یادداشت داعش در خودرو مهاجم منهتن

۱۳۹۶/۰۸/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۳۶۳
یادداشت داعش
در خودرو مهاجم منهتن

 تایمز:

دیروز، صفحه اول بسیاری از روزنامه‌ها به حمله تروریستی در منهتن نیویورک اختصاص یافته بود. این روزنامه نیز با انتشار عکسی از این حادثه، گزارشی از جزییات آن منتشر کرد. به گزارش تایمز، پلیس نیویورک اعلام کرد که حادثه منهتن احتمالا یک اقدام تروریستی است. طبق این گزارش، فردی با یک کامیون با عابران، دوچرخه‌سواران و خودروهای دیگر در منطقه برخورد کرده و براساس آخرین آمار، شمار کشته‌شدگان این حادثه 8 نفر اعلام شده است. این حادثه در نزدیکی بنای یادبود قربانیان برج‌های دوقلوی تجارت جهانی رخ داده است. برخی رسانه‌های امریکایی مهاجم را «سیف‌الله سایپف» اصالتا از ازبکستان معرفی کرده‌اند که سال ۲۰۱۰ به امریکا مهاجرت کرده است. عکسی از او منتشر شده که با ریش انبوه دیده می‌شود. سی‌بی‌اس به نقل از منابع پلیس خبر داده که یادداشتی متعلق به داعش در خودرو او پیدا شده است.

 فایننشال تایمز:

رییس برکنار شده منطقه کاتالونیا، پناهندگی در بلژیک را رد کرد. آن طور که فایننشال تایمز در صفحه اول خود منتشر کرده کارلس پوجدمون، رییس منطقه کاتالونیا در بروکسل، پایتخت بلژیک به سر می‌برد. او در نشست مطبوعاتی گفت که به دنبال گرفتن پناهندگی از کشور بلژیک نیست و برای طرح مساله کاتالونیا به پایتخت اتحادیه اروپا سفر کرده است. کارلس پوجدمون در سخنان خود در بروکسل ضمن انتقاد از رویکرد «خشن» دولت مادرید به جدایی‌طلبان کاتالونیا گفت که در عین حال برای فرار از عدالت از کشور خارج نشده است. او همچنین در این نشست اعلام کرده که برای برخورداری از آزادی و امنیت در فعالیت‌های خود در بلژیک به سر می‌برد. پوجدمون تاکید کرده که پس از حصول اطمینان از عادلانه بودن فرآیند قضایی اسپانیا فورا به کشور خود بازخواهد گشت.

 واشنگتن‌ پست:

این روزنامه در صفحه اول خود گزارشی از افزایش فشارها روی ترامپ برای اتخاذ رویکرد مبارزاتی با رابرت مولر منتشر کرده است. حلقه استیو بنن، مشاور استراتژیک سابق کاخ سفید به دنبال این هستند که ترامپ روند همکاری با مولر را در پرونده دخالت روسیه در انتخابات 2016 به پایان برساند و دور جدیدی از جنگ و دعوا با مهم‌ترین نماد ساختارهای حقوقی در امریکا را شروع کند. این درحالی است که سناتور برنی سندرز در توییتی نوشت: ترامپ نباید تلاش کند که در تحقیقات باب مولر(درباره ارتباط ستاد انتخاباتی ترامپ با روسیه) مانع‌تراشی کند. همچنین اعلام شده که براساس یک نظرسنجی جدید تقریبا نیمی از امریکایی‌ها حامی استیضاح دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا هستند.

 

ارسال نظر