اخبار

۱۳۹۶/۱۱/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۰۳۴

افتتاح شعبه نمونه بانک انصار تحت نظارت علمای شیعه

نخستین شعبه نمونه بانکداری ‌اسلامی بانک انصار تحت نظارت علمای شیعه و اهل سنت در ارومیه استان آذربایجان غربی افتتاح شد. با گشایش شعبه نمونه بانکداری اسلامی تحت نظارت مشترک علمای شیعه و اهل سنت در ارومیه، استان آذربایجان‌غربی هم به شبکه بانکداری نمونه اسلامی پیوست. در آیین افتتاح این شعبه که با هدف ارائه خدمات بانکی به هموطنان اهل سنت استان آذربایجان غربی صورت گرفت، بر اعتمادآفرین بودن این حرکت بانک انصار و تسری آن به همه استان‌های دارای ساکنین اهل سنت تاکید شد. به گزارش اداره کل روابط‌عمومی‌ و تبلیغات در نشست آغازین این افتتاحیه که در سالن جلسات مجتمع حمزه استان آذربایجان‌غربی برپا شد، ابراهیمی، بانک ‌انصار را بانکی معرفی کرد که قاعده سود حداکثری بانک‌های تجاری را به هر قیمتی تعقیب نمی‌کند و با اولویت دادن به مسوولیت‌های اجتماعی خود و با اتکال به خداوند بزرگ شاهد برکت‌افزایی التزام عملی به موازین شرعی در حوزه بانکداری بوده است. وی گفت: تاسیس بانک انصار با پیشینه صندوق قرض‌الحسنه و موسسه اعتباری، واکنش مسوولان وقت به تحولات محیطی، توسعه نیازهای مشتریان و احساس مسوولیت مبتنی بر مدیریت جهادی و استحکام بانکداری اسلامی بود.   مدیرعامل بانک‌انصار با تشکر از پیام رییس کل محترم بانک مرکزی و حمایت‌های ایشان از این نوآوری بانکی با برشمردن مزیت‌های رقابتی این بانک در عرصه قرض‌الحسنه، شفافیت اطلاعاتی، اقتصاد مقاومتی، سلامت اداری، بانکداری اسلامی و اشتغال‌زایی افزود: اگر امروز شاهد بازگشایی برخی کارخانه‌های بسته شده این استان و بازگشت کارگران آنها به سرکارشان هستیم، برگرفته از رویکرد بانک انصار در حمایت از شرکت‌ها و بنگاه‌های کوچک و متوسط و خدمت به مردم و اقشار متوسط و ضعیف است.  ابراهیمی در ادامه با اشاره به حضور دوازده و نیم میلیون مشتری در بانک انصار و تاثیر بانکداری خرد بر کاهش معوقات بانکی، رونق تولید در کشور و کمک به اقشار ضعیف و متوسط اظهار داشت: در حوزه بانکداری خرد ورود ما همواره با سیاست اشتغال‌زایی همراه بوده است و ارائه خدمت به همه مردم اهل سنت برای ما یک اولویت است تا همچون سایر هموطنانمان برای آنان زمینه کار و اشتغال و سنت نیکوی ازدواج فراهم شود.  مدیرعامل بانک انصار تصریح کرد: باید در حوزه بانکداری اسلامی این الگوسازی‌های عملی ادامه یابد تا بتوان آن را به جهان اسلام معرفی کرد و در عرصه بانکداری بین‌المللی صاحب جایگاه شایسته شد.

