اخبار

۱۳۹۶/۱۰/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۳۶۵

 بلاتکلیفی قیمت‌ نان

ایسنا  چندی پیش در کارگروه تنظیم بازار مجوزی برای افزایش ۱۵درصدی قیمت نان داده و قرار شد از اول آذر ماه قیمت‌های جدید در نانوایی‌های دولتی‌پز اعمال شود، اما در همان روز رییس‌جمهور دستور داد که این مصوبه اجرا نشود و قیمت نان هیچ تغییری نکند. رییس اتاق اصناف گفت: قیمت نان هیچ‌گونه افزایشی نخواهد داشت. علی فاضلی اظهار کرد: برای جلوگیری از افزایش قیمت نان پیشنهاد ما این بود که شاهد افزایش حامل‌های انرژی نباشیم و قیمت‌ حامل‌های انرژی همچون سال ۱۳۹۳ باشد. او افزود: همچنین پیشنهاد کردیم که حداقل حق بیمه کارفرمایان تا سقف پنج کارگر اعمال شود تا بدین‌ترتیب بخشی از مشکلات این صنف برطرف شود. رییس اتاق اصناف ایران توضیح داد: هنوز مسوولان در این زمینه پاسخ نداده‌اند اما پیشنهادمان را طی نامه‌یی به معاون اول رییس‌جمهوری ارسال کرده‌ایم که امیدواریم این پیشنهادات مورد توجه قرار گیرد.

 بخشش جرایم بیمه تامین اجتماعی

پایگاه خبری اتاق ایران    رییس اتاق اصفهان بخشش جرایم بیمه تامین اجتماعی را اقدام ارزشمند از سوی سازمان تامین اجتماعی برشمرد و گفت: در شرایطی که کارفرماها با مشکلات متعددی روبه‌رو هستند این قبیل بخشش نوعی تنفس برای آنان ایجاد می‌کند. سیدعبدالوهاب سهل‌آبادی در دیدار هیات رییسه اتاق اصفهان با مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان افزود: تعامل سازمان تامین اجتماعی با کارفرمایان در موضوع حق بیمه می‌تواند به بقا و فعالیت واحدهای تولیدی کمک کند. او تصریح کرد: هیچ کارفرمایی نمی‌خواهد حق بیمه کارگرانش به تعویق بیفتد ولی شرایط اقتصادی و کاهش تقاضا باعث بروز مشکل برای وی شده است. سهل‌آبادی با اشاره به صنعتی بودن استان اصفهان و فعالیت بیش از 8 هزار واحد تولیدی گفت: در شرایط رکود اقتصادی استان اصفهان بیشترین آسیب را دیده است و در این شرایط کارفرماها با چالش‌های بسیاری روبه‌رویند. رییس اتاق اصفهان اضافه کرد: کاهش تقاضا و انباشت عرضه از یک طرف و بدهی بانکی، مالیات و بیمه تامین اجتماعی و حقوق کارکنان از طرف دیگر فشار را بر کارفرماها بیشتر کرده است. از سوی دیگر محمد گورابی مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان در این نشست گفت: سه‌جانبه‌گرایی بین کارگر، کارفرما و سازمان تامین اجتماعی می‌تواند عامل تعادل بخشی فضای اقتصادی استان باشد. او از آمادگی اداره کل تامین اجتماعی استان اصفهان برای تعامل با بخش خصوصی با هدف حل مسائل و مشکلات بیمه تامین اجتماعی خبر داد و گفت: با تعامل و برقراری رابطه برد-برد می‌توان بسیاری از مشکلات را برطرف کرد. گورابی سازمان تامین اجتماعی را امانتدار حق بیمه کارگران و کارفرمایان دانست گفت: دوام و بقای سازمان تامین اجتماعی به تعامل سازنده با کارفرما و کارگران است. او تاکید کرد: سازمان تامین اجتماعی مکلف به پرداخت حقوق ماهیانه به مستمری بگیران است و باید بتواند منابع و مصارف خود را متعادل کند.

