اخبار

۱۳۹۶/۰۸/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۶۷۰

جلوی واردات محموله برنج آلوده گرفته شد

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: مجلس بطور جدی بر عملکرد دستگاه‌های مسول نظارت دارد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و کوتاهی با آنها برخورد می‌کند، چنانکه چندی پیش با واردات برنج‌هایی که مشکوک به آلودگی بودند برخورد شد و به آنها اجازه واردات داده نشد. بهروز بنیادی درباره وضعیت سلامت برنج‌های وارداتی به کشور اظهارداشت: برای واردات برنج به کشور قوانین سختگیرانه‌یی مطابق با استاندارد‌های جهانی و بعضا سختگیرانه‌تر تعیین شده و دستگاه‌های مسول مجدانه مراقب اجرای این مقررات هستند.

او افزود: تمامی برنج‌هایی که از مبادی رسمی کشور وارد می‌شوند توسط سازمان استاندارد و سازمان غذا و دارو نمونه‌گیری و بررسی می‌شوند و امکان واردات برنج غیرکیفی و آلوده به کشور از مبادی رسمی وجود ندارد.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظارت بر سلامت برنج‌های وارداتی از کشور مبداء و از زمین‌‌های کشاورزی آنها شروع می‌شود و در صورت مشاهده هرگونه مشکل اجازه واردات به آنها داده نمی‌شود. او ادامه داد: «آنچه مسلم است بخشی از نیاز کشور به برنج باید از مسیر واردات تامین شود و از این رو بهتر است شرایطی فراهم شود تا واردکنندگان رسمی و قانونی بتوانند نیاز کشور را تامین کنند و در غیر این صورت آنچه که به صورت غیرقانونی و قاچاق وارد شود ممکن است برنج‌ بی‌کیفیت و آلوده باشد.» چندی پیش برخی از نمایندگان مجلس در ارتباط با واردات 100 هزار تن برنج مشکوک به آلودگی (بیش از اندازه بودن میزان آرسنیک موجود در برنج) از مجاری غیرقانونی هشدار داده بودند.

سازمان‌ها نمی‌خواهند جرایم اقتصادی‌‌شان را پیگیری کنیم

رییس پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه در زمینه جرایم اقتصادی با اکثر سازمان‌ها و نهادهای اقتصادی در ارتباط هستیم، گفت: برخی از سازمان‌ها تمایل زیادی به همکاری با ما ندارند و نمی‌خواهند؛ به جرایم اقتصادی‌‌شان بپردازیم.

محمدرضا مقیمی به ایلنا گفت: در بحث فرار مالیاتی اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و همکاری بسیار خوبی با حوزه مالیاتی وزارت امور و دارایی داشته‌ایم، گفت: بیشترین پرونده‌ها در زمینه فرار مالیاتی با همکاری پلیس آگاهی و این وزارتخانه حل شده و توانستیم در این بخش از جرایم اقتصادی در برگشت وجوه مالیاتی به دولت جمهوری اسلامی کمک کنیم.

رییس پلیس آگاهی ناجا اظهار کرد: جرم‌های اقتصادی ممکن است؛ با توجه به زمانبندی و فضای کشور تغییر می‌کند بطور مثال در یک منطقه تبانی در معاملات دولتی در اولویت قرار می‌گیرد. همچنین پول‌شویی یکی از موضوعات پراهمیتی است که ما توجه زیادی به آن داریم و در این زمینه نیز با پلیس اینترپل همکاری‌های بین‌المللی نیز داریم. مقیمی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات که در دستور کار قرار دارد، رسیدگی به جرایم بیمه‌یی است، گفت: مردم پلیس آگاهی را بیشتر با جرایم سرقت و جنایی می‌شناسند، اما یکی از پلیس‌های تخصصی که برای ما اهمیت بسیاری دارد، پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی است که خوشبختانه تاکنون اقدامات خوبی را انجام داده است و افرادی که در این زمینه کار می‌کنند، متخصص هستند و در حالی که عملیات‌های مختلف را در زمینه جرایم اقتصادی انجام می‌دهند، آموزش‌های لازم را نیز در این‌ زمینه فرا می‌گیرند. او با بیان اینکه پلیس آگاهی ناجا در زمینه جرایم اقتصادی با اکثر سازمان‌ها و نهادهای اقتصادی در ارتباط است، گفت: برخی از سازمان‌ها تمایل زیادی به همکاری با ما ندارند و نمی‌خواهند ما به جرایم اقتصادی آنها بپردازیم.

