روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۷/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۷۰۶

 دستگیری چندین تروریست در ایام محرم ؛خانه‌ملت| وزیر اطلاعات از دستگیری چندین تروریست که قصد انجام اقدامات ضدامنیتی در ایام محرم را داشتند، خبر داد. حجت‌الاسلام سید محمود علوی در جریان گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: تعداد اندکی افراد توسط وزارت اطلاعات شناسایی و دستگیر شده‌اند و با وجود اینکه توطئه و اقدامات ضدامنیتی داشتند به لطف خدا، دعای مردم و برکت ایام عاشورا خنثی شد. وزیر اطلاعات با بیان اینکه این افراد در استان‌های مختلف قصد انجام اقدامات ضدامنیتی داشته‌اند، تصریح کرد: تعدادشان زیاد نبوده است و فعالیت‌های آنها نیز به صورت تیمی نبوده و بیشتر نفرات پراکنده بوده‌اند.

 راه‌ تداوم هر گونه سخن و گفت‌وگو میان ایران و امریکا بسته‌ شد؛تعادل| معاون سیاسی دفتر رییس‌جمهور برجام را تفاهمی دوجانبه برای آرامش صحنه بین‌الملل خواند که به بهانه‌یی جهت تشدید اختلاف تبدیل شد؛ گامی که امریکا درحال برداشتن آن است. در یادداشت توییتری حمید ابوطالبی آمده است: «برجام‌ صرفا گام تاریخی در عرصه عدم‌ اشاعه بود؛ اما با اقدام امریکا در حال تبدیل شدن به بازیگری تاریخی در تعاملات ایران و امریکا و عرصه ‌جهانی است. سیاسی‌کردن برجام در داخل امریکا و اعلام خلاف‌ واقع عدم‌ پایبندی ایران، به‌ سرعت ایران‌ و امریکا را به مرحله جدیدی از اختلاف رساند و این باور را منتقل می‌کند که بر دیوار بلند بی‌اعتمادی ما، نقض‌ عهد، خصومت ‌مستمر و عدم امکان عملی تفاهم نیز افزوده شد؛ راه‌ تداوم هرگونه سخن و گفت‌وگو میان دو کشور بسته‌ شد.»

 عدم حضور سعید مرتضوی در دادگاه رسیدگی؛ ایسنا| جلسه رسیدگی به بخشی از پرونده سعید مرتضوی مربوط به تامین اجتماعی پایان یافت. مجتبی نظری وکیل مدافع سازمان تامین اجتماعی پس از پایان جلسه رسیدگی در جمع خبرنگاران گفت: جلسه غیرعلنی بود و سعید مرتضوی به دلیل بیماری در جلسه حضور نداشت و آقای جعفری وکیل مدافعش به بیان دفاعیات خود پرداخت. وی افزود: جلسه روز سه‌شنبه 18 مهرماه در مورد موضوع دیگری است. وی در پایان گفت: نظر کارشناسان در این جلسه قرائت نشد؛ زیرا اصل موضوع ما درباره تصدی غیرقانونی بر اساس رای دیوان عدالت اداری و مدرک تحصیلی بود.

 پیگیری کشته شدن ناخدای ایرانی در آب‌های سومالی؛ایلنا| مدیرکل امور مرزى وزارت کشور در خصوص کشته شدن ناخدای یک لنج ماهیگیری ایرانی گفت: چون کشور سومالی همسایه هم‌مرز ما نیست، در جریان کامل این اتفاق نیستم. مجید آقابابایى گفت: وزارت امورخارجه باید این موضوع را پیگیری کند، البته ما هم در بخش‌های دیگر به دنبال این ماجرا خواهیم بود. مدیرکل امور مرزى وزارت کشور خاطرنشان کرد: دزدان دریایی و گروه الشباب از دولت مرکزی این کشور جدا هستند و خودسرانه اقدام می‌کنند. بر اساس اطلاعات به دست آمده و تا جایی که اطلاع داریم، اخیرا چندین نفر از گروه الشباب کشته شده‌اند.

 15 آبان‌ماه؛ زمان رسیدگی به پرونده پزشک «عباس کیارستمی»؛ایسنا| پرونده پزشک «عباس کیارستمی» 15 آبان‌ماه در شعبه 1044 مجتمع قضایی قدوسی رسیدگی می‌شود.  پرونده مذکور پس از صدور کیفرخواست از سوی دادسرای رسیدگی به جرایم پزشکی به مجتمع قضایی شهید قدوسی ارسال شد.

