همکاری آبی‌پوشان جاده مخصوص با خارجی‌ها

۱۳۹۶/۰۸/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۸۸۱
همکاری آبی‌پوشان جاده مخصوص با خارجی‌ها

تعادل|

شرکت ایران خودرو با 3 شرکت «ایتالیایی، آلمانی و کره‌ای» برای ساخت خودروهایی با پلت‌فرم جدید با هدف صادرات و بومی‌سازی تولیدات همکاری می‌کند. در همین راستا، مدیرعامل ساپکو در نشست مشترک سازندگان پلت‌فرم جدید ایران که روز گذشته برگزار شد از برنامه‌ریزی برای عرضه نخستین خودرو تولیدی با پلت‌فرم جدید در سال ۲۰۲۰ خبر داد و گفت: این محصول، یک خودرو سدان خواهد بود. به گفته متولیان ایران خودرو 30درصد خودروهای تولیدی با هدف صادرات به بازارهای هدف تولید خواهند شد و بر این اساس باید بر پلت‌فرم‌های جدید تمرکز کنیم. از سوی دیگر معاون مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه تقاضا برای خرید خودرو در بازار ایران تا سال 2025 به 2.5میلیون دستگاه خواهد رسید، گفت: برنامه ایران خودرو تولید 1.8میلیون دستگاه خودرو تا سال 2025 است. مدیرعامل شرکت طراحی مهندسی و تامین قطعات ایران خودرو(ساپکو) گفت: خودروهای پلت‌فرم جدید این شرکت با هدف صادرات30درصدی و بومی‌سازی 70درصدی تولید خواهند شد. حسین نجاری در نخستین نشست سازندگان پلت‌فرم جدید این شرکت افزود: پروژه پلت‌فرم جدید شرکت شامل همه فرآیندهای طراحی، مهندسی، اجرا، ارزیابی و تولید است تا موقعیت این شرکت را در سطح جهان ارتقا دهد. وی ادامه داد: در این پروژه، شرکت‌های معتبر پینین فارینای ایتالیا، ماهله آلمان و هیوندای پاورتک جمهوری کره در عرصه طراحی و توسعه خودرو همراه با بیش از 100عرضه‌کننده و تولیدکننده داخلی مشارکت دارند. او بیان کرد: نخستین محصولات این پلت‌فرم جدید در سال 2020میلادی وارد بازار خواهد شد که با هدف صادرات 30درصدی محصولات و بومی‌سازی 70درصدی تولید می‌شوند.

از سوی دیگر، معاون طراحی و توسعه محصول و پلت‌فرم شرکت ایران خودرو هم با اشاره به برنامه‌ریزی برای دستیابی به تیراژ سالانه 3میلیون دستگاه خودرو در کشور تا سال 2025 گفت: حدود یک سوم این خودروها با هدف بازار صادراتی تولید خواهند شد. کامران سپهری افزود: تا سال 2025 برای تولید سالانه یک میلیون و 800 هزار دستگاه خودرو در شرکت ایران خودرو برنامه‌ریزی شده است. وی تاکید کرد که توسعه پلت‌فرم‌های جدید به کاهش هزینه‌های تولید، کاهش زمان عرضه محصولات و تنوع بیشتر در بازار منجر خواهد شد. این مقام مسوول ایران خودرو افزود: توسعه پلت‌فرم جدید ایران خودرو با هدف تولید 800 هزار خودرو در سال برنامه‌ریزی شده است. وی با اشاره به اهمیت بازار ایران تصریح کرد: با اجرایی شدن برجام و رفع تدریجی تحریم‌ها، اقتصاد ایران شاهد رشد 8 درصدی بود و انگیزه‌های زیادی برای حضور در این بازار بزرگ به وجود آمد. از سوی دیگر، قائم مقام شرکت پینین‌ فارینا که در این نشست نیز حضور یافته بود، بیان کرد: خودروهایی چون فراری ازجمله محصولاتی است که طراحی آن توسط پینین‌ فارینا صورت گرفته است. «موزاکو» اظهار کرد: پینین‌ فارینا در سال 1930 در ایتالیا تاسیس شد که علاوه بر طراحی خودرو در طراحی کشتی کرن و ساختمان نیز فعال است. به گفته او، این شرکت ایتالیایی در طراحی خودرو با خودروسازانی چون فیات، بی‌ام و، میتسوبیشی، ولوو و فورد همکاری می‌کند و هم‌اکنون نیز به ایران آمده است. قائم مقام شرکت پینین‌ فارینا افزود: ما افتخار می‌کنیم که ایران خودرو نیز به جمع همکاران ما در طراحی بدنه خودرو پیوسته است. وی با بیان اینکه با همکاری ایران خودرو پلت‌فرم جدیدی را براساس جدیدترین تکنولوژی مورد استفاده در این صنعت طراحی خواهیم کرد، تصریح کرد: یک پلت‌فرم کامل را طراحی می‌کنیم که روی آن مدل‌های مختلف خودرو تولید و در ایران عرضه خواهد شد. در ادامه این نشست؛ عضو هیات‌مدیره شرکت ماهله آلمان از همکاری این شرکت با ایران خودرو برای طراحی و توسعه موتور خودرو در ایران خبر داد و گفت: این شرکت در زمینه طراحی و توسعه انواع موتورهای خودرو فعالیت دارد. «مارتین برگر» با بیان اینکه در طراحی موتورهای خودرو موضوع کاهش آلایندگی و تخریب محیط زیست مورد تاکید است، خاطرنشان کرد: در همکاری خود در ایران به این موضوع نیز توجه ویژه‌یی خواهیم داشت. او ادامه داد: طبق آمارهای جهانی، حمل و نقل جاده‌یی نقش ۱۰درصدی در دی اکسید کربن منتشره در هوا دارد بنابراین حرکت به سمت موتورهای پاک، کاهش آلایندگی هوا را به دنبال خواهد داشت.