ایرانشهر

۱۳۹۶/۱۱/۲۶ - ۰۰:۲۵:۵۲
کد خبر: ۱۱۶۹۹۳

تمایل 3 شرکت‌ امریکایی برای ساخت مسکن مهر پردیس

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با بیان اینکه نمایندگان 3 شرکت‌ امریکایی برای احداث خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن مهر اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: با دستور موقت معاون امور مالیاتی حساب مسکن مهر پردیس باز شد.

 به گزارش ایلنا، سعید غفوری در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهر جدید پردیس با اشاره به حضور شرکت‌های خارجی و داخلی برای تامین سرمایه و عملیات اجرایی خدمات زیربنایی و روبنایی مساکن مهر این منطقه اظهار کرد: در این همایش ۶۰ میز مذاکراتی بین سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی تشکیل می‌شود که هدف از برگزاری این مذاکرات انعقاد قرارداد برای عملیات اجرایی خدمات زیربنایی و روبنایی در مسکن مهر با حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و عمومی است.

وی با بیان اینکه ارتقای رفاه ساکنین مسکن مهر پردیس در اولویت ما قرار دارد، اظهار کرد: هدف از برگزاری این همایش و انجام این مذاکرات احداث خدمات روبنایی و زیربنایی و ایجاد ارزش افزوده در این منطقه است که البته سرمایه‌گذاران هم می‌توانند از پتانسیل موجود در سایت ۸۲هزار واحد مسکونی در این منطقه استفاده کنند.

این مقام مسوول در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه شرکت‌هایی از کشورهای خارجی پای میز مذاکره برای احداث خدمات روبنایی و زیربنایی مسکن مهر پردیس آمده‌اند، گفت: شرکت‌هایی از کشورهای امریکا، ایتالیا، انگلستان، اتریش، ترکیه، چین، روسیه، آلمان و کره جنوبی وارد مذاکره شده‌اند که با ترکیه و کره جنوبی وارد مراحل اجرایی هم شده‌ایم. غفوری در پاسخ به اینکه آیا پیشنهاد شهرک‌سازی در پردیس هم از سوی شرکت‌های خارجی شده‌ است، گفت: چینی‌ها پیشنهاد شهرک‌سازی در پردیس را داده‌اند اما اولویت ما تکمیل مسکن مهر این منطقه است.

وی در پاسخ به اینکه آیا مشکل مسدود شدن حساب‌های مسکن مهر پردیس برای برداشت هزینه مالیات رفع شده است، گفت: برای رفع این مشکل با مدیران در سطوح عالی و نمایندگان مجلس وارد مذاکره شده‌ایم و جلسات متعددی برگزار شده است. وی افزود: با دستور معاون امور مالیات حساب‌های شرکت عمران شهر جدید پردیس به صورت موقت باز شد و به احتمال ۹۰درصد می‌توانیم، ثابت کنیم که تنها ۳۰۰هزار تومان به ازای هر واحد مسکونی نیز باید مالیات پرداخت شود. این مقام مسوول ادامه داد: متاسفانه سازمان امور مالیاتی شعبه شمال شرق تهران به اشتباه قصد برداشت ۶.۷میلیارد تومان از حساب‌های شرکت عمران پردیس بابت مالیات را داشت که چنین رقمی اساسا برای محاسبه مالیات مسکن مهر پردیس اشتباه است.

آخرین وضعیت برپایی نمایشگاه‌های بهاره

شهردار تهران با اشاره به اعتراض مغازه‌داران نسبت به دستفروشی در مقابل مغازه‌های خود، بر لزوم حل و فصل دستفروشی مقابل مغازه‌ها تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، محمدعلی نجفی در تشریح همکاری شهرداری تهران با اتاق اصناف برای عدم برگزاری نمایشگاه‌های بهاره، گفت: آن بخشی از کار که مربوط به شهرداری تهران بوده درباره برگزاری نمایشگاه‌های بهاره کاملا محدود شده، به شکلی که غیر از دو، سه مورد که مجوز داده شده مجوز دیگری برای برگزاری نمایشگاه‌های بهاره توسط شهرداری تهران داده نشده است.

وی افزود: البته استانداری تهران برنامه‌های خاص خود را دارد که من در جریان آنها نیستم، ولی از اتاق اصناف درخواست کردیم پیشنهادی که به شهرداری تهران ارائه کرده است را به استانداری تهران نیز ارائه کند. اتاق اصناف نیز پیش‌تر اعلام کرده بود که با برگزاری حراج‌های واقعی در شب عید زمینه لازم برای تامین مایحتاج شهروندان با قیمت مناسب را فراهم کند. نجفی ادامه داد: ما درخواست کردیم که این پیشنهاد به استانداری تهران ارائه شود که یا جلوی برگزاری نمایشگاه‌های بهاره را بگیرند یا اینکه آنها را محدود کنند. از نتیجه ارائه پیشنهاد اتاق اصناف به استانداری تهران بی‌اطلاع هستم، اما می‌دانم که مذاکراتی در این خصوص آغاز شده بود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به موضوع اعتراض اصناف در ارتباط با دستفروشی مقابل مغازه‌ها افزود: اصناف اعتراضی نسبت به دستفروشان دارند که در بسیاری از محله‌های تجاری تهران تعداد زیادی دستفروش که اتفاقا مردم بیشتر از آنها خرید می‌کنند مقابل مغازه‌ها وجود دارند که لازم است این مشکل به نحوی حل و فصل شود. از این رو، شهرداری تهران نیز پیگیر است تا نسبت به این مشکل اقدامات لازم انجام شود.

 

ارسال نظر