 رایزنی ترزا می با نتانیاهو درباره برجام؛مهر| نخست‌وزیران انگلیس و رژیم‌صهیونیستی درباره ایران و برجام رایزنی کردند. به گزارش جویش کرونیکل، «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس دیروز با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسراییل درباره مسائل امنیتی، موضوعات دوجانبه و برجام به گفت‌وگو پرداخت. نخست‌وزیر انگلیس در این گفت‌وگو بر پایبندی لندن به برجام و باقی ماندن در این توافق هسته‌یی تاکید کرده است. بر اساس اعلام دفتر نخست‌وزیری انگلیس، می‌ در این گفت‌وگو همچنین تاکید کرده که برجام باید به‌صورت کاملا دقیق تحت نظارت باشد. بر اساس این گزارش، نتانیاهو قرار است در ماه آینده به انگلیس سفر کند و عمده صحبت‌های وی با ترزا می ‌در این خصوص بوده است.

 احتمال افزایش قیمت بنزین در سال ۹۷؛میزان| عضو کمیسیون انرژی مجلس دهم گفت: مباحثی درباره افزایش قیمت بنزین در سال ۹۷ آغاز شده است که امکان دارد این اتفاق بیفتد؛ منتهی اگر این اتفاق رخ دهد باید طوری این موضوع مدیریت شود که به قاچاق نینجامد. هدایت‌الله خادمی نماینده ایذه و باغملک با اشاره به واردات بنزین به کشور گفت: در حال حاضر وزارت نفت حدود ۱۰میلیون لیتر بنزین به کشور وارد می‌کند؛ این درحالی است که طبق برنامه‌های مدون، باید تاکنون در این زمینه به خودکفایی لازم دست پیدا می‌کردیم و حتی می‌توانستیم صادرات هم داشته باشیم، اما به دلیل راه نیفتادن پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس درحال حاضر این اتفاق رخ نداده است. وی افزود: در حال حاضر تنها یک بخش از فاز پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس راه‌اندازی شده و تولید بنزین در آن یک بخش هم یورو ۴ نیست.

 هجوم دزدان دریایی خلیج عدن به کشتی ایرانی دفع شد؛میزان| دزدان دریایی خلیج عدن که قصد هجوم به کشتی تجاری ایرانی را داشتند، با حضور ناوشکن الوند نیروی دریایی راهبردی ارتش متواری شدند. دزدان دریایی بامداد دیروز با استفاده از سلاح‌های سبک و نیمه سنگین، قصد ربایش کشتی تجاری ایرانی که حامل کالاهایی با ارزش میلیاردها تومان بود را داشتند که ناوشکن الوند پس از دریافت پیام درخواست کمک این کشتی با حضور

به‌موقع مانع از این اقدام دزدان دریایی شد.

 چرا دولت‌ها در 4سال دوم خود قیمت ارز را افزایش می‌دهند؟؛تعادل| دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در حساب اینستاگرامی خود نوشت؛ چرا دولت‌ها بدون استثنا در 4سال دوم فعالیت خود ارزش پول ملی را تضعیف کرده و قیمت ارز را افزایش می‌دهند؟در حساب اینستاگرامی محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام مطلبی با عنوان «سوال‌های بی‌جواب» منتشر شد. اکنون با افزایش نرخ دلار، بار دیگر پرسش کلیدی و پیش‌بینی محسن رضایی با دولتمردان و مسوولان نظام پولی و بانکی قابل طرح و بازخوانی است؛ چرا ارزش پول ملی ما در مقابل پول‌های خارجی از چین و اروپا گرفته تا امریکا مرتب ضعیف می‌شود؟

 دولت تاکنون۷۰درصد از مطالبات گندمکاران را پرداخت کرده است؛ایرنا| رییس کمیسیون کشاورزی مجلس دهم گفت: دولت تاکنون ۷۰درصد از مطالبات گندمکاران را پرداخت کرده و هنوز ۳۰درصد باقی مانده است. علی اکبری اظهار داشت: تاکید ویژه به وزیر جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه در خصوص پرداخت هر چه سریع‌تر مطالبات گندمکاران از سوی مجلس انجام شده است. وی ادامه داد: تاکنون مطالبات گندمکاران مستقر در استان‌های گرمسیری به دلیل اینکه گندم‌های خود را خیلی زود تحویل داده‌اند به صورت ۱۰۰درصدی پرداخت شده اما هنوز مطالبات گندمکاران در استان‌های سردسیری باقی مانده است.

 

ارسال نظر