شکلکها تئاتر فجر را تسخیر کردند
پس از اقدام عجیب تهیهکنندگان کاتالوگ جشنواره سی و ششم تئاتر فجر مبنی بر گرفتن عکس هنرمندان با الهام از ایموجیهای فضاهای مجازی حال نوبت شکلکی شدن تبلیغات جشنواره است. در هر دورهیی از برگزاری جشنواره بینالمللی تئاتر فجر دستاندرکاران برگزاری این رویداد هنری گاهی به دلیل ناآگاهی و گاهی به دلیل نداشتن نگاه تخصصی و کارشناسانه در حوزههای تبلیغات و اقلام تبلیغاتی، اقداماتی را انجام میدهند که باعث طرح نقدهای جدی توسط جامعه مخاطب و اهالی هنر میشود. این اتفاق در دورههایی با طراحی و چاپ پوستر رخ داده و امسال در دوره سی و ششم در برخی از اقلام تبلیغات دیده میشود.
سی و ششمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر که سعی دارد حال و هوای متفاوتی در شکل و شیوه اجرا تجربه کند و برای توجیه حضور کارگردانها و هنرمندان مختلف در بخشهای به ظاهر کم شده و ساده جشنواره، شاخ و برگهای مختلفی را ایجاد کرده است، تجربهیی عجیب را در زمینه تبلیغات معتبرترین رویداد تئاتری ایران پیش رو گرفته است. مهر گزارش داده که گویا علاوه بر اینکه ایموجیها در فضای مجازی گریبان کاربران را گرفتهاند و هر گونه احساسی را به سردترین شکل ممکن منتقل میکنند سی و ششمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر نیز به واسطه دستاندرکاران برگزاریاش، گریبان خود را به دست این شکلکها داده است.
چندی پیش شاهد این بودیم که کارگردانهای حاضر در جشنواره سی و ششم اعلام کردند که تهیهکنندگان کاتالوگ از آنها خواستهاند تا عکسهایی از خود در حالت ایموجیهای فضای مجازی بگیرند و ارائه دهند(امری که بعدا مهدی رضاخانی، مدیر هنری در گفتوگو با مهر آن را غیرحرفهیی دانست) و حال این شکلکها وارد فضای تبلیغاتی جشنواره هم شدهاند.