اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۷/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۴۹۶

 خسارت 430میلیارد تومانی به سازه‌های آبخیزداری لرستان؛ خرم‌آباد  ‌ معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از خسارت 430میلیارد تومانی به سازه‌های آبخیزداری این استان به دلیل وقوع سیلاب طی دو سال گذشته خبر داد.

محمدحسین بابایی با بیان اینکه استان لرستان از نظر زمین‌شناسی و اقلیم‌شناسی در محدوده زاگرس قرار دارد و دارای شیب زیادی است، اظهار کرد: در این راستا در استان همواره نیاز به عملیات آبخیزداری داریم.

وی با بیان اینکه در مجموع دو سیلاب سال 94 و 95 حدود 430میلیارد تومان به سازه‌های آبخیزداری کل استان خسارت وارد شد، افزود: در این راستا 570 هزار هکتار مطالعات تفضیلی – اجرایی انجام شده است که 273هزار هکتار عملیات اجرایی و 115هزار هکتار در دست انجام بوده که شامل 23 حوضه آبخیز است.

 آغاز خرید سیب درجه 3 از باغداران مراغه؛ تبریز  ‌ مرکز خرید سیب درجه 3 باغداران برای نخستین‌بار در آذربایجان‌شرقی در مراغه ایجاد شد.

مدیر جهاد کشاورزی مراغه هدف از راه‌اندازی این مرکز را حمایت از باغداران و جلوگیری از هدررفت سیب‌های درجه3 تولید شده در این شهرستان اعلام کرد. محمد نریمانی گفت: در این طرح که برای نخستین بار از امروز اجرا می‌شود هر کیلوگرم سیب درجه 3 باغداران 2 هزار و 889 ریال خریداری خواهد شد. وی افزود: هم‌اکنون در بازار هر کیلو سیب درجه 3 یک‌هزار تا یک‌هزار و

500 ریال خریداری می‌شود. نریمانی افزود: سیب درجه3 در تهیه چیپس، پوره، آبمیوه و کنسانتره به کار می‌رود.

 تدوین نخستین کتاب ملی رکوردهای برتر تولید و اشتغال؛ زنجان  ‌ رییس اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: نخستین کتاب ملی رکوردهای برتر تولید و اشتغال به ابتکار اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی استان زنجان تدوین می‌شود که شاخص‌ترین رکوردهای تولید و اشتغال کشور در این کتاب تدوین شده است. غلامحسین جمیلی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شاخص‌ترین رکوردهای تولید و اشتغال کشور در حوزه‌های انرژی، صنعت، معدن، کشاورزی، صنایع‌دستی، گردشگری، بازرگانی، صنایع فرهنگی، فناوری اطلاعات و ارتباطات و... در این کتاب گردآوری شده است. رییس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه رکورد جهانی تولید زیتون به عنوان نخستین رکورد در کتاب ملی رکوردهای برتر تولید و اشتغال ثبت می‌شود، تصریح کرد: این ثبت رکورد در قالب مراسم ویژه‌یی در سالن شهید شهریاری اتاق زنجان برگزار خواهد شد.

 ضرورت پرداخت خسارت به صاحبان مرغان غرق شده در سیل؛ رشت  ‌ رییس اتحادیه مرغداران گیلان گفت: پرداخت خسارت به صاحبان مرغان غرق شده در سیل اخیر ضروری است. حبیب اسدالله‌نژاد گفت: بارش باران اخیر موجب شد تا ۳۱هزار مرغ آماده فروش در جوکندان تالش غرق شوند و نزدیک به ۴۰۰میلیون تومان زیان وارد شود. وی با تاکید بر ضرورت پرداخت خسارت به صاحبان مرغان غرق شده در سیل اخیر افزود: لازم است استانداری به محل حوادث غیرمترقبه کمک کند تا بخشی از خسارت وارده جبران شود. با توجه به‌شدت ریزش باران و جاری شدن آب‌های سطحی، احتمال افزایش میزان خسارت‌های وارده بر تاسیسات زیربنایی و روبنایی تالش وجود دارد.

 صادرات ۴۵۲میلیون دلاری کالای غیرنفتی از مرزهای کردستان؛ سنندج  ‌رییس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: صادرات مستقیم و غیرمستقیم غیرنفتی از مرزهای این استان در نیمه نخست سال جاری از مرز ۴۵۲میلیون دلار گذشت. صادق صمدی اظهار کرد: ۱۷۵میلیون دلار از این میزان به صورت مستقیم و ۲۷۷میلیون دلار نیز به صورت غیرمستقیم از مرزهای کردستان به خارج از کشور صادر شده است.به گفته وی در صادرات مستقیم تمام اقدامات از جمله اظهار و تشریفات گمرگی در استان انجام می‌شود که این نوع صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته خود از افزایش ۱۱درصدی برخوردار است.

 گرد و خاک سیستان‌و‌بلوچستان را فرا می‌گیرد؛ زاهدان  ‌ رییس گروه پیش‌بینی و هشدار اداره‌ کل هواشناسی سیستان‌وبلوچستان گفت: پیش‌بینی کلی وضع جوی استان نشان می‌دهد تا روز یک‌شنبه وزش باد و گرد و خاک منطقه سیستان، نواحی مرکزی و مرز غربی استان را فرا می‌گیرد.

علی ملاشاهی اظهار داشت: همچنین در این مدت در نواحی مرکزی و مرز غربی استان علاوه بر گرد و غبار گسترده، گاهی وزش باد منجر به خیزش گرد و خاک می‌شود و در نیمه جنوبی آسمان کمی ابری و غبار محلی خواهیم داشت.  

 کشف 10 میلیون دلار جعلی در کهگیلویه‌ و بویراحمد؛ یاسوج  ‌ دادستان عمومی و انقلاب یاسوج گفت: 10میلیون دلار جعلی از یک خودرو در شهرستان دنا از توابع استان کهگیلویه‌وبویراحمد کشف شد. مهرداد کرمی اظهار کرد: این 10میلیون دلار جعلی در جریان بازرسی از یک دستگاه خودرو کشف شد. وی بیان کرد: در این راستا 2 نفر دستگیر و با قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند.  کرمی تصریح کرد: این اسکناس‌ها از یک خودرو در روستای بنستان بخش پاتاوه از توابع شهرستان دنا کشف شده بود. وی عنوان کرد: افراد دستگیر شده ساکن استان فارس هستند.

 اجرای المان مقبره شمس خوی در انتظار بودجه؛ ارومیه  ‌مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: برای اجرایی شدن طرح المان مقبره شمس منتظر تخصیص بودجه ۱۵میلیارد ریالی هستیم.

جلیل جباری افزود: طرح یادمان المان بارگاه شمس تبریزی مراحل مطالعه‌اش تمام شده که برای اجرایی شدنش منتظر تخصیص بودجه ۱۵میلیاردی مصوب شده هستیم.  وی با بیان اینکه محوطه‌سازی مقبره شمس با توجه به برگزاری کنگره شمس در دست اجراست، تصریح است: با نظارت سازمان میراث فرهنگی استان، شهرداری خوی، محوطه مقبره شمس را برای کنگره شمس آماده‌سازی می‌کند.

 

 

ارسال نظر