منافع اروپا در حفظ برجام است

۱۳۹۶/۰۸/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۵۷۱
منافع اروپا در حفظ
برجام است

سفیر و نماینده ایران در سازمان ملل متحد تاکید کرد: در نظام بین‌الملل و روابط بین‌الملل، مناسبات کشورها نه براساس اعتماد بلکه براساس منافع مشترک تعریف می‌شود. اروپا و هیچ کشور دیگری دلسوزتر از خود ما به منافع‌مان نیست. اروپا و دیگران حتما دنبال منافع خود هستند. همه بازیگران بین‌المللی دنبال منافع خود هستد اما واقعیت آن است که منافع اروپا در حفظ برجام است.

به گزارش ایلنا، غلامعلی خوشرو، افزود: امریکا به‌دنبال آن است که سیاست ایران‌هراسی را که متعاقب حصول توافق هسته‌یی کم‌رنگ شده، مجددا برجسته کند. امریکا از روی آوردن جامعه بین‌المللی به جمهوری اسلامی ایران و افزایش قدرت اقتصادی و نظامی کشور به‌شدت احساس نگرانی می‌کند. واکنش‌های منفی از سوی غالب جامعه بین‌المللی نسبت به سخنان رییس‌جمهور امریکا نشان می‌دهد که در این مسیر، امریکا تنهاتر از همیشه است.

وی خاطرنشان کرد: کسی که مدام از پاره کردن برجام سخن می‌گفت اکنون سرنوشت آن را به کنگره واگذار کرده است. عمده نخبگان و سیاستمداران امریکا و اروپا حامی برجام هستند و او را تحت‌فشار قرار دادند و حتی در کابینه‌اش کمتر کسی حامی کنار گذاشته شدن برجام است.

سفیر و نماینده ایران در سازمان ملل متحد ادامه داد: مهم‌ترین سرمایه ایران در صحنه بین‌المللی، جلب اعتماد جهانی و وفای به عهد آن است. ایران کشوری قدرتمند است که به تنهایی توانسته از خود دفاع کرده و بر سر اصول خود پا فشاری کرده و با عزت با دیگران مذاکره کرده و می‌کند. هیچ‌گاه دولت امریکا به این اندازه در صحنه جهانی منزوی نبوده است. این ثمره دیپلماسی موفق جمهوری اسلامی ایران است و به این مسیر ادامه خواهد داد.

 

ارسال نظر