۵۵ درصد منابع صنعت بیمه به دنبال سود بالا در بانک‌هاست

۱۳۹۶/۱۲/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۷۵۴

رییس کل بیمه مرکزی گفت: سود بالای بانکی باعث شده نه تنها مردم بلکه شرکت‌های بیمه نیز سرمایه خود را به بانک بسپارند و الان حدود ۵۵ درصد منابع صنعت بیمه در بانک‌هاست و این یک مشکل جدی است و نیاز به همفکری در سطح کلان دارد.

همتی، رییس کل بیمه مرکزی در سی‌امین صبحانه کاری بازار سرمایه با محوریت «نقش بیمه در توسعه بازار سرمایه» بر نقش بیمه‌های عمر در عمق بخشیدن به بازار سرمایه تاکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه مرکزی، همتی در سی‌امین صبحانه کاری کانون نهادهای سرمایه‌گذاری کشور گفت: توجه به رتبه ایران در توسعه‌یافتگی حایز اهمیت بوده و باید متناسب با آن انتظارات و توقع داشته باشیم. همچنین تحلیل رابطه میان بازارهای سه‌گانه مالی و موانع ناشی از دولتی بودن اقتصاد مواردی است که باید قبل از هر نوع تصمیم‌گیری به آنها پرداخته شود.

وی افزود: با توجه به رابطه منطقی که میان صنعت بیمه و اقتصاد کشور وجود دارد، امکان رشد سریع ضریب نفوذ بیمه بدون رشد قابل توجه اقتصادی وجود ندارد.

وی درخصوص مصوبه برنامه ششم مبنی بر افزایش ضریب نفوذ به ۷درصد گفت: درحال حاضر به ندرت می‌توان کشوری را پیدا کرد که ضریب نفوذ غیرعمر آن بالای ۴درصد باشد. کل حق بیمه دنیا 4.8تریلیون دلار است که ۵۵ تا۶۰ درصد آن بیمه عمر است. از 6.8 درصد ضریب نفوذ بیمه در دنیا نزدیک ۴درصد آن ضریب نفوذ بیمه عمر است. در کشور ما سازمان تامین اجتماعی یا صندوق‌های بازنشستگی بخش مهمی از اقتصاد کشور ما را در اختیار دارند و به نوعی بیمه‌های عمر انجام می‌دهند.

همتی گفت: اگر تامین اجتماعی و صندوق‌های بازنشستگی با بیمه‌های بازرگانی جمع شوند، خواهید دید که ضریب نفوذ بیمه عمر در کشور ما پایین نیست.

 

 

ارسال نظر