انتشار ۶۰۰ هزار پست مرتبط با اربعین در فضای مجازی

۱۳۹۶/۰۸/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۸۹۰
انتشار ۶۰۰ هزار پست مرتبط با اربعین در فضای مجازی

مهر   بررسی رفتار کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی توییتر، اینستاگرام و تلگرام طی ۲هفته گذشته از انتشار نزدیک به ۶۰۰ هزار پست مرتبط با واقعه اربعین حسینی حکایت دارد.

 بازتاب فعالیت کاربران شبکه‌های اجتماعی با موضوع اربعین در بستر توئیتر، اینستاگرام و تلگرام از سوی سامانه رصد و تحلیل فضای مجازی (پایشگر) مورد بررسی قرار گرفت.  برمبنای تحلیل صورت گرفته، از ابتدای پیاده روی زائران ایرانی به سمت کربلای معلی تاکنون (حدود ۲هفته) کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی مختلف با انتشار کلیدواژه‌هایی چون اربعین، پیاده روی، موکب و عمود اربعین، محتوای قابل توجهی را درخصوص این واقعه دینی به اشتراک گذاشتند.  بررسی‌ها نشان می‌دهد که در ۳شبکه اجتماعی توییتر، تلگرام و اینستاگرام که بیشترین طرفدار را در میان کاربران ایرانی دارند، نزدیک به ۶۰۰ هزار پست با محتوای اربعین منتشر شده است.  براین اساس کاربران شبکه اجتماعی تلگرام ۳۰۰هزار پست با موضوع اربعین منتشر کرده‌اند که تعداد بازدیدهای صورت گرفته یک میلیارد و تعداد کانال‌هایی که به انتشار محتوای اربعین پرداخته‌اند ۳۴هزار کانال اعلام شده است.  در همین حال تعداد ۲۱۳هزار پست با هشتگ‌های مرتبط با اربعین در شبکه اجتماعی توییتر منتشر شده است که ۱۷۵هزار لایک داشته و ۵۱ هزار کاربر به انتشار این محتوا پرداخته‌اند.

از سوی دیگر ۳۶ هزار کاربر در شبکه اجتماعی اینستاگرام نیز ۷۷هزار پست مرتبط با اربعین منتشر کرده‌اند که در مجموع ۶۵ میلیون لایک به همراه داشته است.