اخبار
برگزاری کنفرانس ملی فرهنگ سازمانی
دومین کنفرانس ملی فرهنگ سازمانی با رویکرد اخلاق حرفهیی و دومین جایزه مسوولیت اجتماعی مدیریت، توسط انجمن مدیریت ایران و همکاری دانشگاه خاتم و با مشارکت و حمایت سازمانها و نهادهای مختلف علمی و اقتصادی و به ریاست مجید قاسمی رییس هیاتمدیره انجمن مدیریت ایران و رییس دانشگاه خاتم و با همکاری بانک پاسارگاد، در تاریخهای 24 و 25 بهمن سال 1396 برگزار خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی بانک پاسارگاد، آذر صائمیان دبیر این کنفرانس با اعلام این خبر گفت: توسعه و ترویج فرهنگ سازمانی مبتنی بر اخلاق حرفهیی در نظام فکری فردی، سازمانی و اجتماعی، دستیابی به ارزشها و الگوهای مناسب رفتار حرفهیی در توسعه پایدار و ارائه آخرین دستاوردهای علمی و کاربردی در فرهنگ سازمانی با رویکرد اخلاق حرفهیی از اهداف برگزاری این کنفرانس است. وی در ادامه با اشاره به محورهای کنفرانس که در سه گروه حوزه فردی، حوزه سازمانی و حوزه اجتماعی طبقهبندی میشوند، افزود: روانشناسی اخلاق فردی، سبک زندگی و رفتار مبتنی بر اخلاق، شاخصهای توسعه اخلاقی، قوانین طلایی اخلاق فردی (Golden Rules) و چالشهای ارزشی، اخلاقی و راهکارهای بهبود آن در حوزه فردی، ابعاد و مولفههای نظام اخلاقی-فرهنگی در سازمانها، منشور اخلاقی و نحوه تدوین آن، راهبردهای فرهنگ سازمانی مبتنی بر کسب تعالی اخلاقی، الگوسازی و توسعه اخلاق حرفهیی در مدیران بخش دولتی- خصوصی، ارزیابی و حسابرسی فرهنگی و ارزشی در سازمانها و مبانی اخلاقی فناوریها (فناوریهای همگرا در چارچوب توسعه پایدار) در حوزه سازمانی، اخلاق و محیطزیست، راهبردهای اخلاق در مسوولیت اجتماعی، ابعاد و مولفههای شهروند حرفهیی (حقوق شهروندی-رفتار شهروندی)، اخلاق در رسانهها و فضای مجازی و اخلاق، اقتصاد، قانون در حوزه اجتماعی از مولفههای این کنفرانس هستند.
رییس شورای سیاستگذاری مجله مدیریت، همچنین با اشاره به برگزاری دومین جایزه مسوولیت اجتماعی مدیریت که همزمان با کنفرانس ملی فرهنگ سازمانی برگزار میشود، چهار محور اصلی این مهم را برشمرد و ادامه داد: مسوولیت مدیریت، مسوولیت اقتصادی (سودآوری که فلسفه وجودی شرکت است)، مسوولیت قانونی (پیروی از قوانین که مشخصکننده میزان پایبندی و تعهد سازمانها به قوانین و مقررات است)، مسوولیت اخلاقی (میزان تعهد و پایبندی به موضوعات اخلاقی بهعنوان مهمترین بخش از عملکرد که سایر مسوولیتها را نیز تحتالشعاع خود قرار میدهد) و مسوولیت داوطلبانه و بشردوستانه از محورهای مسوولیتهای اجتماعی هستند. در جایزه مسوولیت اجتماعی مدیریت،
20 زیرمعیار از این 5 محور در سازمانها
مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. وی در ادامه با اشاره به این نکته که موضوع اخلاق حرفهیی با فرهنگ سازمانی عجین است، اظهار داشت: نهادینهسازی اخلاق حرفهیی، پیششرط موفقیت سازمانهاست و اشاعه آن میتواند به تقویت فرهنگ سازمانی کمک کند. وی با بیان اینکه رعایت اصول اخلاقی به مزیت رقابتی سازمانها کمک میکند، افزود: اگر هدفهای اخلاقی را به خوبی شناسایی کنیم و به عنوان اصول پایه اخلاق حرفهیی قرار دهیم، میتوانیم به پایبندی سازمانها به مسوولیتهای اجتماعی امیدوار باشیم. صائمیان با تاکید بر این نکته که 500 شرکت برتر دنیا پایبندی خود را به موضوعات مسوولیت اجتماعی و اخلاق حرفهیی در قالب تدوین و اجرای استراتژیهای سازمانی نشان دادهاند، تصریح کرد: در دومین کنفرانس فرهنگ سازمانی، مفاهیم ساده در اخلاق حرفهیی مدیریت تبیین خواهد شد؛ موضوعاتی که اکنون به چالش مهم بهرهوری و اثربخشی سازمانها تبدیل شدهاند. وی از مسوولیتپذیری، پاسخگویی، داشتن حق دسترسی به اطلاعات و انتخاب، عدالت و انصاف، سلامت اداری، شفافیت، استقلال حرفهیی، خودفهمی، بیطرفی و... بهعنوان برخی از این مفاهیم یاد کرد و گفت: با عمیق شدن در مفاهیم اخلاق حرفهیی، سازمان میتواند در بحث حرفهیی شدن، به شرایط مطلوبی دست پیدا کند.
برگزاری چهارمین جشنواره سالانه «بانک محبوب من»
چهارمین جشنواره سالانه «بانک محبوب من» با هدف اعتلای سطح کیفی خدمات بانکداری و بهبود ارتباط مردم با بانکها و موسسات مالی برگزار میشود. به گزارش مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر، در این جشنواره در خصوص خدمات بانکی از مشتریان بانکها نظرسنجی اینترنتی به عمل آمده و در پایان، بانک برتر یا محبوبترین بانکهای کشور از دید مشتریان انتخاب خواهند شد. بر این اساس، ایجاد فرصتی برای نظر دادن مشتریان بانکها در خصوص خدمات با یک جامعه آماری بالا، ارتباط بیواسطه میان مدیران ارشد بانکها و مشتریان، افزایش رضایتمندی مشتریان با آگاه کردن مدیران بانکی کشور از نظرات مردم، فرصت بیشتر دیده شدن مشتریان در فرآیندهای تصمیمگیری نظام بانکداری، ایجاد فضای رقابتی سالم میان بانکهای کشور و... از دیگر اهداف برگزاری چهارمین جشنواره سالانه «بانک محبوب من» است.
ارتباط تلفنی با معاون مالی و اقتصادی بانکشهر
جلسه ارتباط مستقیم تلفنی با مدیران بانکشهر این هفته با حضور معاون مالی و اقتصادی بانک برگزار میشود. به گزارش مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانکشهر، جلسه ارتباط مستقیم تلفنی این هفته با حضور صمدی معاون مالی و اقتصادی و هیات همراه، در سامانه نظارت و ارتباطات مردمی 8655 برگزار میشود. براین اساس، شهروندان، مشتریان و همکاران میتوانند روز چهارشنبه 13 دی ماه از ساعت 10 تا 12 از طریق شماره تماس 8655 هرگونه پرسش، انتقاد، پیشنهاد، شکایت و تقدیر خود از عملکرد این حوزه را مطرح کنند. گفتنی است، سامانه 8655 برای رسیدگی به درخواستها، شکایتها، انتقادها و پیشنهادهای مشتریان، همکاران و شهروندان بانکشهر، راهاندازی شده است که از این طریق هر هفته یکی از مدیران یا معاونان بانک، پاسخگوی موضوعات حوزه مربوطه خواهد بود.