خشم فروخورده از عوامل خودکشی در دخترانِ دانش‌آموز

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: . در پسرها خشونت و در دخترها خشم بالاتر است. پسرها خشونت را بروز می‌دهند که منجر به کارهای خطرناک می‌شود، اما دخترها چون بروز نمی‌دهند به شکل خشم باقی می‌ماند و بعد سر خودشان بلا می‌آورند که منجر به خودکشی در دختران می‌شود. عباس‌علی باقری در رابطه با خودکشی دانش‌آموزان و تحقیقات آموزش و پرورش در این رابطه اظهار کرد: اداره‌یی مستقل به نام اداره پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در این رابطه فعال است؛ همچنین اداره مشاوره در این مورد فعالیت می‌کند و به صورت تخصصی مشغول پیگیری مسائل در این حوزه است.

او افزود: متاسفانه در بیشتر مواقع به معلول پرداخته می‌شود؛ وقتی حادثه‌یی پیش می‌آید و خروجی‌های آن ظاهر می‌شود، تازه به دنبال این می‌رویم که با آن مقابله کنیم، در حالی که وقتی تحقیقات را انجام می‌دهیم متوجه می‌شویم که دخترهای دبیرستانی دچار نوعی خشم فروخورده هستند که باعث می‌شود، در جایی آن را بروز دهند. باقری اظهار کرد: باید تلاش کنیم که برای این ماجرا کاری انجام دهیم؛ یعنی به صورت تخصصی روی این موضوع کار کنیم. متاسفانه خانواده و مدرسه آموزش‌های لازم را به فرد نمی‌دهند.

او به ایلنا گفت: مهم‌ترین مشکل این است که نهادهایی که وظیفه تربیت را برعهده دارند، وظیفه خود را بطور کامل انجام نمی‌دهند؛ مثل خانواده یعنی تا شش سالگی که فرد در خانه است، آموزشی به او داده نمی‌شود. خانواده نمی‌داند که فرزندپروری چه معنی می‌دهد و باید با فرزند خود چطور رفتار کند و استعدادهای او را کشف کند. خانواده نمی‌داند که فرزند چه نوع بازی‌ را دوست دارد و تمایل دارد چه کاری را انجام دهد.

وی افزود: زمانی که فرد بخواهد، گواهینامه بگیرد؛ باید چندین ساعت آموزش عملی و نظری را بگذراند؛ ولی برای فرزندپروری یک ساعت هم به والدین آموزش داده نمی‌شود و در چنین شرایطی شخصیت کودک آسیب دیده می‌شود که در مدرسه هم این پروسه ادامه پیدا می‌کند. بطور مثال یک کلاس 37 نفره در تهران این قابلیت را ندارد که معلم بطور دقیق آموزش و پرورش را در آن انجام دهد.

باقری گفت: هماهنگی بین خانواده و مدرسه وجود ندارد، عدم همسویی آنها و نهادهای بیرونی مثل رسانه‌ها و نهادهای اجتماعی باعث می‌شود که تربیت کودک به درستی صورت نگیرد و بچه‌ها مهارت‌های لازم را به دست نیاورند. کسی به آنها یاد نمی‌دهد که وقتی با یک مساله ناامیدکننده برخورد کردند، چه واکنشی داشته باشند؛ یعنی مدرسه هم به خاطر کمبود فضا و نیروی انسانی و عدم هماهنگی خانواده‌ها هم کاری انجام نمی‌دهد.

 

 

ارسال نظر