روی خط خبر

۱۳۹۶/۰۸/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۷۵۵

 برگشت «خساپا»: نماد شرکت سایپا که در آخرین روز مهرماه متوقف شده بود، روز گذشته با پیام ناظر بازگشایی شد. همچنین این شرکت که به دلیل تعدیل پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به 29 اسفند 96 متوقف شده بود، با ارائه شفاف‌سازی به نهاد ناظر بازگشایی شد. بر همین اساس این نماد بدون محدودیت نوسان قیمت و با استفاده از مکانیسم حراج تک قیمتی در رقم 1039 ریال کشف قیمت شد. بر اساس این گزارش، شرکت به ازای هر سهم رقم 113ریال سود پیش‌بینی کرد، این در حالی است که بودجه سابق سود 141ریالی تخمین زده بود. به این ترتیب مقدار فروش در بودجه از 119,622 به 116,184میلیارد ریال کاهش یافت.

 دلایل «زاگرس» برای عدم تعدیل پیش‌بینی سود: پتروشیمی زاگرس که در گزارش عملکرد 6 ماهه، 70 درصد از نخستین پیش‌بینی خود را پوشش داده بود، روز گذشته با انتشار اطلاعیه‌یی در شبکه کدال در خصوص عدم تعدیل پیش‌بینی سود هر سهم توضیحاتی ارائه کرد. بر این اساس مدیرعامل این شرکت در نامه‌یی 4 دلیل اصلی را در خصوص عدم نیاز به تعدیل پیش‌بینی سود سال 96 بیان کرده است. به گفته مدیرعامل در صورت‌های مالی ابتدای سال 96 هزینه برنامه تعمیرات اساسی لحاظ شده که در 6ماهه ابتدای سال موضوعیت ندارد. محمدرضا میراحمدی همچنین در خصوص نرخ گاز بیان کرده است که ماده ذیل در نیمه ابتدای سال روند نزولی داشته و در نیمه دوم نرخ گاز خوراک افزایش می‌یابد. وی همچنین بیان کرده است؛ قیمت متانول در بازارهای بین‌المللی نوسانات شدیدی دارد، به همین منظور پیش‌بینی تغییرات آتی آن میسر نیست، در همین راستا موضوع نوسانات نرخ ارز و آثار احتمالی ناشی از یکسان‌سازی نرخ ارز مطرح است که این موضوع نیز به دلیل ابهام نمی‌تواند اثرگذاری مشخصی داشته باشد.

 ورود3 شرکت جدید به فرابورس: شرکت‌های توسعه و عمران شهرستان نایین، بیمه حکمت صبا و راه‌آهن حمل و نقل به جمع فرابورسی‌ها اضافه شدند. بر این اساس به استناد تبصره ماده 36 احکام دایمی برنامه‌های توسعه کشور و موافقت کمیته درج فرابورس، شرکت توسعه و عمران شهرستان نایین به عنوان دویست و دوازدهمین نماد معاملاتی از یکمین روز آبان‌ماه جاری در فهرست نرخ‌های بازار پایه فرابورس ایران درج شد. این در حالی است که این شرکت با نماد معاملاتی «خعمرا» در گروه خودرو و ساخت قطعات، زیرگروه قطعات یدکی و جانبی وسایل نقلیه موتوری روی تابلوی بازارپایه فرابورس رفته است. همچنین شرکت بیمه حکمت صبا با نماد معاملاتی «بحکمت» در گروه بیمه، صندوق بازنشستگی جز تامین اجتماعی، زیرگروه فعالیت‌های مالی و اجرایی به عنوان دویست و سیزدهمین نماد معاملاتی در تابلوی بازارپایه فرابورس درج شده است. گفتنی است، شرکت راه‌آهن حمل و نقل نیز با نماد معاملاتی «حرآهن» در گروه حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات، زیرگروه حمل و نقل از طریق خطوط راه‌آهن به عنوان نودمین نماد معاملاتی روی تابلوی بازار دوم فرابورس نشسته است.

 افزایش سود «تکمبا»: شرکت کمباین‌سازی ایران با سرمایه ثبت شده یک‌میلیون و 723هزار و 27 میلیون ریال اطلاعات و صورت‌های مالی میان‌دوره‌یی 6ماهه منتهی به پایان شهریور 96 را منتشر کرد. همچنین این شرکت در دوره 6 ماهه منتهی به پایان شهریور 96 به ازای هر سهم 51ریال سود خالص شناسایی کرده است. بر این اساس شرکت در 6 ماهه سال مالی قبل به ازای هر سهم 5ریال سود شناسایی کرده بود. به این ترتیب کمباین‌سازی ایران در 6 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 920 درصد سود را افزایش داده است.

 تحقق پیش‌بینی‌های «دشیمی»: شرکت شیمی دارویی داروپخش با سرمایه ثبت شده 85هزار میلیون ریال (سرمایه ثبت نشده 170هزار میلیون ریال) پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به پایان اسفند 96 برای دوره 6 ماهه منتهی به پایان شهریور 96 را منتشر کرد. همچنین این شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به پایان اسفند 96 مبلغ 534ریال را به‌طور خالص پس از کسر مالیات اعلام کرد. بر این اساس شرکت برای دوره 6 ماهه منتهی به پایان شهریور 96 سود هر سهم پس از کسر مالیات را 272ریال اعلام کرد. این شرکت 52 درصد بودجه را در 6 ماهه محقق کرده است. گفتنی است، شرکت در پایان سال مالی قبل به ازای هر سهم 984ریال سود شناسایی کرد. این شرکت در دوره 6ماهه سال مالی قبل 359ریال معادل 36 درصد را پوشش داد.

 تولید محصول «کسرا»: شرکت سرامیک‌های صنعتی اردکان با سرمایه 509میلیارد ریال گزارش فعالیت ماهانه یک‌ماهه منتهی به پایان مهرماه امسال را منتشر کرد. همچنین این شرکت در یک‌ماهه مهرماه امسال 770هزار و 472کیلوگرم انواع محصول را تولید کرد. در این مدت گلوله‌های سایز 75 – 15 با حجم تولید 397هزار و 703کیلوگرم بیشترین تولید را در این مدت داشتند. افزون بر این، مبلغ فروش این شرکت در مهرماه 29میلیارد و 688میلیون ریال بود. بر این اساس شرکت از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه امسال 4میلیون و 106هزار و 857کیلوگرم انواع محصول تولید کرده است. مبلغ فروش این شرکت نیز در 7 ماهه امسال 171میلیارد و 820میلیون ریال بوده است.

 گندله در صدر تولیدات «فخوز»: شرکت فولاد خوزستان با سرمایه ثبت شده 14میلیون و 427هزار میلیون ریال گزارش فعالیت ماهانه یک ماهه منتهی به پایان مهرماه امسال را منتشر کرد. همچنین این شرکت در یک‌ماهه مهرماه 831هزار و 899 تن انواع محصول تولید کرده است که بلوم و بیلت داخلی با تولید 188هزار و 995تن بیشترین حجم تولید را داشتند. علاوه بر این مبلغ فروش فولاد خوزستان در یک‌ماهه مهرماه 4میلیارد و 302 میلیون و 961 هزار ریال بوده است. بر این اساس شرکت در 7ماهه امسال 5میلیون و 952هزار و 484تن انواع محصول را تولید کرده است که گندله با تولید 3میلیون و 766هزار و 883تن بیشترین حجم تولید را داشته است. این در حالی است که مبلغ فروش این شرکت در 7ماهه 35میلیون و 327هزار و 936ریال بوده است.

 

 

ارسال نظر