سکوت «یاهو» شکست

۱۳۹۶/۰۷/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۴۳۷
سکوت «یاهو» شکست

 وال‌ استریت ژورنال:

این روزنامه در صفحه اول خود ضمن پرداختن به همدردی امریکایی‌ها با قربانیان حادثه تیراندازی در فستیوال موسیقی، گزارشی نیز از هک‌ شدن 3میلیارد کاربر یاهو منتشر کرد. شرکت یاهو اواخر سال ۲۰۱۶ اعلام کرده بود حدود یک میلیارد حساب کاربری هک شده که حجم بی‌سابقه‌یی اطلاعات را شامل می‌شود اما اکنون آمار جدیدی ارائه شده است. به گزارش این روزنامه، شرکت یاهو در اطلاعیه‌یی از هک شدن تمامی حساب‌های کاربران این شرکت در سال ۲۰۱۳ خبر داد. در روند این اتفاق، جزییات حساب‌های تمام 3میلیارد کاربر فاش شده که برخی اطلاعات شامل جزئی‌ترین مسائل شخصی کاربران بوده است. اطلاعات فاش شده شامل جزئی‌ترین مسائل شخصی هر کاربر شامل نام، رمز، شمارهای تلفن و تاریخ تولد می‌شد. شرکت ارتباطی ورایزون که به تازگی صاحب یاهو شده، می‌گوید پس از دریافت اطلاعات جدید در آمار خود بازنگری کرده است.

 یو اس ‌ای تو دی:

این روزنامه در صفحه اول خود مانند دیگر رسانه‌ها که این روزها اخبار حادثه تیراندازی لاس‌وگاس را پوشش می‌دهند با انتشار عکسی، گزارشی از همدردی مردم امریکا با قربانیان این حادثه منتشر کرده است. همچنین در مطلبی خبری از استفاده دختر و داماد دونالد ترامپ را از یک ایمیل غیررسمی توضیح داد. به گزارش این روزنامه، این‌ دو زمان خدمت در کاخ سفید، صدها ایمیل خود را از یک سرور ایمیل سوم ارسال کرده‌اند. همچنین در صفحه اول این روزنامه، خبر دیگری مبنی بر اظهارات عجیب دونالد ترامپ در مورد خسارات توفان در پورتوریکو منتشر شده است. به گزارش این روزنامه دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری امریکا به مقام‌های پورتوریکو گفته است که باید افتخار کنند که هزاران نفر از مردم این منطقه که بخشی از امریکاست در فاجعه‌یی واقعی مثل توفان کاترینا کشته نشده‌اند. دونالد ترامپ و همسرش ملانیا در شهر گواینابو سه‌شنبه شب وارد پورتوریکو شده و با بازماندگان توفان ماریا دیدار کردند. این درحالی است که مقام‌های این جزیره از واکنش«بیش از حد کند» دولت انتقاد کرده‌اند.

 ال‌ پایس:

هنوز اعتراض و واکنش‌ها به برگزاری همه‌پرسی استقلال کاتالونیا به پایان نرسیده است. به گزارش ال پایس، پادشاه اسپانیا نیز در این باره واکنش نشان داده و تلاش کاتالان‌ها را برای استقلال عاملی برای به ‌خطر انداختن ثبات اقتصادی کشور معرفی کرده است. به گزارش این روزنامه اسپانیایی، فیلیپه ششم با اعلام آنکه در مقابل اتحاد و یکپارچگی کشورش تعهد کامل دارد، گفته که رهبران کاتالان قوانین کشور را زیر پا گذاشته و رفتار غیرمسوولانه‌یی از خود نشان دادند.

او رهبران جدایی‌طلب کاتالان را به خدشه‌دار کردن مبانی دموکراتیک و ایجاد تفرقه در جامعه کاتالان متهم کرد. به گفته پادشاه اسپانیا، رفتار غیرمسوولانه رهبران جدایی‌طلب، نظم اجتماعی را در کاتالونیا تضعیف کرده است. او پادشاهی اسپانیا را در مقابل قانون اساسی و رعایت دموکراسی، مسوول و متعهد اعلام کرد.

 

ارسال نظر