ارگ بم، خط رنگ است که در این راستا با شرکت DURR آلمان قراردادی جهت تجهیز خط رنگ به میزان 170میلیارد تومان معادل 47میلیون یورو منعقد شده است.  امیرزاده ادامه داد: این شرکت برای مشارکت در این پروژه، افزایش سرمایه 24درصدی را تا یک ماه دیگر در برنامه دارد تا از محل آورده نقدی ناشی از سلب حق تقدم، سرمایه فعلی را از 402میلیارد تومان به 500میلیارد تومان برساند.

 سود هر سهم

وی سود انباشته سال جاری را 66میلیارد تومان و برای سال 97 میزان 106میلیارد تومان را پیش‌بینی کرد. همچنین در پیش‌بینی سود خالص سال جاری، 70میلیارد تومان، سال 97 میزان 143میلیارد تومان، سال 98 میزان 200میلیارد تومان و برای سال 99 میزان 238میلیارد تومان سود خالص برآورد شده است.  مدیرعامل کرمان خودرو سود هر سهم سال جاری را 140ریال و برای سال‌های آتی به ترتیب 287ریال، 403ریال و 478ریال برای سال 99 برآورد کرد.

 ورود شرکت‌های تابعه به بازار سهام

حسین میری عضو هیات‌مدیره نیز در خصوص ورود شرکت‌های تابعه به بازار سهام گفت: برنامه ورود شرکت‌ها به بازار سهام با رعایت مقررات در آینده‌یی نزدیک عملی خواهد شد.

 

ارسال نظر