تخفیف‌های بیمه ثالث تغییر کرد

براساس ماده ۶ آیین‌نامه جدید تخفیف عدم خسارت سالانه از ۱۰درصد به ۵ درصد کاهش یافته و حداکثر تخفیف همان ۷۰درصد خواهد بود که در یک دوره ۱۴ساله به حداکثر تخفیف می‌رسد.  تخفیف‌های عدم خسارت بیمه ثالث روز سه‌شنبه (۱۷بهمن ‌ماه) تغییر کرد. این تغییرات براساس آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۸ قانون بیمه شخص ثالث اعمال می‌شود. براساس ماده ۶ آیین‌نامه جدید تخفیف عدم خسارت سالانه از ۱۰درصد به ۵ درصد کاهش یافته و حداکثر تخفیف همان ۷۰درصد خواهد بود که در یک دوره ۱۴ساله به حداکثر تخفیف می‌رسد.  هر چند در نگاه اول این موضوع می‌تواند یک نکته منفی تلقی می‌شود اما باید خاطرنشان کرد، بیمه ایران برای جلوگیری از ضرر و زیان مالکان دوره انتظاری را در نظر گرفته است تا قیمت بیمه افزایش پیدا نکند. به عنوان مثال: تخفیف یک بیمه‌نامه با ۵ سال تخفیف در آیین‌نامه قدیم ۴۰درصد بود که در آیین‌نامه جدید ۳سال دوره انتظار در نظر گرفته شده تا بیمه با ۶ سال عدم خسارت تمدید شود اما این آیین‌نامه جدید یک امتیاز ویژه نیز برای بیمه‌گذاران دارد.

تقدیر موسسه عالی آموزش بانکداری از بانک آینده

در هشتمین گردهمایی روسای موفق شعب بانک‌های کشور، روسای شعب بانک آینده نیز مورد تقدیر قرار گرفتند.  در این گردهمایی که با عنوان «راهکارهای نوین در ارزیابی عملکرد شعب» و با حضور معاون نظارتی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، رییس موسسه عالی آموزش بانکداری ایران و مدیران بانک‌های کشور در سالن همایش‌های بانک محترم مرکزی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد از 3 رییس شعبه موفق بانک آینده تقدیر شد.  در این مراسم که محمدعلی بهزادان نایب‌رییس هیات‌مدیره و مدیران حوزه بازاریابی و امور شعب بانک آینده حضور داشتند از نعمت‌الله محمودی رییس شعبه معالی‌آباد شیراز، علیرضا صفری‌پور رییس شعبه الهیه تهران و حمیدرضا مفتاحی رییس شعبه اکباتان تهران به عنوان روسای موفق شعب بانک آینده تجلیل شد.  همایش روسای موفق شعب بانک‌های کشور همه ساله به همت موسسه عالی آموزش بانکداری ایران با اهداف مشارکت در دانش، تقویت مهارت‌های علمی و حرفه‌یی علوم بانکداری، انتقال تجربیات موفقیت‌آمیز و نیز تجلیل از زحمات و تلاش‌های روسای شبکه بانکی و دستیابی به آخرین فناوری‌ها و نوآوری‌های عرصه بانکی و دیدگاه‌های مدیران ارشد نظام بانکی کشور برگزار می‌شود.

توقف دریافت هزینه ثبت‌احوال در بانک‌ها

رییس کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی گفت: به علت هزینه‌دار بودن استعلام اطلاعات مشتریان از ثبت احوال، بانک‌ها هم این هزینه را از مشتریان دریافت می‌کنند.  به گزارش ایبنا، کوروش پرویزیان در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود اینکه بانک مرکزی اخذ کارمزد بابت استعلام اطلاعات مشتریان از ثبت احوال را ممنوع اعلام کرده بانک‌ها همچنان از این بابت هزینه‌یی دربافت می‌کنند، افزود: سازمان ثبت احوال این هزینه را از بانک‌ها دریافت می‌کند از این رو باید یا بانک مرکزی در تعامل با این سازمان، ترتیبی اتخاذ کند که ثبت احوال هزینه‌یی بابت استعلام اطلاعات مشتریان طلب نکند یا این هزینه را از محل دیگری تامین کند.  وی با بیان اینکه هیچ یک از دو راهکار هم‌اکنون اجرا نمی‌شود، گفت: بانک‌ها بابت هزینه‌یی که به ثبت احوال پرداخت می‌کنند از مشتری هم هزینه استعلام را دریافت می‌کنند.  اگرچه از ۱۵بهمن بانک مرکزی در بخشنامه‌یی، اقدام بانک‌ها را در اخذ کارمزد اضافی از مشتریان به عنوان هزینه استعلام اطلاعات مشتریان از ثبت احوال ممنوع کرده اما این هزینه در برخی بانک‌ها از مشتریان دریافت می‌شود.