اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۸/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۷۰۴

 صادرات کشمش ملایر به ۳۴ کشور؛ همدان  کشمش ملایر ۲۸درصد صادرات و ۲۵درصد ارزش دلاری صادرات کشور را به خود اختصاص داده است.  رضایی فرماندار ملایر گفت: بیش از ۴۴ هزار تن معادل ۲۰درصد از کشمش کشور در ملایر تولید می‌شود و کشمش تولید شده به انواع سایه خشک، آفتابی و تیزابی تبدیل می‌شود.

رضایی افزود: کشمش ملایر برای بسته‌بندی به  ۶۰ کارخانه ارسال و پس از بسته‌بندی علاوه بر مصرف داخلی به ۳۴ کشور صادر می‌شود.  وی تصریح کرد: عمده کشورهای هدف برای صادرات محصول کشمش کشورهای اروپایی، روسیه، امارات، رومانی و مغرب هستند.

سالانه ۲۵۰ هزار تن انگور از باغات شهرستان ملایر برداشت می‌شود که ۹۰ درصد از نوع کشمشی است. تولید انگور در هر هکتار از اراضی کشاورزی جهان، میانگین

۷ تن و در ایران ۱۲ تن است. شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی افزون بر ۳۰۰ هزار نفر، در ۷۵ کیلومتری شهر همدان واقع شده است.

 پیش‌بینی تولید 3000 تن انار پاوه؛ پاوه  معاون جهاد کشاورزی شهرستان پاوه پیش‌بینی کرد، امسال حدود

3 هزار تن انار در این شهرستان تولید شود.  علی قادری، سطح باغات انار شهرستان پاوه را 655هکتار اعلام و اظهار کرد: 583 هکتار از باغات انار شهرستان پاوه مثمر و

72 هکتار دیگر هنوز به مرحله باروری نرسیده و نهال هستند. قادری متوسط عملکرد باغات انار شهرستان پاوه در سال‌های نرمال را 7 تن در هکتار عنوان کرد و افزود: امسال به‌دلیل سرمازدگی زمستانه با افت 25درصدی تولید انار در باغات این شهرستان مواجه شده‌ایم.

معاون جهاد کشاورزی شهرستان پاوه پیش‌بینی کرد: میزان برداشت انار در باغات شهرستان پاوه در سال جاری حدود 3 هزار تن باشد.

 تولید یک‌سوم صنایع‌دستی جهان در اصفهان؛ اصفهان  یک‌سوم صنایع‌دستی جهان در شهر جهانی صنایع‌دستی؛ اصفهان تولید می‌شود.  مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گفت: از 250 رشته شناخته شده صنایع‌دستی در کشور، 196 رشته متعلق به اصفهان است. فریدون اللهیاری گفت: در 6 ماهه نخست امسال، 170 اثر صنایع‌دستی نشان مرغوبیت و مهر اصالت را دریافت کرده است. وی با اشاره به اشتغال 40 هزار هنرمند در زمینه تولید صنایع‌دستی در اصفهان افزود: استفاده از تجارت الکترونیک و حضور بخش خصوصی در عرصه خرید و فروش منجر به برپایی نمایشگاه دایم اصفهان در کانادا و ترکیه شده است.

 پل باراندوز ارومیه با 400 میلیون تومان مرمت شده است؛ ارومیه   معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: به‌منظور مرمت پل باراندوز تاکنون 400میلیون تومان هزینه شده است.  محمد فتحی درخصوص مرمت پل تاریخی باراندوز افزود: برای مرمت پل تاریخی باراندوز ارومیه تاکنون از محل اعتبارات استانی و ملی بیش از 400میلیون تومان هزینه شده که پیش‌بینی می‌شود برای اتمام عملیات مرمت 250 میلیون تومان نیز هزینه شود.

وی گفت: پل باراندوز در دهه 70 به‌طور کامل مرمت شده بود ولی به‌دلیل عدم بستر‌سازی مناسب در

 سال 93 تخریب شد که با پیگیری اعتبارات لازم برای مرمت این پل و با تخصیص بخش اول اعتبارات آن، عملیات مرمت از سال 95 آغاز شده و مرمت پل ادامه دارد.

فتحی ادامه داد: جریان شدید آب رودخانه باراندوز موجب کندی عملیات مرمتی طی سال شده است.

 68 هزار خانوار روستایی تحت پوشش بیمه؛ ارومیه  مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری استان گفت: بیش از 68 هزار خانوار روستایی و عشایری تحت پوشش صندوق بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.  مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان افزود: در نیمه نخست امسال بیش از 5هزار و 390 خانوار تحت پوشش خدمات بیمه قرار گرفتند که در مقایسه با زمان سال گذشته 2.8درصد رشد داشته است. معزز جلو‌گیری از مهاجرت روستاییان، کاهش اختلاف طبقاتی، تامین امنیت اجتماعی و بازتوزیع عادلانه درآمد را از مهم‌ترین اهداف این صندوق اعلام و تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 68 هزار خانوار کشاورز، عشایر و روستایی زیر پوشش خدمات این صندوق قرار دارند.  مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از صدور مجوز

20 کارگزاری جدید این صندوق خبر داد و افزود: در حال حاضر

 164 کارگزاری صندوق بیمه در سراسر استان فعال هستند.

 ۱۷ هزار تن پیاز از اراضی کشاورزی شاهرود برداشت‌ شده است؛ سمنان   مدیر جهاد کشاورزی شاهرود گفت: ۱۷ هزار تن پیاز از اراضی کشاورزی شاهرود برداشت‌ شده است. محمدرضا قاسمی دیروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اکنون بالغ‌ بر 230 هکتار از اراضی شاهرود زیر کشت پیاز است، افزود: با آغاز مرحله برداشت محصول از این اراضی پیش‌بینی برداشت 11 هزار تن پیاز از این اراضی می‌شود.  مدیر جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه سال گذشته این آمار بیشتر بود، خاطرنشان کرد: در سال زراعی گذشته بالغ ‌بر 250 هکتار از اراضی شاهرود تحت کشت پیاز بود که از این اراضی درمجموع

17 هزار تن پیاز برداشت شد. وی با تاکید بر اینکه

70 درصد از محصول پیاز استان سمنان در این شهرستان کشت می‌شود، یادآور شد: این محصول برای کشت نیازمند آب زیادی است و جزو محصولات پرآب‌بر دسته‌بندی می‌شود که باید برای تامین آن برنامه‌ریزی ویژه‌یی داشته باشیم.

 اعتبار تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی تامین شده است؛ بوشهر  معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهش وزیر ورزش و جوانان با اشاره به تامین اعتبارات تکمیل پروژه‌های ورزشی گفت: تلاش دولت بر تکمیل پروژه‌های ورزشی است و تا پایان دولت دوازدهم شاهد تکمیل بخش عمده‌یی از پروژه‌های ورزشی کشور هستیم. عبدالحمید احمدی دیروز در آیین افتتاح سالن چندمنظوره شهدای آبگرمک شهرستان جم با اشاره به استقبال مردم از برنامه‌ها و طرح‌های ورزشی اظهار کرد: توجه به ورزش و توسعه ورزش به‌عنوان یکی از اولویت‌های مهم دولت در دستور کار است که این مهم مورد استقبال مردم قرار گرفته است.  وی با اشاره به تدوین برنامه‌های متنوع ورزشی و فرهنگی در کشور افزود: برنامه‌های متنوعی در سطح کشور تدوین شده که حاصل این برنامه‌های بهبود وضعیت زیرساخت‌های ورزشی و همچنین توسعه ورزش است.

 

ارسال نظر