برف گیشه سینماها را سرد کرد
بارش برف سنگین در تهران علاوه بر آنکه برای مردم شهر نشاطآور بود، باعث رکود فعالیت در سینماها شد بهطوری که به گفته رییس انجمن سینماداران در روز یکشنبه هیچ یک از سانسهای نمایش فیلم تا بعدازظهر مشتری نداشتند و بعد از آن هم مشتریشان محدود بود.
محمد قاصداشرفی رییس انجمن سینماداران ایران درباره تاثیر بارش برف تهران در فروش سینماها اظهار کرد: عملا روز دوشنبه سینماها از بعدازظهر فروش خود را آغاز کردند، یکشنبه ۸ بهمنماه که بارندگی شدت گرفت با وجود تعطیلی مدارس و دانشگاهها تا بعدازظهر هیچ سینمایی مشتری نداشت و به تدریج که هوا بهتر شد، مشتریها به دیدن فیلمهایی که علاقهمند بودند، نشستند که البته این استقبال هم بسیار محدود بود.
او ادامه داد: با وجود این، ما خوشحالیم که مردم در شادی بودند. بهترین روزی بود که برای همه تهرانیها سپری شد و در روحیه مردم تاثیر بسیاری گذاشته است. مدیر سینما «ماندانا» با اشاره به شروع جشنواره فجر از پنجشنبه و همچنین بارش برف به ایسنا گفت: سینماها اکنون در تدارک جشنواره فیلم فجر هستند تا اگر نواقصی در سینماهای خود دارند آن را برطرف کنند. مثلا من سالن اصلی سینما را تا جشنواره فجر تعطیل کردهام تا رنگ و ترمیم شود.
او همچنین بیان کرد: اکنون حال و هوای جشنواره بیشتر در سینماها به چشم میخورد تا اکرانهای عادی. سالنهای اصلی سینماها هم که بسیار در فروش سینما موثر هستند، اکنون تا شروع جشنواره بسته شدهاند. افرادی هم که علاقهمند به دیدن فیلم هستند درگیر گرفتن بلیت برای جشنواره هستند، لازم است به این نکته هم اشاره کنم که تقریبا تمام سینماها مجهز به سیستم پخش D سینما هستند تا بتوانند فیلمها را با صدا و تصویر عالی مشاهده کنند. رضا سعیدیپور مدیر پردیس سینما «آزادی» با اشاره به تاثیر بارش برف و همچنین نزدیک شدن به ایام جشنواره فیلم فجر در فروش سینماها بیان کرد: همه ساله نزدیک جشنواره فجر که میشویم دیگر فیلمهای جدیدی اکران نمیشوند و روزها و هفتههای پایانی نمایش خود را پشت سر میگذارند زیرا بعد از جشنواره قرار است، فیلمهای جدیدی اکران شوند. به همین دلیل اکثر مردم این فیلمها را دیدهاند و دیگر رغبتی به سینما رفتن ندارند و خودشان را برای جشنواره فیلم فجر آماده میکنند.
او ادامه داد: به همین دلیل ما همیشه قبل از جشنواره فجر افت نسبی فیلمها را داشتهایم، اینبار هم که با بارش برف و سرما و یخبندان مواجه شدیم، ریزش مخاطب بیشتر و محسوستر بود و این مساله نه فقط برای تهران بلکه در همه شهرستانها این طور بوده است.