 موسسین شورای راهبردی اصناف ایران معرفی شدند

صنعت  شورای راهبردی اصناف ایران که مدتی پیش با مشارکت فعالانه گروهی از افراد نام آشنای اصناف شکل گرفته بود هفته گذشته اعلام موجودیت کرد و روز گذشته اسامی هیات موسسین خود را اعلام کرد. این شورا هدف از تشکیل این نوع اقدامات را کمک به اعتلای هرچه بیشتر نام و جایگاه اصناف ایران اعلام کرد که از طریق ارائه مشورت‌های راهبردی در پی شناسایی و اولویت‌بندی مسائل حوزه اصناف، ترسیم افق توسعه‌یی اصناف و طراحی خط‌مشی‌ها و استراتژی‌های صنفی، نقش آفرینی در تصمیم‌گیری‌های کلان، بهره‌مندی از نظرات نخبگان و تدوین شاخص‌ها جهت نیل به اهداف سند چشم‌انداز 1404 و اقتصاد مقاومتی فعالیت خواهد کرد. علی توسطی، رییس اتحادیه ماشین‌آلات صنعتی و کشاورزی در گفت‌وگو با «بازار و تجارت» اعضای مرکزی این شورا را شامل 15 نفر از فعالان صنفی آگاه اعلام و آنها را معرفی کرد. او افزود: على توسطى، ابوالفضل رجب‌زاده، محسن خردمند، سیدمهدى میرمهدی کمجانى، جلیل غفاری رهبر، جلال‌الدین محمدشکریه، سیدمجید شجاع، فرهادعزت پور، عباس رمدانی، ابوالقاسم کاشفی، محمود آموزگار، على اژدرکش، اسماعیل الهیان، عبدالله اقبالی و منصور حسینی از موسسین این شورا هستند. او گفت: چندین کمیته در شورای راهبردی تشکیل شده است و هر کدام مجموعه‌یی از افراد شاخص صنفی و کارشناسان خبره را در درون خود جای داده و خواهد داد. توسطی اظهار کرد: هیات رییسه شورا ترکیبی

3 نفره دارد که شامل رجب‌زاده به‌عنوان نایب‌رییس و حسینی به‌عنوان دبیر فعالیت خواهند داشت. رییس اتحادیه ماشین‌آلات صنعتی و کشاورزی گفت: هدف اصلی شورا بحث و تبادل‌نظر با همه ارکان حاکمیت به ترتیبی است که شورای مرکزی تعیین می‌کند.

 نمایشگاه‌ها منجر به احیای بازار می‌شود

پایگاه خبری اتاق ایران   رییس اتاق اصناف مشهد معتقد است: نمایشگاه‌های بهاره برخلاف اینکه به نظر می‌رسد به بازار لطمه می‌زنند، در صورتی که به صورت قانونی و دارای مجوز اتاق‌های اصناف باشد، موجب احیای بازار و توجه مردم به واحدهای صنفی می‌شود. محمود بنانژاد در مورد برگزاری نمایشگاه‌های بهاره می‌گوید: نمایشگاه‌های موقتی که در فصل‌های مختلف چون بهار و پاییز برگزار می‌شوند، نقطه قوتی برای راه افتادن دوباره بازار و بیدار شدن واحدهای صنفی پس از رکودی است ماه‌هاست گرفتارش شده است. به اعتقاد بنانژاد؛ در واقع تبلیغات گسترده در سطح شهر و شور و نشاطی که برای خرید روزهای قبل از عید نوروز توسط برگزاری این نمایشگاه‌ها در شهر حاکم می‌شود اتفاق مثبتی است و به بازار کمک می‌کند. مردم در حالت طبیعی شاید به فکر خرید و تکاپوی گشت زنی در بازار نباشند اما تبلیغات و برگزاری نمایشگاه به این موضوع کمک می‌کند. نمایشگاه‌های بهاره مانند زنگی هستند که آمدن نوروز را خبر می‌دهند. او در ادامه می‌گوید: سال گذشته نمایشگاه‌های بهاره و پاییزه را در شهر مشهد برگزار کردیم و اتفاقا با مخالفت‌هایی هم مواجه شدیم اما نتیجه آن مثبت و به نفع بازار تمام شد.

 

ارسال نظر